Funkar WD RED HDD i Fujitsu hdd caddy i Fujitsu TX150 ?

Permalänk
Medlem

Funkar WD RED HDD i Fujitsu hdd caddy i Fujitsu TX150 ?

Hej,

Är lite sugen på att köpa en ordentlig serverdator att migrera min virtualisering till och sneglar på de tystgående Tower-modellerna av Fujitsu, Fujitsu Primergy TX150 S8F XEON E5-2407 exempelvis, som finns på bl.a. komplett.se och dustinhome.se.

Hotswap hade varit najs men hårddiskkabinetterna säljs ej löst retail men finns att köpa på Ebay såg jag, funkar andra hårddiskmärken än Fujitsus egna för detta ändamål ? Nånting säger mig att det är rätt "kinkigt" i dessa typer av märkesdatorer/servrar när det kommer till vad som stöds så bäst o fråga innan.

Har ett gäng WD RED "NAS" diskar liggandes som jag tänkte ha för ändamålet.

Tacksam för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt min erfarenhet av TX150 så krävs det nog tyvärr Fujitsu-specifika caddys. Dock brukar man kunna hitta dem (endast caddyn) på exempelvis Ebay för ett bra pris.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Hårddiskarna i sig är skitsamma, Det är bara att montera som vilken annan hårddisk.
Men om man pratar om caddys för hotswap så behövs givetvis rätt caddy till rätt modell.