Frågor om Raspberry B+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Sep 2004

Frågor om Raspberry B+

Istället för att skapa en ny tråd så gör jag om denna istället och samlar mina frågor och funderingar i denna.

1. Någon som har några tips på ett snyggt skal till B+ modellen ?
Har nämligen fått igång RetroPie ihop med min USB snes kontroll igår efter några timmar pillande, och skulle behöva ett snyggt skal.

2. På B+ modellen finns det två små hål som heter RUN, är detta samma som hålen vid P6 i rev.2 board att de vid kortslutning startar om RPin ?

Skapar en tråd med alla frågorna.

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Ett skal i LEGO kanske?

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Drnisse:

Istället för att skapa en ny tråd så gör jag om denna istället och samlar mina frågor och funderingar i denna.

1. Någon som har några tips på ett snyggt skal till B+ modellen ?
Har nämligen fått igång RetroPie ihop med min USB snes kontroll igår efter några timmar pillande, och skulle behöva ett snyggt skal.

2. På B+ modellen finns det två små hål som heter RUN, är detta samma som hålen vid P6 i rev.2 board att de vid kortslutning startar om RPin ?
http://www.ladda-upp.se/tumnagel/hiiaisgeqqfkbq/

Det finns en rätt snajsiga på thingiverse om du har en 3d printer eller beställer print. Blir dyrare men du kanske kan hitta ett som ser ut som ett mini nintendo.
Fi nns det ett gäng här eller så kan du köpa något standard case från Komplett, inet, kjell osv och måla något motiv på

2. Ja det stämmer