Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Ja just det du kör nvidia ju, då bör du använda nvidia inspector och sätta alla inställningar till performance osv.

LOD tweaking hjälper i många benchmarks också, vet ej hur det är i firestrike. Kolla denna länken för info om LOD tweaking: http://www.ocaholic.ch/modules/smartsection/item.php?itemid=9...

Ska kolla på det ikväll. Tack för hjälpen

Skrivet av thereal_twisted:

Ser många som kör 1212mV på luft, lär gå fint. Se till att alltid maxa fläktarna när du benchar, ju lägre temps ju bättre.

Har inte fått OSD:n att funka, så ser inga klockningar eller temperaturer. Maxar fläktarna det gör jag.

Skrivet av lowngcawt:

Nu får du kämpa!

18120 Blev bästa igår

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ska kolla på det ikväll. Tack för hjälpen

Har inte fått OSD:n att funka, så ser inga klockningar eller temperaturer. Maxar fläktarna det gör jag.

18120 Blev bästa igår

aj aj aj, du ligger nära!

Måste få bot på mina låga combined scores, då skulle jag definitivt komma högre

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

aj aj aj, du ligger nära!

Måste få bot på mina låga combined scores, då skulle jag definitivt komma högre

Jo det är väl så. Jag måste få bot på allt möjligt. Går nästan bättre med 50 mV än 75. Så blandat.
Ikväll blir det läsning och ta sig en titt på att byta bios på korten.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Jo det är väl så. Jag måste få bot på allt möjligt. Går nästan bättre med 50 mV än 75. Så blandat.
Ikväll blir det läsning och ta sig en titt på att byta bios på korten.

själv är jag lite sugen på att dra in PT1 bios på mina kort, men jag har en känsla av att jag skulle lyckas bränna dem då ^^
Däremot vill jag kunna pressa upp core lite till så ska kika på någon lösning som inte kräver biosflash!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Fire Strike Extreme

Hoppas Extreme går bra med!

Ny score! Installerade 3DMARK och körde Fire Strike. Var nyfiken på vad jag skulle få

Score: 19.515

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Hoppas Extreme går bra med!

Ny score! Installerade 3DMARK och körde Fire Strike. Var nyfiken på vad jag skulle få

Score: 19.515

http://www.ajedesign.se/4.PNG

Jahapp, det var inte länge jag fick ha tronen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Jahapp, det var inte länge jag fick ha tronen

Skickades från m.sweclockers.com

Går snabbt i den här branschen

Hur får han så högt? Sitter på mobilen nu.

1.1 och 4.5 GHz låter inte högt, eller missar jag något vitalt?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Går snabbt i den här branschen

Hur får han så högt? Sitter på mobilen nu.

1.1 och 4.5 GHz låter inte högt, eller missar jag något vitalt?

780ti

Registrerade mig på HWBot nu och la in lite gamla cpu-z valideringar #87 i sverige! YEAH ^^
rookie #372, undra när man får bli uppgraderad från noobranken (även fast jag är lite halvkass på detta fortfarande)

Men rankad 9:a med 2x 290 på HWBot är väl ändå inte fy skam, ska köra lite runs med en gpu ikväll och plocka lite poäng där med

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

780ti

Registrerade mig på HWBot nu och la in lite gamla cpu-z valideringar #87 i sverige! YEAH ^^
rookie #372, undra när man får bli uppgraderad från noobranken (även fast jag är lite halvkass på detta fortfarande)

Men rankad 9:a med 2x 290 på HWBot är väl ändå inte fy skam, ska köra lite runs med en gpu ikväll och plocka lite poäng där med

Nej det är inte fy skam

Här sitter man och mosar på i knappt 18.1K och får jobba röven av sig, så kommer acana79 på räkmackan och plockar 1400 poäng

Sitter med mina 780 Ti Classified och tappar hakan...

Denna kväll kommer bestå utav lusläsning, NVinspector och HWBot.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Nej det är inte fy skam

Här sitter man och mosar på i knappt 18.1K och får jobba röven av sig, så kommer acana79 på räkmackan och plockar 1400 poäng

Sitter med mina 780 Ti Classified och tappar hakan...

