Dags för ny mobiltelefon snart, vilken smartwatch ska jag köpa till den?

Permalänk
Medlem

Dags för ny mobiltelefon snart, vilken smartwatch ska jag köpa till den?

Har tänkt byta telefon snart, och självklart som prylnörd så måste jag ha en Smart Klocka till den. Men vilken mobiltelefon / klocka combo hade ni satsat på då det finns miljoner olika kombinationer redan nu... Vi är tidigt ute i tekniken runt smarta klockor och jag kan tänka mig att många vill att jag ska vänta ett tag, men det kommer inte på fråga. (naturligtvis måste jag vänta på eventuella releaser på klockor som presenterats, men utöver det)

Dom klockor som drar min uppmärksamhet till sig än så länge är:

Motorola Moto360

LG R

Apple Watch

Problemet är att jag använt iPhone dom senaste åren nu och det känns som evigheter sen min Nexus 4 var ny. Är med handen på hjärtat rätt vilsen på android just nu... Vilken telefon ska jag skaffa till min klocka om jag skaffar android? Motorola X tillsammans med en moto 360? Är batteritiden FÖR kass i klockan?

Permalänk

Jag hade väntat på att Nexus 6 släpps och sedan beslutat vilken telefon jag skulle införskaffa. Alternativt skaffat en Motorola X+1 och moto 360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Jag hade väntat på att Nexus 6 släpps och sedan beslutat vilken telefon jag skulle införskaffa. Alternativt skaffat en Motorola X+1 och moto 360.

tack för svar! just det nexus 6:an är på väg! några rykten om releasedatum än? hört lite svaga rykten om oktober?
hoppas det blir 1440p skärm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

tack för svar! just det nexus 6:an är på väg! några rykten om releasedatum än? hört lite svaga rykten om oktober?

Oktober/November blir det sannolikt.

Nej, du borde inte hoppas på 1440p skärm. Det har mer nackdelar än fördelar.
Över 400PPI är skillnaden i skärpa extremt liten, så fördelen är minimal, och det har nackdelar som sämre prestanda, högre strömförbrukning och lägre ljusstyrka.
1080p ger en bättre upplevelse.

Det du istället borde hoppas på är saker som bra batteritid och kamera.

Citat:

och självklart som prylnörd så måste jag ha en Smart Klocka till den.

Jag skulle rekommendera att du håller dig borta från den första generationen av smartklockor. Detta är "beta-generationen".
De har inte bestämt sig för användningsområden/funktionalitet, det finns massor med buggar och produkterna har ofta ett gäng med problem som nästa iteration sannolikt fixar.
Bli inte en early adopter om du inte verkligen MÅSTE ha en och har gott om pengar att slösa.
Vänta tills Apple släpper sina klockor, då kommer Android Wear klockor att vara på andra eller tredje generationen och många av problemen kommer att vara lösta.
Överlag så tycker jag ju dock att Android Wear har gått rätt väg när det gäller funktionaliteten i alla fall.

Angående Apples klockor så verkar de inte riktigt ha full koll på anledningen till att ha en smartklocka och dess användningsområden. Om funktionaliteten blir som i introduktionsvideon ser jag ärligt talat väldigt lite anledning till att skaffa en Apple klocka. Det är mer som en jävligt dyr mode accessoar än någonting annat.

Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

Jag hoppas att den inte har 1440p skärm. Skillnaden kommer vara minimal och strömförbrukningen högre och är det något nexus serien inte behöver så är det kortare batteritid.