Permalänk
Medlem

Plocka bort fläktar, hur?

Har be quiet! ShadowWings 120mm i mitt chassi och försöker plocka ur dem men lyckas inte. De sitter med några plastnitar som man bara tryckte dit när man installerade men hur får man bort dem? Har haft av en när jag försökte dra ut den och jag fick det inte att funka med en smal skruvmejsel från andra hållet heller...

Visa signatur

[Datoribyrålåda]-[2500K]-[16GB DDR3]-[120 GB SSD + 60GB SSD + 1TB HDD]-[4TB USB3]-[4TB NAS]

Permalänk

plastnitarna brukar trycka ut på baksidan.

Så på baksidan av niten borde det finns en liten del i mitten att trycka på, så tittar niten ut på andra sidan och då är det bara att dra ut den.

Permalänk
Medlem

Okej det var så jag provade med skruvmejseln men jag får hitta något längre att pilla med för den var liksom smal en bit sen blev den tjockare så jag fick inte in den så långt som behövdes. Kunde trycka ut niten ca 3mm kanske men det gick inte att dra (rädd att ha sönder en till) och när jag släpper åker den tillbaka.

Visa signatur

[Datoribyrålåda]-[2500K]-[16GB DDR3]-[120 GB SSD + 60GB SSD + 1TB HDD]-[4TB USB3]-[4TB NAS]

Permalänk

Att döma av hur googlad bild ser ut, så borde det vara att trycka i mitten på baksidan tillräckligt hårt så borde det säga plopp och den kommer ut.

Permalänk
Rekordmedlem

Skulle klippsen gå sönder är det väl inte hela värden om du behöver använda skruvar i stället heller ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.