Denna kväll kommer bestå utav lusläsning, NVinspector och HWBot.

japp, ikväll ska det bli HWBot's tillåtna grejer för 3dmark! undra hur mycket man vinner på att göra dessa saker:
Disable subtests
Driver settings finetuning
Tesselation tweaking

Vart man nu hittar hur man gör dessa saker är ju en annan femma däremot

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

japp, ikväll ska det bli HWBot's tillåtna grejer för 3dmark! undra hur mycket man vinner på att göra dessa saker:
Disable subtests
Driver settings finetuning
Tesselation tweaking

Vart man nu hittar hur man gör dessa saker är ju en annan femma däremot

Gissar på att thereal_twisted sitter på rätt läsbara saker.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Gissar på att thereal_twisted sitter på rätt läsbara saker.

Som vanligt!
Eller vad säger du Peter, har du några trevliga länkar eller info om hur man gör dessa HWbot tweaks?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Höhö... lowngcawt, du har ett snabbt system! Och din score i Fire Strike ligger ju på över 99% av alla andra...
Dock måste jag erkänna att jag är sjukt imponerad av mina ASUS GTX 780 Ti. Det är standardkort som jag köpte direkt vid lanseringen. Dom är svala, tysta och sjukt snabba.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Nej det är inte fy skam

Här sitter man och mosar på i knappt 18.1K och får jobba röven av sig, så kommer acana79 på räkmackan och plockar 1400 poäng

Sitter med mina 780 Ti Classified och tappar hakan...

Denna kväll kommer bestå utav lusläsning, NVinspector och HWBot.

Svårt att säga. Värt att nämna är dock att jag kör min CPU i 4.5GHz 24/7 utan problem med bra temperaturer. Med bättre kyla för både CPUn och GPUerna lär jag kunna pressa systemet högre.

Om jag kör grafikkorten med stock settings hamnar jag på 17,223 i Fire Strike. Använd det som benchmark för att se hur ditt system generellt presterar mot mitt. Kan vara intressant att se.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Höhö... lowngcawt, du har ett snabbt system! Och din score i Fire Strike ligger ju på över 99% av alla andra...
Dock måste jag erkänna att jag är sjukt imponerad av mina ASUS GTX 780 Ti. Det är standardkort som jag köpte direkt vid lanseringen. Dom är svala, tysta och sjukt snabba.

http://www.ajedesign.se/rig.jpg

Jo visst har jag det, men ditt är snäppet snabbare! (något vi ska ändra på ikväll förhoppningsvis)

Även jag kör min cpu-klock 24/7 med väldigt fina temps, varmaste kärnan under prime/aida/occt blir 75C och det är jag ganska nöjd med (även fast jag skulle vilja få den stabil i 4.8GHz) den sopar hur som helst mattan med min gamla 8350 även när den kördes i 5GHz ^^

780Ti är väldigt snabba kort, men jag måste känna mig rätt nöjd med att kunna hålla mig ikapp så pass dyra kort med mina relativt "billiga" 290's som är riktigt grymma med rätt kylning, jag tror mina kort har lite mer kvar att ge bara jag skulle våga mata på med mer ström

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

780ti

Registrerade mig på HWBot nu och la in lite gamla cpu-z valideringar #87 i sverige! YEAH ^^
rookie #372, undra när man får bli uppgraderad från noobranken (även fast jag är lite halvkass på detta fortfarande)

Men rankad 9:a med 2x 290 på HWBot är väl ändå inte fy skam, ska köra lite runs med en gpu ikväll och plocka lite poäng där med

Tror du blir uppgraderar efter 6mån. Länk till hwbot profil tack!

Skrivet av lowngcawt:

Som vanligt!
Eller vad säger du Peter, har du några trevliga länkar eller info om hur man gör dessa HWbot tweaks?

I has all them linkzz!!

Ställ in CCC såhär för att stänga av tesselering. Man kommer få invalid score i firestrike och ingen poäng. Men du får poäng om du kollar valid länken online. Och det är en fullt tillåten tweak.

Och bencha i diagnostik lägre för att ha så få processer som möjligt igång som tar kraft. Börjar ni bencha mkt(vilket jag hoppas ) så bör ni helt klart köra ett OS bara för benching. När man pressar gränserna så kraschar det ofta och OS blir korrupt fort. För firestrike så är den win 8.1 som gäller för bästa poäng.

