Vilken kamera-Cykling(twixtor)

Permalänk
Medlem

Vilken kamera-Cykling(twixtor)

Hej!

Jag cyklar en jävla massa och kör även lite kross på landet osv. och har då en gopro 3 som jag alltid har kört med. men jag skulle vilja göra lite bättre filmer nu! tex börja använda twixtor och filma utan att få wide saken som gopro har, samt i bättre kvalité ofc!
har snöat in lite på denna video.
https://www.youtube.com/watch?v=MJ8maBjqAUk

så nu vet ni förmodligen vad jag menar. så vilken kamera behöver man för att kunna utföra detta? 1000? 2000 fps kamera? vad kostar en bra sådan osv osv, skriv allt ni har i huvudet runt detta.

sen en till sak. jag kör för tillfället med sony vegas pro 12 men har hört att after effects är ett bättre pogram för sådannt här. för säger ni om det?

Tack på förhand allihop! trevlig helg!

Permalänk
Medlem

En bra 1000fps kamera kostar kanske en halv miljon om du hittar en begagnad.
Däremot kan du göra "ganska" bra super slowmo med twixtor om du filmar i minst 50fps.
Vidare har tex Panasonic GH4 möjligheten att filma i 96 fps i Full HD med stor sensor och det ser såklart riktigt nice ut plus att twixtor inte riktigt behövs. Och då pratar vi "Over Crank" dvs den gör slowmotion i kameran vilket reulterar i mindre artefakter än om man gör det i redigeringen.

Ett billigare allternativ och då menar jag skitbilligt är Panasonic G6 som kan hittas för under 3K och då har du 50fps från en stor sensor plus en rad olika professionella video features som kan hjälpa dig att göra snygga videos.
Annars har de flesta Sony och Panasonic haft 50-60fps i Full HD länge nu.

Ska du ha en vanlig "videokamera" så är det ju mer pengar du betalar dessto bättre men kvaliteen blir inte lika Hollywood som det blir med en stillbilldskamera förns du passerar 10K.

Men det finns bra allternativ, enklast är att du säger vad det får kosta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

En bra 1000fps kamera kostar kanske en halv miljon om du hittar en begagnad.
Däremot kan du göra "ganska" bra super slowmo med twixtor om du filmar i minst 50fps.
Vidare har tex Panasonic GH4 möjligheten att filma i 96 fps i Full HD med stor sensor och det ser såklart riktigt nice ut plus att twixtor inte riktigt behövs. Och då pratar vi "Over Crank" dvs den gör slowmotion i kameran vilket reulterar i mindre artefakter än om man gör det i redigeringen.

Ett billigare allternativ och då menar jag skitbilligt är Panasonic G6 som kan hittas för under 3K och då har du 50fps från en stor sensor plus en rad olika professionella video features som kan hjälpa dig att göra snygga videos.
Annars har de flesta Sony och Panasonic haft 50-60fps i Full HD länge nu.

Ska du ha en vanlig "videokamera" så är det ju mer pengar du betalar dessto bättre men kvaliteen blir inte lika Hollywood som det blir med en stillbilldskamera förns du passerar 10K.

Men det finns bra allternativ, enklast är att du säger vad det får kosta?

men min gopro kan ju filma i 120 fps? eller har jag helt fel? och filmen jag länkade har de typ en insane kamera då? nja men inte mer än 5 000. helst under! grejen var att jag testade twixtor med gopron men då bara "fade laggade" det även fast jag hade rätt inställningar och körde med slowm 10% bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyzzer:

men min gopro kan ju filma i 120 fps? eller har jag helt fel? och filmen jag länkade har de typ en insane kamera då? nja men inte mer än 5 000. helst under! grejen var att jag testade twixtor med gopron men då bara "fade laggade" det även fast jag hade rätt inställningar och körde med slowm 10% bara.

Visst kan den det, men den har ju en sensor liten som en mobiltelefon.
Om du har 5K kan du köpa tex en G6 och ett bra objektiv med pengar över så har du både din action Cam och en fetare kamera för lite proffsigare klipp.

Angående deras kamera, se min nästa post.

