Studier, gaming, multimedia...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Studier, gaming, multimedia...

Tjena!

Jag är "ny" här och har väl "lurkat" runt lite på Sweclockers sida men inte varit reggad.

Jag har tänkt köpa mig en "gaming" laptop!
Den ska användas till studier (lite cad och bildbehandling), jag kommer naturligtvis köra lite gaming och film mm.
Spel som används flitigt är WOW, EVE, BFx, Assasinscread, LOL(ibland), EQ1(sparsamt) mm.
Kommer vara på resande fot under en 2-3 års period, vill ha en hyfsad bra maskin som kan funka under den tiden.
På studierummet kommer jag ha en 24tum's skärm, hemma har jag en fungerande dator men lite emot det gamla hållet (läs jag kommer använda laptopen hemma med), men jag har dubbla skärmar (kan man få det att funka med en laptop?).
Kommer att vara iväg på LIA liknande uppdrag då blir det vandrarhem/hotell, så jag ser att en laptop är vad som blir enklast.

Problemet är med en liten budget så har jag svårt att bestämma mig för vad jag ska ha!
Laptopen bör ju inte låta som ett reaplan, klara av långa sessioner med gaming, studier långt in på småtimmarna (till huvudet känns som ett blomkålshuvud).
15:6 eller 17? antar att jag vill ha 17 när jag använder datorn, och 15:6 när jag reser

Vad har ni för idéer?

Om pengar inte vore problemet så skulle det väl bli den bästa Asus ROG modellen.
Men vill hamna under

8000:- tror jag ändrar det till 12000:- Får göra en djupdykning ner i plånboken... Jag reviderar priset...

Är ju dumt att snåla när den ska användas så länge som 3 år
Sweepy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2009

Jag sitter och väntar på att denna ska släppas https://www.komplett.se/acer-aspire-nitro-vn7-591g-156-fhd-ip...

Finns även i 17" eller med större ram, ssd osv. Tror den blir riktigt trevlig!

Eller denna, sämre skärm men det går att byta. Prisvärd! https://www.komplett.se/lenovo-ideapad-y50-70-156-full-hd/817...

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Amsterdam
Registrerad
Aug 2014

Kolla in XMG C504
www.xmg.se

Jag klurar på den eller deras 14" modell, c404. Mina andra tankar går på lenovo y50 med UHD skärmen eller en MSI GS60

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014
Skrivet av pablomoses:

Kolla in XMG C504
www.xmg.se

Jag klurar på den eller deras 14" modell, c404. Mina andra tankar går på lenovo y50 med UHD skärmen eller en MSI GS60

Den ser intressant ut men blir dyr, när man plockat på allt man behöver lägga till (inget operativsystem tex!)