Diag läge guide:

Välj diagnostik läge, och under fliken tjänster, kryssa i futuremark systeminfo service annars går 3dm inte igång. Boota om och kör så det ryker! Vill ni ha internet(kan va bra om man vill få online validation länken smidigt) Så kryssa även i alla prylar som börjar på network. Jag köpte fire strike på steam, kostade inte många kr.

Validation länk är inte krav på hwbot, förutom för top 20 resultat. Däremot är screenshot med gpu-z, cpu-z, cpu-z mem fliken och 3dmark resultatet synligt ett krav.

Exempel på godkänt screenshot. För AMD användare, notera att jag använder valid länken som score validation då 3dm inte ger ngn poäng med tesselation avstängt(syns i bakgrunden, står invalid score). Får ni poäng och ingen varning om att tesselation load modified så funkar inte tesselation tweaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Tror du blir uppgraderar efter 6mån. Länk till hwbot profil tack!

I has all them linkzz!!

Ställ in CCC såhär för att stänga av tesselering. Man kommer få invalid score i firestrike och ingen poäng. Men du får poäng om du kollar valid länken online. Och det är en fullt tillåten tweak.

http://piclair.com/data/08eg4.jpg

Och bencha i diagnostik lägre för att ha så få processer som möjligt igång som tar kraft. Börjar ni bencha mkt(vilket jag hoppas ) så bör ni helt klart köra ett OS bara för benching. När man pressar gränserna så kraschar det ofta och OS blir korrupt fort. För firestrike så är den win 8.1 som gäller för bästa poäng.

Diag läge guide:

http://piclair.com/data/sz49r.jpg

Välj diagnostik läge, och under fliken tjänster, kryssa i futuremark systeminfo service annars går 3dm inte igång. Boota om och kör så det ryker! Vill ni ha internet(kan va bra om man vill få online validation länken smidigt) Så kryssa även i alla prylar som börjar på network. Jag köpte fire strike på steam, kostade inte många kr.
http://piclair.com/data/9z0kj.jpg

Validation länk är inte krav på hwbot, förutom för top 20 resultat. Däremot är screenshot med gpu-z, cpu-z, cpu-z mem fliken och 3dmark resultatet synligt ett krav.

Exempel på godkänt screenshot. För AMD användare, notera att jag använder valid länken som score validation då 3dm inte ger ngn poäng med tesselation avstängt(syns i bakgrunden, står invalid score). Får ni poäng och ingen varning om att tesselation load modified så funkar inte tesselation tweaken.

http://img.hwbot.org/u43525/image_id_1213305.jpeg

Tackar!

Ikväll ska det lekas lite

Självklart heter jag samma på HWBot (http://hwbot.org/user/lowngcawt/) men jag märkte en sak, det verkar inte finnas många benchmarks som är godkända på win 8.1? lite trist, vill ju inte behöva ha en separat windows på min HDD bara för benchs :/

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Tackar!

Ikväll ska det lekas lite

Självklart heter jag samma på HWBot (http://hwbot.org/user/lowngcawt/) men jag märkte en sak, det verkar inte finnas många benchmarks som är godkända på win 8.1? lite trist, vill ju inte behöva ha en separat windows på min HDD bara för benchs :/

Saken med win 8 är att det är problem med "time measurment" dvs. det vore väldigt enkelt att fuska utan att någon skulle märka det.

Köp en till disk Den win installen kan du ju hålla extremt slimmad och avinstallera allt även windows skräp som ej behövs. Så den behöver ju inte bli sådär bloatad och ta upp 40Gb efter nån vecka.

Kollade ditt score, tror du kan nå 20k med rätt tweaks osv. Och moaar OC. Bara tesselation tweak ger ordentligt med poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Saken med win 8 är att det är problem med "time measurment" dvs. det vore väldigt enkelt att fuska utan att någon skulle märka det.

Köp en till disk Den win installen kan du ju hålla extremt slimmad och avinstallera allt även windows skräp som ej behövs. Så den behöver ju inte bli sådär bloatad och ta upp 40Gb efter nån vecka.

Kollade ditt score, tror du kan nå 20k med rätt tweaks osv. Och moaar OC. Bara tesselation tweak ger ordentligt med poäng.