Permalänk
Rekordmedlem

För det första ska du ha kameran på cykeln eller ska någon annan filma dig när du cyklar? Videon du visade är ju inte filmad med kameran på en cykel.
Ska du montera fast en BRA kamera med allt som behövs "runtomkring" på cykeln blir det klumpigt och tungt, dessutom bör man ta lite hänsyn till att det inta ska gå sönder, jag cyklar bara väg (typ långfärd, dvs inte så hetsigt tempo och med packväskor) men blir ändå "blöt och lerig" och att ha nått annat än en tålig liten kamera på cykeln hade jag inte velat, när jag ska fota mer seriöst har jag med mig en systemkamera nerpackad i väska.
En bra kompakt vattentät actionkamera ( ev väderskyddat kompaktkamera) är nog det vettigaste du kan ha monterat på cykeln om du inte ska behöva få en massa problem med underhåll av kameran om den ska vara med hela tiden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Filmen du länkade till är filmad med en billig Canon 550d i 50 eller 60fps (finns beggad för ca 2000 kr).
Jag har själv gjort samma sak med min gamla 600d som har exakt samma bildkvalité. Men de kan bara göra det i 720p.
Med en G6 eller Sony kommer det bli snyggare pga högre bitrate men också i Full HD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

För det första ska du ha kameran på cykeln eller ska någon annan filma dig när du cyklar? Videon du visade är ju inte filmad med kameran på en cykel.
Ska du montera fast en BRA kamera med allt som behövs "runtomkring" på cykeln blir det klumpigt och tungt, dessutom bör man ta lite hänsyn till att det inta ska gå sönder, jag cyklar bara väg (typ långfärd, dvs inte så hetsigt tempo och med packväskor) men blir ändå "blöt och lerig" och att ha nått annat än en tålig liten kamera på cykeln hade jag inte velat, när jag ska fota mer seriöst har jag med mig en systemkamera nerpackad i väska.
En bra kompakt vattentät actionkamera ( ev väderskyddat kompaktkamera) är nog det vettigaste du kan ha monterat på cykeln om du inte ska behöva få en massa problem med underhåll av kameran om den ska vara med hela tiden.

Han har ju redan en Gopro 3 ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Visst kan den det, men den har ju en sensor liten som en mobiltelefon.
Om du har 5K kan du köpa tex en G6 och ett bra objektiv med pengar över så har du både din action Cam och en fetare kamera för lite proffsigare klipp.

yes det är ju det som man vill ha! du tänker på denna va http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1849011 .fanns tyvärr inte på så många affärer:/ vad för objektiv ska man ha för overall filmning då?:D (såg dit inlägg nu)Och det kanske är bättre att göra det i after effects också?:/ hm

tack för all hjälp so far!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyzzer:

yes det är ju det som man vill ha! du tänker på denna va http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1849011 .fanns tyvärr inte på så många affärer:/ vad för objektiv ska man ha för overall filmning då?:D men du tror denna kamera kan göra feta twixtor klipp alltså. typ samma slow mo som i videon jag länkade. Och det kanske är bättre att göra det i after effects också:/ hm

som jag sa i förra posten, den där videon är filmad med en billig 550d, en G6 skulle göra det bättre.
Om du köper med en billig zoom brukar du få inbyggd stabilisering vilket är bra men är lite sådär när det blir mörkt.
Det DSLR filmare gör när de börjar bli varma i kläderna är köra på fasta objektiv med stor bländare och stativ.
Ett billigt sådant som är perfekt som första komplement är Sigma 19mm f2.8.

Om du vill köra på Canon endå även fast du får nöja dig med 720p så är en beggad 600d med något av deras fasta med stabilisering mitt tips.

Sony har också många bra alternativ och om du hade haft några tusen till så hade rx10 varit perfekt, den har lite mindre sensor men är en mycket bra allt i ett lösning för video. Den fick precis en ny firmware som gör den mycket kraftfullare och den högre bitraten skulle verkligen gynna slowmo.
Kan du fiska fram lite mer deg eller hitta den beggad så är den nog mitt hetaste tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

som jag sa i förra posten, den där videon är filmad med en billig 550d, en G6 skulle göra det bättre.
Om du köper med en billig zoom brukar du få inbyggd stabilisering vilket är bra men är lite sådär när det blir mörkt.
Det DSLR filmare gör när de börjar bli varma i kläderna är köra på fasta objektiv med stor bländare och stativ.
Ett billigt sådant som är perfekt som första komplement är Sigma 19mm f2.8.

