Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Hp pavilion

Hej!
Vad tycker ni om den här laptopen?
http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=J4Z53EA...

Ska användas för studier, surf, spel etc. Är HP laptops säkra? Inga överhettningsproblem?

Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Okänt
Registrerad
Okt 2005

Släng på denna rabattkod så får du bort 10%: HPNEWSPUB

Jag är också nyfiken på hur HPs datorer är. Bra prestanda för pengarna men har hört att fläktarna kan väsnas ganska mycket...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Ja juste, är det någon här som har synpunkter på HPs laptops?

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012

HP-laptops ger oftast som tidigare nämnts bra specs på pappret för pengarna till kostnaden av dålig ventilation och väldigt mycket bloatware.
Datorn i fråga använder dock en energisnål processor så jag tror att ventilationsfrågan inte blir så problematisk men all bloat följer som vanligt med och skulle jag köpa en HP-laptop så skulle jag installera om operativsystemet på direkten.

Vad ska du ha en laptop till förresten? Kan ju vara så att det finns någon annan som passar dig bättre

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,7 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbyn
Registrerad
Sep 2011

Har haft många HP Laptops som alla har dött efter en tid, Trasiga moderkort, Brända grafikkort osv osv, Detta var dock några år sedan och dom hade ganska high end komponenter, Men tycker fortfarande man ser många defekta HP laptops på Tradera och Ebay, Kan vara värt att kolla upp

Stationära:- FD Define C - MSI Z87 G45 - 4770K @4,3Ghz + Corsair H110 med 2x Noctua NF-A14 - Corsair Vengeance PRO 2133mhz 2x8GB - Corsair RM750x - MSI GTX 1080 Gaming X -2x Samsung 850 EVO 250GB -
Bärbar: Asus ZenBook UX430UAR
Monitor: Asus PB278Q + LG 27EA73LM 27" Headset: Steelseries Siberia 800 Mus: Steelseries Rival 310 Tangentbord: Logitech G213

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Min HP Pavillion DV6 från 2010 är fortfarande hur grym som helst. Den användes flitigt de första 2-3 åren men nu på sistone har den blivit utbytt mot min stationära. Använder den dock väldigt ofta när jag är på semester eller liknande. Jag tycker om Pavilion serien ärligt talat, men antar att det är användare till användare.

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Vad tycker ni annars om själva laptopen? Är det bra specs?