Billig hybrid, T100, T200, Switch 10?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2006

Billig hybrid, T100, T200, Switch 10?

Jag har länge funderat på att köpa mig en billig hybriddator då den uppfyller ganska många av mina kriterier och samtidigt är billig.

De modellerna jag hittat som varit mest intressanta är Asus T100, T200 samt Acer Switch 10.
Asus har bättre batteritid (mycket sämre laddningstid?) medan Switch 10 har bättre skärm och högtalare, samt enligt mig en bättre mekanism för att byta mellan platta/laptop. Jag har hört att båda (alla tre) modellerna har haft problem med att knappar fungerar dåligt, något annat som slutat fungera och det är något som skrämmer mig lite.

Det jag har tänkt att ha datorn till är att platt-surfa hemma. Ha med i skolan för att skriva labbrapporter, surfa, och saker som bay-trail verkar räcka till.
Batteritiden i asus är ju ett plus men jag har fått ett större intresse av Switch 10 pga dess fördelar. Vissa har skrivit om att Surface Pro 2 (inte RT) kan finnas billigt på blocket och det har inte jag någon vidare koll på, jag vill inte behöva leta där varje dag för att hitta ett klipp.

Finns det något jag bör akta mig för hos hybriderna och finns det någon annan modell jag missat att kolla upp? Är det någon som vet om det snart kommer ytterligare nya modeller som det är värt att vänta på (med den processorn som hade turbo på 2,4 ghz exempelvis) eller är det bara att slå till på en nu?

i7 950 - Sabertooth X58 - 6 gb - GTX 460 - Win7