Ny Laptop, Dockningsstation, Exträrn Skärm. Mus laggar IBLAND. Känns inte rätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Ny Laptop, Dockningsstation, Exträrn Skärm. Mus laggar IBLAND. Känns inte rätt.

Hej

Har en ny dator köpt från dustin. Det är en Dell Precision M3800.

På jobb kör jag med extärn skärm (Även ny). Och använder mig av en dockningsstation som man fick till datorn. Och jag använder mig av denna mus/tangentbord (Set)

Logitech Wireless Combo MK520 -> Mus o Tangentbord på Dustins hemsida

Jag hade problem direkt(tror jag) med att jag tyckte inte musen rörde sig rätt och även laggade till mycket IBLAND (Känns även som den är på IS) och det går inte arbeta så. Så fick ett nytt set av Dustin för att se ifall det hjälpte.
Men jag tycker att jag fortfarande har problem. Men det är bara ibland. Och det känns nästan som det händer när jag har FIREFOX uppe. Kan det ha något med FF och göra?
Men jag tycker inte jag har några problem när jag kollar på Laptop skärmen utan bara på den extärna. Har även testat med en annan skärm. Och tror inte det är så stor skillnad.
Det är svårt och förklara. För det är bara IBLAND det blir jätte tydligt att det är något fel (Pekaren laggar ihjäl) Annars är det mest att den känns lite isig/seg ibland (Tex i firefox?).

Håller på att testa med annan mus också.
Vad är det som kan vara fel?

Kör på Windows 8 så kanske är det som är fel ;D

Mvh

Calle

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av calleiscalle:

1. Kan det in va så att underlaget är dåligt vilket gör att musen "hoppar" ibland?

2. se över bildskärmsinställningarna till den externa skärmen för att försäkra dig att alla inställningarna är korrekta.

Wiiiiiiiiiiii

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Överallt
Registrerad
Sep 2005

Hade själv samma problem med en Qpad mus, den registrerade som den skulle på den primära skärmen med var extremt seg på den sekundära.

Tyvärr hade jag varken tid eller ork att felsöka det hela och det slutade med att jag köpte en ny mus istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av sebbe605:

1. Kan det in va så att underlaget är dåligt vilket gör att musen "hoppar" ibland?

2. se över bildskärmsinställningarna till den externa skärmen för att försäkra dig att alla inställningarna är korrekta.

1. Nä
2. Okej Sebbe. Det ska jag göra.

Skrivet av huttala:

Hade själv samma problem med en Qpad mus, den registrerade som den skulle på den primära skärmen med var extremt seg på den sekundära.

Tyvärr hade jag varken tid eller ork att felsöka det hela och det slutade med att jag köpte en ny mus istället.

Okej, bra och veta! Så länge det är musen så är detta något jag borde göra känner jag också.
Har felsökt en del men börjar tappa orket att fortsätta med det.

Ska köra med annan mus och se hur det går över ett tag. Det är ju inte 100% det är musen.

Tack så länge!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Muspekaren laggar

@calleiscalle: Jag har också en trådlös Logitech mus som funkat fint i alla år. Men nu i Windows 8 har jag fått problem med att muspekaren rycker och fryser om vart annat, så att det tidvis nästan är hopplöst att klicka rätt i menyer m.m.
Jag flyttade den till en annan dator med Windows XP och alla problem försvann. Nu funkar den klockrent.
Problemet är bara vad jag skall använda för ny mus i windows 8 - sladdmus?

Codehacker