Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Lenovo y50 problem, hjälp!

Hej!

Idag var jag och hämtade min nya Lenovo y50-70 på posten.
https://www.dustinhome.se/product/5010796099/y50-70

Packar upp den, för in nätadapter och startar upp. Genomgår den sega välkomst processen osv.
När allt är klart så hovrar jag över batteri ikonen och får "ansuten men laddar inte", okej tänker jag och googlar på detta. Har värkligen provat alla metoder som folk föreslår med liknande problem men ingen fungerar för mig... btw "Energy Manager" som många säger ska lösa detta går inte att köra på windows 8.1.

tl:dr Ny laptop, batteri laddar inte, ingen fix fungerar.

Någon annan som upplevs detta? ska man behöva skicka tillbaka den direkt...

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Är batteriet fulladdat eller nära fulladdat? I så fall är det normalt.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2006

Jag har samma problem på en Lenovo thinkpad Yoga. Jag har inte lyckats lösa det själv men jag har fått lite tips som löst det för andra. Se vad som händer när batterinivån sjunker t.ex till under 60% Om det då börjar ladda så är det nog bara lenovos batterisparfunktion som spökar.

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014
Skrivet av giplet:

Är batteriet fulladdat eller nära fulladdat? I så fall är det normalt.

Nej. Dator är helt ny, fick den på posten idag. Batteriet var dött när jag packa upp den i eftermiddags och efter ett par timmar med sladd i var batteriet fortfarande urladdat.

Skickades från m.sweclockers.com