Om du vill köra på Canon endå även fast du får nöja dig med 720p så är en beggad 600d med något av deras fasta med stabilisering mitt tips.

Sony har också många bra alternativ och om du hade haft några tusen till så hade rx10 varit perfekt, den har lite mindre sensor men är en mycket bra allt i ett lösning för video. Den fick precis en ny firmware som gör den mycket kraftfullare och den högre bitraten skulle verkligen gynna slowmo.
Kan du fiska fram lite mer deg eller hitta den beggad så är den nog mitt hetaste tips.

jag tror de blir för dyrt faktiskt! man måste ju ha lite tillbehör osv också så de kommer nog blir för dyrt! är ju inget proffs direkt:D men tror du denna blir bra då?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1852826

och vilket program körde du med?

om vi säger att jag skulle köpa rx10 och va helt pank. är skillnaden så märkvärdig? den är ju ändå dubbelt så dyr.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Han har ju redan en Gopro 3 ju.

Jag menar att det är svårt och förmodligen dumt att montera en systemkamera på cykeln, videon är inte "filmad på riktigt från en cykel" utan det är efterbehandling och en fotograf på marken med en "stor kamera"
Det är ju skillnad på att filma från cykeln eller att göra filmer som visar cykling och utrustningen skiljer.
Jag uppfattade det som att originalfrågan handlade om en cykelmonterad kamera och inte om utrustning för att att göra filmer om cykling.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag menar att det är svårt och förmodligen dumt att montera en systemkamera på cykeln, videon är inte "filmad på riktigt från en cykel" utan det är efterbehandling och en fotograf på marken med en "stor kamera"
Det är ju skillnad på att filma från cykeln eller att göra filmer som visar cykling och utrustningen skiljer.
Jag uppfattade det som att originalfrågan handlade om en cykelmonterad kamera och inte om utrustning för att att göra filmer om cykling.

oj ursäkta. jag var lite oklar det kan jag hålla med om. jag menar att jag vill ha en kamera som filmar cykeln på håll och en på. dvs gopron på och nu en systemkamera långt ifrån;)

Permalänk
Medlem

Bildkvalitén i filmen du länkade till är usel, men duktigt bearbetad i post. Att filma med en systemkamera är riktigt svårt, som filmen visar. Objektet är ofta ur fokus då autofokus inte fungerar i filmläge - dvs kameran följer inte objektet. Dock finns där en uppsjö men andra fördelar som skärpedjup mm. Fullsensor är för övrigt att rekommendera.

Om det är endast film du ska syssla med, köp då en filmkamera. De är enklare och bättre att jobba med - och oftast billigare. Till en systemkamera behöver du flera olika objektiv, ju dyrare ju bättre (bortsätt från Canons nifty fifty så klart). Glöm inte mikrofon!

GoPro är ett utmärkt verktyg för att göra action shots, men även här bör du vara medveten om kamerans begränsningar så som i kontrastförhållande osv. Men det är en lätt kamera som kan installeras i princip överallt. Jag har haft mycket kul med min!

För att kunna använda dig av Twixtor bör du spela in i minst 60fps, gärna 120fps. Tänk också på att du behöver ett bra redigeringsprogram som Premiere Pro för redigering och AfterEffects för bildbearbetning.
Slutligen är bra stativ ett måste för att få till bra sekvenser utan skak. Som i filmen använder jag själv också en Glidecam HD 2000. Fungerar bra!

Lycka till!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Objektet är ofta ur fokus då autofokus inte fungerar i filmläge - dvs kameran följer inte objektet.

Detta är inte riktigt sant. I princip alla sytemkameror som släppts på sistone har AF. Bland spegellösa som Pansonic och Sony så känner jag inte till någon som saknar det.
Bländar man ner så blir skärpedjupet längre.

