Problem med överenskommelse över SweClockers marknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Jag nekade aldrig återköpet han ignorerade mig.

Sluta ljug. Enligt er SMS-konversation:

darrefreak: "Jag erbjöd dig att skicka tillbaks kortet för ett par månader sedan."
Hemming: "Jo det är sant".

Han började ignorera dig efter att du "erkänt" att kortet har gått sönder i din ägo.
Varför skulle han (eller någon) gå med på ett återköp efter det?

Skrivet av PointMan:

Ring Webhallen och be dem kolla om de sålt ett grafikkort med det serienummer som står på kortet.

Om de inte hittar att de sålt det så blåljuger han du handlade av.

Spelar ingen roll om säljaren ljuger angående kvittot eller inte.
Han har erkänt att han inte kunde hitta det (antagligen för att han själv köpt kortet i andrahand och aldrig fick något) och därför var han villig att göra ett återköp gentemot TS, men TS tackade nej. Efter det är allt gällande kvitto irrelevant, då det är inte längre en del av dealen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag förklara precis vad som kommer hända. Köparen har inga rättigheter till något om ersättning längre, oavsätt vad han ej nekat, sagt eller inte sagt.
Inte ens från butik även om köparen hade haft ett kvitto, om vi ska vara noga. Eftersom

Citat:

Du måste reklamera din vara inom skälig tid efter det att du märkt, eller borde ha märkt, felet. Om du lämnar meddelande till butik eller kundservice inom 2 månader efter det att du märkt, eller borde ha märkt felet, anses det vara inom skälig tid.

Då du har haft problemet och inte kontaktat kundservice eller butik inom två månader har du alltså ingen rätt längre.

Hur som helst, ponera att du fortfarande har rätten att skicka in.

Citat:

darrefreak: "Jag erbjöd dig att skicka tillbaks kortet för ett par månader sedan."
Hemming: "Jo det är sant".

Här är det som tidigare talare sagt. Du bekräftar att säljaren erbjudit dig att få tillbaka pengarna. För flera månader sedan.
Då säger man "Ja" och skickar tillbaka kortet. Man väntar inte några månader, som du De Facto gjort.

Du kunde skippat hela biten om köpet och fokuserat på det riktiga problemet, case closed.

Sen kan du sluta med attityden, den kommer du ingen vart med. Jag läser inte Juridik, jag läser teknik, men det här skulle min 6 åriga bror kunnat lista ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Det är väl han som har varit oärlig och säger att han har kvittot till något han inte hade och att han slutade skriva på flera månader.

Jag var helt säker på att jag hade kvittot, men som sagt visade det sig vara ett kvitto för en snarlik produkt handlad i samma butik.
Därför gav jag dig chansen att skicka tillbaks kortet då jag inte haft någon möjlighet att få fram kvittot.

Det som dock är väldigt oseriöst är att du tar saker helt ur kontext/hittar på/vänder och vrider för att få mig att hamna i dålig dager

Permalänk
Medlem

darrefreak du gav honom chansen att skicka tillbaka kortet, men han tackade nej tydligen och han tyckte antagligen inte att kvittot skulle spela någon roll.
Case closed, nu har det pajjat och han vill ha kvittot. Synd, du erbjöd en lösning och han tackade nej med andra ord.

Stäng ner tråden då trådskaparen får skylla sig själv enligt mig.

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med, om darrefreak nu gav köparen ett val om att skicka tillbaka kortet när han märkte att kvittot inte fanns och Hemming inte tog detta så är eventuella fel som kom efter inte darrefreak's fel / ansvar. Lite av riskerna man tar med att köpa beg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Problemet jag har nu hade jag inte i början.

Jag försökte som sagt häva köpet som det står enligt bilden. Men jag har aldrig nekat att jag inte ville skicka tillbaka kortet, han ignorerede mig när jag tog upp mitt problem så jag kunde inte skicka tillbaka kortet. Jag har aldrig tackat nej till att skicka tillbaka kortet, har sagt det ett antal gånger nu.

http://i.imgur.com/7MgJbSu.jpg

Efter det fick jag inte ett svar på två månader

VART på bilden försöker du häva köpet?
Du säger att du har ett fel på kortet, inget mer.
Du har bevisligen på SMS konversationen säljaren postade, konstaterat att du fått erbjudandet, men du nämner inte där att du ville göra återköp, utan du accepterar det bara.
Samt att du tidigare sagt i tråden att du INTE var intresserad av återköp pga vissa omständigheter, utan ville ha kvittot.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

VART på bilden försöker du häva köpet?
Du säger att du har ett fel på kortet, inget mer.
Du har bevisligen på SMS konversationen säljaren postade, konstaterat att du fått erbjudandet, men du nämner inte där att du ville göra återköp, utan du accepterar det bara.
Samt att du tidigare sagt i tråden att du INTE var intresserad av återköp pga vissa omständigheter, utan ville ha kvittot.

