windows startar ej, repskiva går inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

windows startar ej, repskiva går inte

kommer inte in i windows, står a disk read error occurred, funkar inte med en repskiva, står att den inte e kompatibel med windows, vad innebär det, repskivan är gjord från en annan dator, även den med windows 7, har det nån betydelse om det e 64 eller inte? finns det nåt man kan ladda ner från nätet som kanske löser det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

jo jag har googlat, tycker inte jag blev mycket klokare! däremot skrev nån att man kunde slänga i windowsskivan igen o se om hdd dök upp när det gällde o välja partition eller vad det nu heter, så det skall jag prova med, går inte det så e väl hdd slut förmodar jag.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av dalldall:

kommer inte in i windows, står a disk read error occurred, funkar inte med en repskiva, står att den inte e kompatibel med windows, vad innebär det, repskivan är gjord från en annan dator, även den med windows 7, har det nån betydelse om det e 64 eller inte? finns det nåt man kan ladda ner från nätet som kanske löser det?

Skrivet av dalldall:

jo jag har googlat, tycker inte jag blev mycket klokare! däremot skrev nån att man kunde slänga i windowsskivan igen o se om hdd dök upp när det gällde o välja partition eller vad det nu heter, så det skall jag prova med, går inte det så e väl hdd slut förmodar jag.

Har du inte en skiva som har ditt nuvarande OS så får du skaffa dig en sådan, nu vet vi ju inte vad du har mer exakt då det inte framgår i din text. (det finns många olika W7).

Ta annars hem UBCD eller Hirens dito så kan du starta med dessa och köra koll av din HDD med med något av testprogrammen som finns där.

#Tråd rensad på inlägg som inte tillför debatten något#

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud