Få in sapphire R9 290 tri-X i ett antec 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2011

Få in sapphire R9 290 tri-X i ett antec 300

Hej!

Jag skulle precis lägga en beställning på 290 tri-X men så såg jag att det var ganska långt, hela 30,5 cm.. Enligt lite sökningar fick jag fram att mitt Antec 300 endast har 28 cm fritt. Jag förstår ju att man kan såga bort en del men problemet är att göra detta smidigt. Hur skulle ni gjort? Orkar tyvärr inte plocka ut allt ur burken utan det ska helst gå att göra genom att endast ta ur hdd:erna och flytta sladdar. Idéer?

Här är antec 300
http://www.antec.com/demo/ThreeHundred/

Chassi: Fractal Design R5 | Moderkort: MSI Z170 Gaming Pro | Processor: Skylake I7 6700K | Processorkylare: Noctua NH-U14S| RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 16 GB 2666MHz | Grafikkort: Geforce 1070 | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W HårddiskSamsung SSD 500 GB, 250 GB, WD 1 TB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Mattiiss:

Hej!

Jag skulle precis lägga en beställning på 290 tri-X men så såg jag att det var ganska långt, hela 30,5 cm.. Enligt lite sökningar fick jag fram att mitt Antec 300 endast har 28 cm fritt. Jag förstår ju att man kan såga bort en del men problemet är att göra detta smidigt. Hur skulle ni gjort? Orkar tyvärr inte plocka ut allt ur burken utan det ska helst gå att göra genom att endast ta ur hdd:erna och flytta sladdar. Idéer?

Här är antec 300
http://www.antec.com/demo/ThreeHundred/

Har du tur går det, annars får du skaffa nytt chassi (finns många hyfsade under 500kr).

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004

Lite spontant undrar man ju hur genomtänkt det är att såga i en datorlåda med sakerna sittandes i, metallspån och elektronik är ju så goda vänner?

Ryzen 1700, Msi Tomahawk, Vega 64 + Morpheus II Core, Samsung no-name b-die @ 3200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008

Skall du få ur metall ur chassiet med komponenter i lär du klippa plåten, metallspån i datorn är dåligt. Men, jag hade INTE gjort det pga risk för att slinta, klippa en kabel eller risk för att gå små grövre bitar i datorn när du snyggar till kanterna. Du kommer dessutom någon gång garanterat bloda ner hela datorn då klippt plåt blir ohyggligt vasst. Så jag hade velat slipa ändå=> ta ur allt. Du kan lika gärna uppgradera chassiet då med. Blir mkt trevligare att bygga i ett bra chassie. Bästa jag gjort är att byta bort mitt gamla antec 300 mot ett FD R3

Skickades från m.sweclockers.com