Att filma med systemkamera är bara svårare för den som inte vet hur man gör. För mig är det absolut ingen skillnad på hur jag jobbar med en vanlig videokamera. Och bägge kräver stativ, mikrofon osv för att det ska bli riktigt proffsigt.

Videokameror är absolut inte billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Detta är inte riktigt sant. I princip alla sytemkameror som släppts på sistone har AF. Bland spegellösa som Pansonic och Sony så känner jag inte till någon som saknar det.
Bländar man ner så blir skärpedjupet längre.

Att filma med systemkamera är bara svårare för den som inte vet hur man gör. För mig är det absolut ingen skillnad på hur jag jobbar med en vanlig videokamera. Och bägge kräver stativ, mikrofon osv för att det ska bli riktigt proffsigt.

Videokameror är absolut inte billigare.

men om jag skulle köpa den där rx10 då. vad är skillnaden på den och g6an? den är ju ändå dubbelt så dyr liksom :/ kan ni säga några bra stativ också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyzzer:

men om jag skulle köpa den där rx10 då. vad är skillnaden på den och g6an? den är ju ändå dubbelt så dyr liksom :/ kan ni säga några bra stativ också?

Mindre sensor men istället bättre codec och framförallt den är allt i ett.
Det är en systemkamera med ett riktigt bra objektiv som inte går att byta dvs du behöver inte köpa flera. Den har också inbyggda ND filter vilket är typ ett måste om du vill filma ute, med den slipper du köpa sådana. I övrigt är de ganska lika.
Stora skillnaden är att om du köper den så är det klart på en gång.
Med en vanlig systemkamera måste du köpa flera prylar.

Stativ finns det en uppsjö av så det är svårt att säga utan budget.

Kolla lite recensioner på rx10 tex denna http://www.youtube.com/watch?v=ylH1DzLp1wk
Men komihåg att den är gjord före uppdateringen som ger mycket bättre bildkvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Mindre sensor men istället bättre codec och framförallt den är allt i ett.
Det är en systemkamera med ett riktigt bra objektiv som inte går att byta dvs du behöver inte köpa flera. Den har också inbyggda ND filter vilket är typ ett måste om du vill filma ute, med den slipper du köpa sådana. I övrigt är de ganska lika.
Stora skillnaden är att om du köper den så är det klart på en gång.
Med en vanlig systemkamera måste du köpa flera prylar.

Stativ finns det en uppsjö av så det är svårt att säga utan budget.

Kolla lite recensioner på rx10 tex denna http://www.youtube.com/watch?v=ylH1DzLp1wk
Men komihåg att den är gjord före uppdateringen som ger mycket bättre bildkvalitet.

finns det fler kameror som är bra också? testade filma med en canon eos550d när jag cykla lite precis. 720x1280 och 50 fps. det blev laggigt som bara den när jag la in twixtor+ att bilden va rätt oskarp.

nja men ett rätt bra overall ställför 500 -1000 om man får något för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyzzer:

finns det fler kameror som är bra också? testade filma med en canon eos550d när jag cykla lite precis. 720x1280 och 50 fps. det blev laggigt som bara den när jag la in twixtor+ att bilden va rätt oskarp.

nja men ett rätt bra overall ställför 500 -1000 om man får något för det.

Twixtor funkar i princip bara när kameran är helt still och bara en sak rör sig. Det är inte helt lätt att jobba med twixtor utan kräver träning.
Lättare är då att filma i 50fps och göra en 50% slowmo, det kommer se kanon ut.
Har du en kamera tex GH4 som filmar i 96fps så kan du ju får neråt 30% med full kvalitet.
Finns massor av kameror som kan köra högre fps men oftast i lägre upplösning.

Twixtor är mer för enstaka specialklipp på några sekunder här och där.

Denna gjorde jag med 50fps,
http://www.youtube.com/watch?v=ZTuK31L5bj0

Denna gjorde jag i låg upplösning men typ 96fps, klart sämre kvalitet,
http://www.youtube.com/watch?v=jJNsHCG8rjA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Twixtor funkar i princip bara när kameran är helt still och bara en sak rör sig. Det är inte helt lätt att jobba med twixtor utan kräver träning.
Lättare är då att filma i 50fps och göra en 50% slowmo, det kommer se kanon ut.
Har du en kamera tex GH4 som filmar i 96fps så kan du ju får neråt 30% med full kvalitet.
Finns massor av kameror som kan köra högre fps men oftast i lägre upplösning.

