Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2014

Razer laptop köp

Tja, jag har tänkt att köpa Razer Blade Pro. Har försökt att kolla på razerzone.com men på något sätt får jag det inte att funka. Vet att man kan köpa från amazon men tänkte att det kanske finns någon butik i Sverige som man kan köpa ifrån?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
sundsvall
Registrerad
Aug 2010

tror icke den tyvärr har kommit eller kommer komma till vårt land, tyvärr.

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Luuxe:

Tja, jag har tänkt att köpa Razer Blade Pro. Har försökt att kolla på razerzone.com men på något sätt får jag det inte att funka. Vet att man kan köpa från amazon men tänkte att det kanske finns någon butik i Sverige som man kan köpa ifrån?

Varför vill du ha just den? Det finns betydligt bättre och billigare datorer så du vet, alienware, msi, asus och clevo datorer är alla billigare o bättre generellt

Dator: Clevo p370em 680m sli Dell xps m1730 8800gtx (såld) Alienware m17x r2 5870m (såld) Msi gx660r 5870m (såld), Alienware M18x R2 7970m cf (såld)
Konsoll: Ps3 ca 100 spel på hårddisken. Ca 60 spel på skiva. 15 platinum och 1300+ trophies
Ljud:: Reciever: Yamaha RX-V771, Front: Blue Diamond: Rear: Black Ruby Cent: Black Ruby C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2014

oh då är det bara att hitta någon annan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av Jonathanknet:

Varför vill du ha just den? Det finns betydligt bättre och billigare datorer så du vet, alienware, msi, asus och clevo datorer är alla billigare o bättre generellt

Ah vad finns det för bättre några tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Luuxe:

Ah vad finns det för bättre några tips?

Det finns alltid bättre, det handlar bara om att hitta dom
Budget?
Storlek?
Några andra särskilda krav?

Dator: Clevo p370em 680m sli Dell xps m1730 8800gtx (såld) Alienware m17x r2 5870m (såld) Msi gx660r 5870m (såld), Alienware M18x R2 7970m cf (såld)
Konsoll: Ps3 ca 100 spel på hårddisken. Ca 60 spel på skiva. 15 platinum och 1300+ trophies
Ljud:: Reciever: Yamaha RX-V771, Front: Blue Diamond: Rear: Black Ruby Cent: Black Ruby C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Slagsmålsträsk 69
Registrerad
Okt 2011

Jag har köpt en tunn spel Laptop om det är nu det du letar efter. Det är en C404 (Gigabyte P34G V2). Jag skrev en text om den häromdan. Länk - http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Benq XL2420G, Logitch G900, Steelseries 9HD, K70 RGB, Malmstolen 4000+Bass Shaker, HAF 922, i7 6700K, GTX 1080 8GB Accelero Hybrid III 120 SLI HB bridge, Asus Maximus VIII Hero Alpha, G.SKILL TridentZ 4x4GB DDR4 3600Mhz, Samsung 950 series PRO 512GB, Samsung 850 Evo 1TB, WD 1TB 7200rpm, EVGA Supernova T2 1000W, WIN 10 64-bit, Beyerdynamic T90, modmic v4, IFI Nano ICAN, IFI Nano IDSD, Seitek X52 PRO, HTC Vive, Logitech G920

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av Jonathanknet:

Det finns alltid bättre, det handlar bara om att hitta dom
Budget?
Storlek?
Några andra särskilda krav?

Söker efter en relativt lätt gaminglaptop runt 3kg kanske. Bra att spela på. Budget runt 13-15

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2012

MSI GS60, var inne på elgiganten och kände på en och det va då den snyggaste och bra byggda laptop jag sett på länge. Spara ihop till en just nu. Den var extremt tunn och förvånansvärt enkel, och skärmen... Skärmen var så otroligt skarp med fina färger. Ta en titt på den vet ja

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Blu3n0va:

MSI GS60, var inne på elgiganten och kände på en och det va då den snyggaste och bra byggda laptop jag sett på länge. Spara ihop till en just nu. Den var extremt tunn och förvånansvärt enkel, och skärmen... Skärmen var så otroligt skarp med fina färger. Ta en titt på den vet ja

Vilken modell var det du kolla på? är själv intresserad av denna: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/199287-m... Men läser man runt på lite recensioner är det en del som klagar på värme vid spelsessioner samt hög ljudnivå, har inte fått förmånen att klämma och känna på ett ex än

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Löddeköpinge
Registrerad
Nov 2010

Giggabyte Aorus x3 är i princip som Razers 14" fast utan touch och med större ssd och lägre pris. Men man måste beställa den från Storbritannien. http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=LT-002-A... http://www.scan.co.uk/products/139-aorus-x3-plus-3k-led-intel....

Speldatorn: Threadripper 1950X | GTX 1070 | ASUS ROG STRIX X399-E GAMING |3000 mhz 32GB RAM | 8 tb hd, 250 ssd + 16 tb NAS |Sound blaster ZxR |Windows 10 | Corsair AX860 860W
Skärm: Shimian 1440p | Samsung UE40KU6179 | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av matnojje:

Giggabyte Aorus x3 är i princip som Razers 14" fast utan touch och med större ssd och lägre pris. Men man måste beställa den från Storbritannien. http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=LT-002-A... http://www.scan.co.uk/products/139-aorus-x3-plus-3k-led-intel....

Lite trist att den både ser billig ut när den är byggd i plast, men prestandamässigt verkar den riktigt fin. Tråkigt att ingen kan göra något motsvarande Razer Blade och släppa i Sverige.

Har själv beställt en Razer Blade från Ebay och kan återkomma med en recension om det finns intresse?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Löddeköpinge
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Kakann:

Lite trist att den både ser billig ut när den är byggd i plast, men prestandamässigt verkar den riktigt fin. Tråkigt att ingen kan göra något motsvarande Razer Blade och släppa i Sverige.

Har själv beställt en Razer Blade från Ebay och kan återkomma med en recension om det finns intresse?

Jat tror att intresset är för lågt då dryga 27500kr är lite dyrt för prestandan ( 500gb versionen på 14"). Jag menar den kostar ju 8500 kr mer en Aouros 13 med samma spec. Man kan ju till och med få en laptop med 880m i sli för mindre.

Men byggkvaliten på den ska vara awesome. Men jag ser gärna en recension på den.

Speldatorn: Threadripper 1950X | GTX 1070 | ASUS ROG STRIX X399-E GAMING |3000 mhz 32GB RAM | 8 tb hd, 250 ssd + 16 tb NAS |Sound blaster ZxR |Windows 10 | Corsair AX860 860W
Skärm: Shimian 1440p | Samsung UE40KU6179 | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av matnojje:

Jat tror att intresset är för lågt då dryga 27500kr är lite dyrt för prestandan ( 500gb versionen på 14"). Jag menar den kostar ju 8500 kr mer en Aouros 13 med samma spec. Man kan ju till och med få en laptop med 880m i sli för mindre.

Men byggkvaliten på den ska vara awesome. Men jag ser gärna en recension på den.

Den är dyr, absolut, men den är också det bästa i den storleken. Sen är det självklart att man kan få bättre eller likvärdig prestanda för samma eller mindre pengar.