Köpta filmer syns ej på min iPhone

Permalänk

Köpta filmer syns ej på min iPhone

Sedan tidernas begynnelse har jag haft problem med att filmer jag köpt på min AppleTV/iTunes inte dyker upp i min iPhone (5S just nu). Filmen syns som "köpt" i "iTunes Store" givetvis men dyker inte upp under "videos" (såvida jag inte väljer att ladda ned hela filmen, då dyker en ikon för den upp).
Nån som har nån idé? Har googlat en del men det har inte hjälpt.

Permalänk
Medlem

Har du använt samma konto? Annars är det:
Inställningar -> videor -> visa alla

Permalänk

Samma konto japp. Och den inställningen är redan ikryssad.

Permalänk
Medlem

Logga in och ut ur iclouds + affären?
Kanske kolla så visa filmer är ibockat i iTunes och appstore?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oRBIT2002:

Sedan tidernas begynnelse har jag haft problem med att filmer jag köpt på min AppleTV/iTunes inte dyker upp i min iPhone (5S just nu). Filmen syns som "köpt" i "iTunes Store" givetvis men dyker inte upp under "videos" (såvida jag inte väljer att ladda ned hela filmen, då dyker en ikon för den upp).
Nån som har nån idé? Har googlat en del men det har inte hjälpt.

Är det så att den är streambar då? Du kanske endast kan se den om den är nedladdad?

Permalänk

När jag laddade ner filmen så syns den (givetvis), men tar jag bort den så försvinner den ur listan. Det brukar de inte göra. Tar man bort nerladdade filmer brukar de fortfarande synas men med en moln-symbol på.
Installerade dock iOS8 nu och då fanns mina nya inköp med och syns precis som det ska så "problem solved" för tillfälligt. Har haft det här problemet i ett par iOS-versioner nu.