Twixtor är mer för enstaka specialklipp på några sekunder här och där.

Denna gjorde jag med 50fps,
http://www.youtube.com/watch?v=ZTuK31L5bj0

Denna gjorde jag i låg upplösning men typ 96fps, klart sämre kvalitet,
http://www.youtube.com/watch?v=jJNsHCG8rjA

jaja jag ville bara kunna använda twixtor då och då men jag vill kunna använda det om jag vill. men om kameran klarar att göra det här https://www.youtube.com/watch?v=MJ8maBjqAUk och i overall är en bra kamera så tar jag den. men måste jag ha något mer? typ minneskort osv. och skulle du kunna länka ett bra ställ, som du föredrar:)

Permalänk
Medlem

Alla de kameror jag föreslagit klarar det där.
Vilken kamera är det du funderar på nu? så jag vet vilket stativ jag ska rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Bildkvalitén i filmen du länkade till är usel, men duktigt bearbetad i post. Att filma med en systemkamera är riktigt svårt, som filmen visar. Objektet är ofta ur fokus då autofokus inte fungerar i filmläge - dvs kameran följer inte objektet. Dock finns där en uppsjö men andra fördelar som skärpedjup mm. Fullsensor är för övrigt att rekommendera.

Om det är endast film du ska syssla med, köp då en filmkamera. De är enklare och bättre att jobba med - och oftast billigare. Till en systemkamera behöver du flera olika objektiv, ju dyrare ju bättre (bortsätt från Canons nifty fifty så klart). Glöm inte mikrofon!

GoPro är ett utmärkt verktyg för att göra action shots, men även här bör du vara medveten om kamerans begränsningar så som i kontrastförhållande osv. Men det är en lätt kamera som kan installeras i princip överallt. Jag har haft mycket kul med min!

För att kunna använda dig av Twixtor bör du spela in i minst 60fps, gärna 120fps. Tänk också på att du behöver ett bra redigeringsprogram som Premiere Pro för redigering och AfterEffects för bildbearbetning.
Slutligen är bra stativ ett måste för att få till bra sekvenser utan skak. Som i filmen använder jag själv också en Glidecam HD 2000. Fungerar bra!

Lycka till!

Varför ska man ha fullformat?

Bara vill höra varför du anser detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Rekordmedlem

Det stativ man orkar bära med sig är bäst ...
Det jag menar är att det ibland kan vara bättre med ett lägre/lätt stativ än världens bästa som ligger hemma för att det var för tungt, de som bygger stativsystem har nog egentligen inget som är direkt dålig, men billiga "alltiettstativ" kan vara lite si o så i kvalitet.
Själv har jag Manfrotto 055b Aluminium med en mittpelare som går att dra loss och dra ut så den kan fungera som enbensstativ, men skulle jag köpa nytt blev det nog Kolfiber idag så att det är lättare att bära med sig men det är en budgetfråga också men de nya 055 är fina om man kan tänka sig att lägga ut lite mer på ett stativ
http://www.manfrotto.com/collection/8374.58969.1079729.0.0/05...

Det var iofs utförsäljning på Manfrotto 190 i paket med kulled 496
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=190xprob496rc2
Men ett panoramahuvud och snabbfäste är bra att ha, kulleder passa sämre till video men den är ju "gratis" i det paketet och du kanske ska ta stillbilder också nån gång och då är de bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Alla de kameror jag föreslagit klarar det där.
Vilken kamera är det du funderar på nu? så jag vet vilket stativ jag ska rekommendera.

rx10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det stativ man orkar bära med sig är bäst ...
Det jag menar är att det ibland kan vara bättre med ett lägre/lätt stativ än världens bästa som ligger hemma för att det var för tungt, de som bygger stativsystem har nog egentligen inget som är direkt dålig, men billiga "alltiettstativ" kan vara lite si o så i kvalitet.
Själv har jag Manfrotto 055b Aluminium med en mittpelare som går att dra loss och dra ut så den kan fungera som enbensstativ, men skulle jag köpa nytt blev det nog Kolfiber idag så att det är lättare att bära med sig men det är en budgetfråga också men de nya 055 är fina om man kan tänka sig att lägga ut lite mer på ett stativ
http://www.manfrotto.com/collection/8374.58969.1079729.0.0/05...

