Funkar WD RED HDD i Fujitsu hdd caddy i Fujitsu TX150 ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2003

Funkar WD RED HDD i Fujitsu hdd caddy i Fujitsu TX150 ?

Hej,

Är lite sugen på att köpa en ordentlig serverdator att migrera min virtualisering till och sneglar på de tystgående Tower-modellerna av Fujitsu, Fujitsu Primergy TX150 S8F XEON E5-2407 exempelvis, som finns på bl.a. komplett.se och dustinhome.se.

Hotswap hade varit najs men hårddiskkabinetterna säljs ej löst retail men finns att köpa på Ebay såg jag, funkar andra hårddiskmärken än Fujitsus egna för detta ändamål ? Nånting säger mig att det är rätt "kinkigt" i dessa typer av märkesdatorer/servrar när det kommer till vad som stöds så bäst o fråga innan.

Har ett gäng WD RED "NAS" diskar liggandes som jag tänkte ha för ändamålet.

Tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
QuakeNet
Registrerad
Jul 2001

Enligt min erfarenhet av TX150 så krävs det nog tyvärr Fujitsu-specifika caddys. Dock brukar man kunna hitta dem (endast caddyn) på exempelvis Ebay för ett bra pris.

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today :: Serverrum
WS: Asus P9X79 :: Core i7 3820 :: 32 GB RAM :: Samsung 830 256 GB :: 2x Intel 910 400 GB PCIE :: PNY Geforce GTX 970 XLR8 :: Gigabyte Odin GT 800W :: 2x Samsung Syncmaster S27A950D
NAS: SuperMicro X10-SLM-F :: Core i3 4130T :: 24 GB Kingston ECC :: Ri-Vier RVS2-06A 12Bay 2U :: IBM M1015 (IT) :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+ ::

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2002

Hårddiskarna i sig är skitsamma, Det är bara att montera som vilken annan hårddisk.
Men om man pratar om caddys för hotswap så behövs givetvis rätt caddy till rätt modell.