Permalänk
Medlem

Zowie FK1 - Frågor om sidoknapparna

Köpte nyss en fk1. Den har 2 knappar på varje sida men bara en sida är aktiv. Tyvärr är jag väldigt van vid min gamla SS Kana som bara har 2 lite längre knappar.
Här är frågan. Kan man på något sätt få så att man kör alla knappar på båda sidorna? Typ, båda på vänster sida är Mouse4 och båda på höger sida är Mouse5. Nya drivers? Custom drivers?
Fk1 kommer inte med några drivers.

Annars är det väl bara att träna ur 4 års muskelminne...

Permalänk
Medlem
Skrivet av verte:

Köpte nyss en fk1. Den har 2 knappar på varje sida men bara en sida är aktiv. Tyvärr är jag väldigt van vid min gamla SS Kana som bara har 2 lite längre knappar.
Här är frågan. Kan man på något sätt få så att man kör alla knappar på båda sidorna? Typ, båda på vänster sida är Mouse4 och båda på höger sida är Mouse5. Nya drivers? Custom drivers?
Fk1 kommer inte med några drivers.

Annars är det väl bara att träna ur 4 års muskelminne...

Finns inga drivrutiner för Zowiemöss.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Finns inga drivrutiner för Zowiemöss.

Då måste det gå att lösa på något annat sätt. Vore ju lite konstigt om det fanns 4 knappar där bara 2 går att använda.

Permalänk
Medlem

Zowie använder sig utav knapp kombinationer när man ansluter mössen för att förändra tex, lift of distance på FK1 men även polling rate samt höger/vänsterhänt funktionen. Så tyvärr sitter allt detta hårdkodat i hårdvaran i musen, och jag har än så länge inte hört om någon lösning för att få båda sidornas knappar aktiva samtidigt. Lite märkligt val av Zowie kanske, men det är just sådant här som de är ensamma om på marknaden, dvs plug n play utan mjukvara.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Då måste det gå att lösa på något annat sätt. Vore ju lite konstigt om det fanns 4 knappar där bara 2 går att använda.

Nej, de ena är för högerhänt läge, de andra två för vänsterhänt. Vill man ändra något så får man löda själv

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Nej, de ena är för högerhänt läge, de andra två för vänsterhänt. Vill man ändra något så får man löda själv

Muppigt. Där försvann mitt intresse för den musen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Muppigt. Där försvann mitt intresse för den musen!

Vadå muppigt? Så är typ alla möss standard förutom IO 1.1 och Kana

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Vadå muppigt? Så är typ alla möss standard förutom IO 1.1 och Kana

Mja, på typ alla ambi möss med sidoknappar på båda sidorna så kan du använda alla knapparna utan problem.
Det är zowie som har så du måste välja sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Mja, på typ alla ambi möss med sidoknappar på båda sidorna så kan du använda alla knapparna utan problem.
Det är zowie som har så du måste välja sida.

Jo, men default så är det ju standard på typ alla möss att ha mouse4&5 på vänster sida.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Jo, men default så är det ju standard på typ alla möss att ha mouse4&5 på vänster sida.

Ja jo.
Syftade på att man kan använda alla knapparna samtidigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Ja jo.
Syftade på att man kan använda alla knapparna samtidigt

Krävs mjukvara för det och Zowie använder sig inte utav mjukvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Krävs mjukvara för det och Zowie använder sig inte utav mjukvara.

Jag är fullt medveten om att zowie inte använder sig av mjukvara. Och nu missade du helt poängen dessutom med vad jag skrev.

PS. utveckla en enkel mjukvara med 1-2 onboard profiles hade knappast varit svårt för zowie, det enda man gör är sätter profiles, avinstallerar mjukvaran på alla möss om man behöver.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Jag är fullt medveten om att zowie inte använder sig av mjukvara. Och nu missade du helt poängen dessutom med vad jag skrev.

PS. utveckla en enkel mjukvara med 1-2 onboard profiles hade knappast varit svårt för zowie, det enda man gör är sätter profiles, avinstallerar mjukvaran på alla möss om man behöver.

Då får du nog ta och skicka en mail till Zowie istället för att sitta här och skriva. Dom har knappast någon representant eller ens någon koll på Sweclockers. Tror nog inte ens att dom vet om den här sidan.

Och visst, de hade inte varit svårt. Men jag och många andra har haft den här diskusionen med Zowie på overclock.net och faktum är att dom helt enkelt inte vill ha mjukvara i deras möss, även om det vore busenkelt att fixa till. Dom är plug'n'play möss helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ja jo.
Syftade på att man kan använda alla knapparna samtidigt

Håller med. Det vore så mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Då får du nog ta och skicka en mail till Zowie istället för att sitta här och skriva. Dom har knappast någon representant eller ens någon koll på Sweclockers. Tror nog inte ens att dom vet om den här sidan.

Och visst, de hade inte varit svårt. Men jag och många andra har haft den här diskusionen med Zowie på overclock.net och faktum är att dom helt enkelt inte vill ha mjukvara i deras möss, även om det vore busenkelt att fixa till. Dom är plug'n'play möss helt enkelt.

Tror nog att jag får skriva precis vad jag vill på Sweclockers.

Och jag har redan pratat med Zowie som många andra, och även på OC.net som jag hänger på dagligen.
Du verkar ta illa vid dig bara man nämner något om Zowie

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Tror nog att jag får skriva precis vad jag vill på Sweclockers.

Och jag har redan pratat med Zowie som många andra, och även på OC.net som jag hänger på dagligen.
Du verkar ta illa vid dig bara man nämner något om Zowie

Och jag säger det som det är. Zowie har ingen närvarohet på Sweclockers, varför då gnälla som en unge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Och jag säger det som det är. Zowie har ingen närvarohet på Sweclockers, varför då gnälla som en unge?

Vart har jag gnällt?
Sen får man inte säga vad man tycker på ett forum?

Hur gammal är du egentligen?

Sätter dig på ignore för du verkar ju helt bakom flötet.