Nu jävlar har ni andra fått något att bita i! Tack Peter
På håret att jag tog dig Acana79, men det är högre, YAY jag får behålla min förstaplats (ett tag till iaf)

# 19762 3DMark poäng (Intel/4930k VATTEN) (grafikkort*2 R9-290 VATTEN/ Ram/1500 Gpu/1235 ) (http://www.3dmark.com/fs/2808974) (http://valid.x86.fr/8qp9ry)

CPU: 4598.93 MHz

Print Screen. Bild:

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Nu jävlar har ni andra fått något att bita i! Tack Peter
På håret att jag tog dig Acana79, men det är högre, YAY jag får behålla min förstaplats (ett tag till iaf)

# 19762 3DMark poäng (Intel/4930k VATTEN) (grafikkort*2 R9-290 VATTEN/ Ram/1500 Gpu/1235 ) (http://www.3dmark.com/fs/2808974) (http://valid.x86.fr/8qp9ry)

CPU: 4598.93 MHz

Print Screen. Bild: http://i.imgur.com/5iDg8NB.png

Snyggt jobbat!!

Du har bra effektivitet där, får revidera min 20k uppskattning. 21k ska inte vara några problem. Finns massor att optimera och du har ju långt ifrån maxat hårdvaran.

Tror nog du ska kunna ta hw #1 med två 290 på hwbot. Ut med datorn på balkongen så du får lite kyla, det gör underverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Snyggt jobbat!!

Du har bra effektivitet där, får revidera min 20k uppskattning. 21k ska inte vara några problem. Finns massor att optimera och du har ju långt ifrån maxat hårdvaran.

Tack tack!

Försökte ändra till 1250 core med trixx samtidigt som jag körde +300mV modden i afterburner men fick bsod direkt, måste vara att de blir någon konflikt mellan dem :/
kanske är dags att biosflasha korten, eller mata på med massa Vcore till cpun och klocka högre? hur mycket vågar man pressa med 4930k utan att skada den? (sålänge temps är ok)

*edit*
Är nu rankad 6a på HWBot med 2x290's

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Tack tack!

Försökte ändra till 1250 core med trixx samtidigt som jag körde +300mV modden i afterburner men fick bsod direkt, måste vara att de blir någon konflikt mellan dem :/
kanske är dags att biosflasha korten, eller mata på med massa Vcore till cpun och klocka högre? hur mycket vågar man pressa med 4930k utan att skada den? (sålänge temps är ok)

*edit*
Är nu rankad 6a på HWBot med 2x290's

Körde du ab och trixx samtidigt? Prova isf att bara sätta spänningen med ab och stänga av det sen.

Jag får ett 290 inom kort och det första jag gör lär vara att snöa in på sätt att klocka mera.

Så länge temps är ok kan du köra 1.5V utan problem,tror att upp till 1.6 är ok, det är det på sb-e iaf(för benching då) . Firestrike är inte jätte tungt så klock behöver inte va prime stabil direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Hoppas Extreme går bra med!

Ny score! Installerade 3DMARK och körde Fire Strike. Var nyfiken på vad jag skulle få

Score: 19.515

http://www.ajedesign.se/4.PNG

Välkommen in i listan synd att jag aldrig han lägga in dig så du fick vara NR 1 ett tag.

Skrivet av thereal_twisted:

Tror du blir uppgraderar efter 6mån. Länk till hwbot profil tack!

I has all them linkzz!!

Ställ in CCC såhär för att stänga av tesselering. Man kommer få invalid score i firestrike och ingen poäng. Men du får poäng om du kollar valid länken online. Och det är en fullt tillåten tweak.

http://piclair.com/data/08eg4.jpg

Och bencha i diagnostik lägre för att ha så få processer som möjligt igång som tar kraft. Börjar ni bencha mkt(vilket jag hoppas ) så bör ni helt klart köra ett OS bara för benching. När man pressar gränserna så kraschar det ofta och OS blir korrupt fort. För firestrike så är den win 8.1 som gäller för bästa poäng.