Jag ville först ta upp mitt problem och inte samtidigt kräva återköp.

Skrivet av darrefreak:

Jag var helt säker på att jag hade kvittot, men som sagt visade det sig vara ett kvitto för en snarlik produkt handlad i samma butik.
Därför gav jag dig chansen att skicka tillbaks kortet då jag inte haft någon möjlighet att få fram kvittot.

Det som dock är väldigt oseriöst är att du tar saker helt ur kontext/hittar på/vänder och vrider för att få mig att hamna i dålig dager

Vad har jag sagt som inte passande här då?

Skrivet av Lucas G:

Nu kommer jag förklara precis vad som kommer hända. Köparen har inga rättigheter till något om ersättning längre, oavsätt vad han ej nekat, sagt eller inte sagt.
Inte ens från butik även om köparen hade haft ett kvitto, om vi ska vara noga. Eftersom

Då du har haft problemet och inte kontaktat kundservice eller butik inom två månader har du alltså ingen rätt längre.

Hur som helst, ponera att du fortfarande har rätten att skicka in.

Här är det som tidigare talare sagt. Du bekräftar att säljaren erbjudit dig att få tillbaka pengarna. För flera månader sedan.
Då säger man "Ja" och skickar tillbaka kortet. Man väntar inte några månader, som du De Facto gjort.

Du kunde skippat hela biten om köpet och fokuserat på det riktiga problemet, case closed.

Sen kan du sluta med attityden, den kommer du ingen vart med. Jag läser inte Juridik, jag läser teknik, men det här skulle min 6 åriga bror kunnat lista ut.

Dold text

Det är sant att han erbjöd att jag skulle skicka tillbaka kortet men som sagt struntade han i mig efter jag berättade mitt problem.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Vi är alla överens om att köparen inte kan kräva ersättning eller häva köpet, men om problemen faller under garanti eller reklamation tycker jag att det är fullt rimligt (faktiskt riktigt dåligt om säljaren inte kan tänka sig göra det) att säljaren lägger 10 min på att ordna kvittot till TS.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Sopslut TS vars lögner motbevisar varandra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

lägger inte 1 sekund till på att förklara för dig, du förstår ändå inte.

Dold text
Skrivet av darrefreak:

Det som dock är väldigt oseriöst är att du tar saker helt ur kontext/hittar på/vänder och vrider för att få mig att hamna i dålig dager

Det som handlade om dig vill säga syftade jag på.
Även tog jag upp tidigare att du tog upp nedvärderade saker gentemot en, detta borde rankas som en tydlig.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Skillnad på Garanti och reklamation i jämnförelse med ångerrätt.

Det är väl han som har varit oärlig och säger att han har kvittot till något han inte hade och att han slutade skriva på flera månader.

När säljaren upptäckte att han inte hade rätt kvitto så erbjöd han dig att skicka tillbaka kortet, det har du redan erkänt i tidigare poster, men du tackade nej.
Då kan du väl på allvar inte kalla honom oärlig?

Skrivet av Hemming:

Jag nekade aldrig återköpet han ignorerade mig.

Se svar ovan, för du kan väl inte heller på allvar tro att han skall ta tillbaka kortet efter ett par månader för ett fel som inte fanns när du fick kortet?
Om du tror det så får du komma in i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

När säljaren upptäckte att han inte hade rätt kvitto så erbjöd han dig att skicka tillbaka kortet, det har du redan erkänt i tidigare poster, men du tackade nej.
Då kan du väl på allvar inte kalla honom oärlig?

Se svar ovan, för du kan väl inte heller på allvar tro att han skall ta tillbaka kortet efter ett par månader för ett fel som inte fanns när du fick kortet?
Om du tror det så får du komma in i verkligheten.

Jag fick aldrig skicka tillbaka kortet för femte gången, han avbröt kontakten när vi pratade om det.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Jag ville först ta upp mitt problem och inte samtidigt kräva återköp.

Bevisa det då isåfall.
Om du kan posta bilder på denna delen, visa bilder på hur han inte svarar då efter du försökt under 2 månader.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Bevisa det då isåfall.
Om du kan posta bilder på denna delen, visa bilder på hur han inte svarar då efter du försökt under 2 månader.

http://imgur.com/I6hGdMn

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Jag fick aldrig skicka tillbaka kortet för femte gången, han avbröt kontakten när vi pratade om det.

Du tackade ju förfan nej, det är bevisat(se bilden jag postade sid 3).