Det var iofs utförsäljning på Manfrotto 190 i paket med kulled 496
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=190xprob496rc2
Men ett panoramahuvud och snabbfäste är bra att ha, kulleder passa sämre till video men den är ju "gratis" i det paketet och du kanske ska ta stillbilder också nån gång och då är de bra.

det där första var fint. men kanske lite dyrt:/ eller man kanske måste ligga ute med dem pengarna för att få något.

vilket minneskort ska man ha då?

Permalänk
Medlem

Jag har tre stativ bla ett Manfrotto 190xbprob som är nog det som skulle passa bäst av de tre till en RX10.
Minneskort behövs nog inget super värsting men jag är osäker på vad den nya codecen kräver. Men säg ett 45mb/s så borde saken vara biff.

BTW det här är intressant för dig.
Den här killen har filmat med en RX10 i 720p och 100fps och sedan skalat upp det till 4K för att få bättre bitrate från youtube. Om du undrar vad som menas med det så kan du kolla in tråden på ämnet jag startade här om dagen.

Videon,
https://www.youtube.com/watch?v=vFrWlXD3CMs

Min tråd,
http://www.sweclockers.com/forum/103-foto-och-video/1319288-h...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag har tre stativ bla ett Manfrotto 190xbprob som är nog det som skulle passa bäst av de tre till en RX10.
Minneskort behövs nog inget super värsting men jag är osäker på vad den nya codecen kräver. Men säg ett 45mb/s så borde saken vara biff.

BTW det här är intressant för dig.
Den här killen har filmat med en RX10 i 720p och 100fps och sedan skalat upp det till 4K för att få bättre bitrate från youtube. Om du undrar vad som menas med det så kan du kolla in tråden på ämnet jag startade här om dagen.

Videon,
https://www.youtube.com/watch?v=vFrWlXD3CMs

Min tråd,
http://www.sweclockers.com/forum/103-foto-och-video/1319288-h...

okej schysst! men då blir det ett sånt här! http://www.netonnet.se/art/foto/minneskort-och-lasare/minnesk...

tack för all hjälp! då vet jag vad jag ska ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyzzer:

okej schysst! men då blir det ett sånt här! http://www.netonnet.se/art/foto/minneskort-och-lasare/minnesk...

tack för all hjälp! då vet jag vad jag ska ha.

Återkomm gärna o berätta hur det gick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Återkomm gärna o berätta hur det gick.

Hej igen! Idag fick jag hem min rx 10. Men jag förstår mig inte riktigt på den. Typ på gopron valde jag antingen. 4 k 1080 720 osv
Sen med fps en jag ville ha. Men jag kommer inte åt det på denna kamera. Nån som har något nybörjartips för att förstå sig på sin kamera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyzzer:

Hej igen! Idag fick jag hem min rx 10. Men jag förstår mig inte riktigt på den. Typ på gopron valde jag antingen. 4 k 1080 720 osv
Sen med fps en jag ville ha. Men jag kommer inte åt det på denna kamera. Nån som har något nybörjartips för att förstå sig på sin kamera?

Börja med att uppdatera Firmwaren on du inte gjort det.

Här har du en mysig halvtimmes kurs,

Denna kan vara värd en snabb titt också,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Börja med att uppdatera Firmwaren on du inte gjort det.

Här har du en mysig halvtimmes kurs,

http://www.youtube.com/watch?v=S4AoejbgW9Q

Denna kan vara värd en snabb titt också,

http://www.youtube.com/watch?v=8RScQz5BQ_8

okej tack, ska göra det nu! men en fråga. jag köpte detta sd kortet. http://www.netonnet.se/art/foto/minneskort-och-lasare/minnesk... räcker det till att filma 120 fps som han visade?