Diag läge guide:

http://piclair.com/data/sz49r.jpg

Välj diagnostik läge, och under fliken tjänster, kryssa i futuremark systeminfo service annars går 3dm inte igång. Boota om och kör så det ryker! Vill ni ha internet(kan va bra om man vill få online validation länken smidigt) Så kryssa även i alla prylar som börjar på network. Jag köpte fire strike på steam, kostade inte många kr.
http://piclair.com/data/9z0kj.jpg

Validation länk är inte krav på hwbot, förutom för top 20 resultat. Däremot är screenshot med gpu-z, cpu-z, cpu-z mem fliken och 3dmark resultatet synligt ett krav.

Exempel på godkänt screenshot. För AMD användare, notera att jag använder valid länken som score validation då 3dm inte ger ngn poäng med tesselation avstängt(syns i bakgrunden, står invalid score). Får ni poäng och ingen varning om att tesselation load modified så funkar inte tesselation tweaken.

http://img.hwbot.org/u43525/image_id_1213305.jpeg

Snodde den av dig och posta i Post #2 så andra hittar dom tipsen.

Skrivet av lowngcawt:

Nu jävlar har ni andra fått något att bita i! Tack Peter
På håret att jag tog dig Acana79, men det är högre, YAY jag får behålla min förstaplats (ett tag till iaf)

# 19762 3DMark poäng (Intel/4930k VATTEN) (grafikkort*2 R9-290 VATTEN/ Ram/1500 Gpu/1235 ) (http://www.3dmark.com/fs/2808974) (http://valid.x86.fr/8qp9ry)

CPU: 4598.93 MHz

Print Screen. Bild: http://i.imgur.com/5iDg8NB.png

Grattis till att bli NR1 igen

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_br:

Välkommen in i listan synd att jag aldrig han lägga in dig så du fick vara NR 1 ett tag.

Snodde den av dig och posta i Post #2 så andra hittar dom tipsen.

Grattis till att bli NR1 igen

Putte_br

Kommer nya resultat snart, benchar för fullt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Kommer nya resultat snart, benchar för fullt!

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter kul att ha en ny dator att leka med och testa gränserna med

Hoppas att det går bra och att du postar i alla klubbarna.

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_br:

Det låter kul att ha en ny dator att leka med och testa gränserna med

Hoppas att det går bra och att du postar i alla klubbarna.

Putte_br

Tyvärr känns 5GHz klubben långt borta med denna cpun just nu så detta får vara mitt nya hem för tillfället, har tröttnat lite på att försöka klocka cpun eftersom jag inte får till det som jag vill

Men här kommer lite nya scores!
verkar ha träffat max för mina kort utan att flasha in nytt bios, sorry peter inga 20k än. Men det är inte långt ifrån (kanske med andra drivisar?)

Vi börjar med lite lätt ökad score igen!
Fick endast till en runda i 4.7GHz men nu börjar jag känna mig lite orolig för mängden Vcore jag pressar i den (vill inte bränna den bara några dagar efter jag fått börja leka ^^)

# 19870 3DMark poäng (Intel/4930k VATTEN) (grafikkort*2 R9-290 VATTEN/ Ram/1500 Gpu/1250 ) (http://www.3dmark.com/3dm/4133948) (http://valid.x86.fr/e1pvy7)

CPU: 4698.9 MHz

Print Screen. Bild:

Sen tänkte jag att det kunde vara kul att toppa 1GPU listan också när jag ändå var i farten!

# 11977 3DMark poäng (Intel/4930k VATTEN) (grafikkort*1 R9-290 VATTEN/ Ram/1500 Gpu/1250 ) (http://www.3dmark.com/3dm/4134243) (http://valid.x86.fr/8qp9ry)

CPU: 4598.93 MHz

Print Screen. Bild:

Känner mig rätt nöjd just nu, även fast det är lite surt att jag inte fick till 20k gränsen.
ändå ganska kul att jag lyckats komma så pass högt ändå med dessa kort

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Tyvärr känns 5GHz klubben långt borta med denna cpun just nu så detta får vara mitt nya hem för tillfället, har tröttnat lite på att försöka klocka cpun eftersom jag inte får till det som jag vill

Men här kommer lite nya scores!
verkar ha träffat max för mina kort utan att flasha in nytt bios, sorry peter inga 20k än. Men det är inte långt ifrån (kanske med andra drivisar?)

