Förlägningskabel till mus, tangentbord å skärm

Permalänk
Medlem

Förlägningskabel till mus, tangentbord å skärm

Jag har en studio för musikinspelning och jag har datorn i kontrollrummet avskilt ifrån själva inspelningsrummet.
Dock är jag ju trummis så det blir lite krångigt att spela in när man inte ens kan komma åt datorn haha!!

Så, jag behöver en skärm, mus och tangentbord i själva inspelningsrummet förlängt ifrån datorn:

Skärm:
http://www.cableworld.se/pc-kablar/vga-foerlaengning/vga-foer...

Men mus och tangentbord blir problematiskt då det verkar som att förlängningskablar över 5 meter orsakar problem för både USB (mus) och PS2 (tangentbord) ???

Det blir ju problem, som sagt... Jag KAN ju ta in datorn till inspelningsrummet när det är dags att spela in trummor, för det gör jag inte lika ofta som gitarr och sång, men det hade ju vart smidigt att slippa släpa runt halva studioutrustningen liksom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvåtakt:

Jag har en studio för musikinspelning och jag har datorn i kontrollrummet avskilt ifrån själva inspelningsrummet.
Dock är jag ju trummis så det blir lite krångigt att spela in när man inte ens kan komma åt datorn haha!!

Så, jag behöver en skärm, mus och tangentbord i själva inspelningsrummet förlängt ifrån datorn:

Skärm:
http://www.cableworld.se/pc-kablar/vga-foerlaengning/vga-foer...

Men mus och tangentbord blir problematiskt då det verkar som att förlängningskablar över 5 meter orsakar problem för både USB (mus) och PS2 (tangentbord) ???

Det blir ju problem, som sagt... Jag KAN ju ta in datorn till inspelningsrummet när det är dags att spela in trummor, för det gör jag inte lika ofta som gitarr och sång, men det hade ju vart smidigt att slippa släpa runt halva studioutrustningen liksom...

Trådlöst t - bord finns ju annars.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tvåtakt:

Jag har en studio för musikinspelning och jag har datorn i kontrollrummet avskilt ifrån själva inspelningsrummet.
Dock är jag ju trummis så det blir lite krångigt att spela in när man inte ens kan komma åt datorn haha!!

Så, jag behöver en skärm, mus och tangentbord i själva inspelningsrummet förlängt ifrån datorn:

Skärm:
http://www.cableworld.se/pc-kablar/vga-foerlaengning/vga-foer...

Men mus och tangentbord blir problematiskt då det verkar som att förlängningskablar över 5 meter orsakar problem för både USB (mus) och PS2 (tangentbord) ???

Det blir ju problem, som sagt... Jag KAN ju ta in datorn till inspelningsrummet när det är dags att spela in trummor, för det gör jag inte lika ofta som gitarr och sång, men det hade ju vart smidigt att slippa släpa runt halva studioutrustningen liksom...

surfplatta eller liten laptop.
remote desktop.
profit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4