Ska man skratta eller gråta åt din idioti?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av T0MT0M:

Du tackade ju förfan nej, det är bevisat(se bilden jag postade sid 3).

Ska man skratta eller gråta åt din idioti?

Skickades från m.sweclockers.com

Vart i hela friden står det att jag säger nej?

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Det här påmininner ju om en dålig nyhets klippning det enda vi sett är darrefreaks sanning i sms konversationen vi har ju inte en aning vad som hänt innan.
Det kan ju vara sant att han erbjudit ett åteköp.
Det kan även vara så att han erbjudit ett återköp men när han fick reda på att det varit trasigt brutit kontakten med hemming .

Så det är ju dumt att hävda att en har rätt när det inte finns några bevis vem som har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Vart i hela friden står det att jag säger nej?

där du svarar på hans "jag erbjöd dig att skicka tillbaka kortet för flera månader sen"
ditt svar "jo det är sant"

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Jag ville först ta upp mitt problem och inte samtidigt kräva återköp.

Vad har jag sagt som inte passande här då?

Det kan jag svara på.
I princip allt i denna tråden..

Skrivet av Hemming:
Dold text

Det är sant att han erbjöd att jag skulle skicka tillbaka kortet men som sagt struntade han i mig efter jag berättade mitt problem.

1. Han erbjöd dig skicka tillbaka kortet strax efter du fått det.

2. Du berättade dina problem någon/några månader senare efter att kortet börjat strula, vilket det inte gjorde när du fick det.

Typ exempel på hur du tar saker ur kontext och försöker vrida dom till din fördel genom att få det att låta som det var vid samma tidpunkt.

Försök nu förstå att du köpt ett kort som fungerade när du fick det, någon/några månader senare börjar det strula vilket är jäkligt trist men absolut inte säljaren fel.
Du fick även chansen att häva köpet i början när kvittot inte fanns vilket du tacka nej till.

Du kan inte på allvar lasta säljaren för en sak du ångrar ett par månader senare, så oavsett om han svara dig eller inte ett par månader senare när du har problem är faktiskt något du själv får skylla dig.

När du handlar begagnat så se till att få kvittot eller häv köpet (DIREKT, inte månader senare) eller bit i det sura äpplet om något händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Vart i hela friden står det att jag säger nej?

Gå och lägg dig!

Eller förresten vakna upp ur din drömvärld

"jag erbjöd mig att köpa tillbaka det för månader sen..."

"ja det är sant"

Lika självklart som att 1+1=2 är det att du avböjt förslaget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Jag fick aldrig skicka tillbaka kortet för femte gången, han avbröt kontakten när vi pratade om det.

För sjätte gången, du kan väl inte på allvar tro att du kan skicka tillbaka kortet någon/några månader efter köpet, speciellt inte när det fungerade då du fick det.
Vad är det så svårt att förstå i detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av etermos:

där du svarar på hans "jag erbjöd dig att skicka tillbaka kortet för flera månader sen"
ditt svar "jo det är sant"

//E

Ja men om du tittar på bilden jag skickade så ser du att han inte har skrivit till mig.

Vad snackar du om? du avbröt kontakten till mig efter jag berättade om mitt problem.

Skrivet av MacAllan:

Det kan jag svara på.
I princip allt i denna tråden..

1. Han erbjöd dig skicka tillbaka kortet strax efter du fått det.

2. Du berättade dina problem någon/några månader senare efter att kortet börjat strula, vilket det inte gjorde när du fick det.

Typ exempel på hur du tar saker ur kontext och försöker vrida dom till din fördel genom att få det att låta som det var vid samma tidpunkt.

Försök nu förstå att du köpt ett kort som fungerade när du fick det, någon/några månader senare börjar det strula vilket är jäkligt trist men absolut inte säljaren fel.
Du fick även chansen att häva köpet i början när kvittot inte fanns vilket du tacka nej till.

Du kan inte på allvar lasta säljaren för en sak du ångrar ett par månader senare, så oavsett om han svara dig eller inte ett par månader senare när du har problem är faktiskt något du själv får skylla dig.

När du handlar begagnat så se till att få kvittot eller häv köpet (DIREKT, inte månader senare) eller bit i det sura äpplet om något händer.

Han erbjöd sig att ta tillbaka kortet, två minuter senare skriver jag till honom att jag har problem med kortet, så han erbjöd att ta tillbaka kortet precis innan jag beskriv mitt problem till honom så det är alltså inte vid två olika tidpunkter.

Som sagt tackade jag aldrig nej utan han avbröt kontakten som du kan se i bilden.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ni får ta detta i PM eller liknande, i forumet blir det bara pajkastning av det hela.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015