Vi börjar med lite lätt ökad score igen!
Fick endast till en runda i 4.7GHz men nu börjar jag känna mig lite orolig för mängden Vcore jag pressar i den (vill inte bränna den bara några dagar efter jag fått börja leka ^^)

# 19870 3DMark poäng (Intel/4930k VATTEN) (grafikkort*2 R9-290 VATTEN/ Ram/1500 Gpu/1250 ) (http://www.3dmark.com/3dm/4133948) (http://valid.x86.fr/e1pvy7)

CPU: 4698.9 MHz

Print Screen. Bild: http://i.imgur.com/Eb2GDOm.png

Sen tänkte jag att det kunde vara kul att toppa 1GPU listan också när jag ändå var i farten!

# 19762 3DMark poäng (Intel/4930k VATTEN) (grafikkort*1 R9-290 VATTEN/ Ram/1500 Gpu/1250 ) (http://www.3dmark.com/3dm/4134243) (http://valid.x86.fr/8qp9ry)

CPU: 4598.93 MHz

Print Screen. Bild: http://i.imgur.com/rcrxPNv.png

Känner mig rätt nöjd just nu, även fast det är lite surt att jag inte fick till 20k gränsen.
ändå ganska kul att jag lyckats komma så pass högt ändå med dessa kort

Du har knappt skrapat på ytan vad gäller tweaks osv.

Vad gäller vcore så tror jag det är lugnt. 1.6V är ingen fara på sb-e för benching. Och ivy tål ju mkt mer än sb.

Återkommer sen med länkar, sitter på mobilen nu. Till tweaks. Kolla top score med 290/x och se vad proffsen kör för drivers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Tyvärr känns 5GHz klubben långt borta med denna cpun just nu så detta får vara mitt nya hem för tillfället, har tröttnat lite på att försöka klocka cpun eftersom jag inte får till det som jag vill

Men här kommer lite nya scores!
verkar ha träffat max för mina kort utan att flasha in nytt bios, sorry peter inga 20k än. Men det är inte långt ifrån (kanske med andra drivisar?)

Vi börjar med lite lätt ökad score igen!
Fick endast till en runda i 4.7GHz men nu börjar jag känna mig lite orolig för mängden Vcore jag pressar i den (vill inte bränna den bara några dagar efter jag fått börja leka ^^)

# 19870 3DMark poäng (Intel/4930k VATTEN) (grafikkort*2 R9-290 VATTEN/ Ram/1500 Gpu/1250 ) (http://www.3dmark.com/3dm/4133948) (http://valid.x86.fr/e1pvy7)

CPU: 4698.9 MHz

Print Screen. Bild: http://i.imgur.com/Eb2GDOm.png

Sen tänkte jag att det kunde vara kul att toppa 1GPU listan också när jag ändå var i farten!

# 11977 3DMark poäng (Intel/4930k VATTEN) (grafikkort*1 R9-290 VATTEN/ Ram/1500 Gpu/1250 ) (http://www.3dmark.com/3dm/4134243) (http://valid.x86.fr/8qp9ry)

CPU: 4598.93 MHz

Print Screen. Bild: http://i.imgur.com/rcrxPNv.png

Känner mig rätt nöjd just nu, även fast det är lite surt att jag inte fick till 20k gränsen.
ändå ganska kul att jag lyckats komma så pass högt ändå med dessa kort

Har ändrat igen
Nja men det finns 1 klubb till att posta resultat i
Om några dagar tror jag att jag får byta dina resultat igen för det finns bärgis något du kan stänga av i Win och få några poäng till skulle jag tro.

PS
Klocka ram minerna lite? kanske gör nåra poäng till

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av putte_br:

Har ändrat igen
Nja men det finns 1 klubb till att posta resultat i
Om några dagar tror jag att jag får byta dina resultat igen för det finns bärgis något du kan stänga av i Win och få några poäng till skulle jag tro.

PS
Klocka ram minerna lite? kanske gör nåra poäng till

Starta Windows i diagnostik läge så är nästan allt avstängt

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Starta Windows i diagnostik läge så är nästan allt avstängt

Gjorde han inte det?
thereal_twisted tipsa om det längre upp på sidan.

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.