Permalänk
Medlem

100% cpu usage i spel

Tjena,

Har en ny inköpt dator med ett MSI z97-g45 med en intell i5 4670k. När jag har spel uppe (wow, hearthstone mm) går min cpu usage upp till närmare 100%. Har provat olika saker med tex virussökning osv men inget fungerar. CPU usagen går ner till runt 70% när jag satte spelen till en core men det ska jag inte behöva göra tycker jag. Någon som har någon annan lösning till det här?

tack på förhand

Visa signatur

Processor Intel i7 2600k | Moderkort Asus P8Z68 - V Pro | Chassi Antec P280 | Grafikkort Radeon 6970x2 Crossfire | Nätaggregat Corsair 750W | Ram Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zippah:

Tjena,

Har en ny inköpt dator med ett MSI z97-g45 med en intell i5 4670k. När jag har spel uppe (wow, hearthstone mm) går min cpu usage upp till närmare 100%. Har provat olika saker med tex virussökning osv men inget fungerar. CPU usagen går ner till runt 70% när jag satte spelen till en core men det ska jag inte behöva göra tycker jag. Någon som har någon annan lösning till det här?

tack på förhand

Att processorn ligger på 100% är ju inte dåligt om du vill ha så många fps som möjligt, men du kan ju överklocka för att få ur högre prestanda och fler fps. Hearthstone bör du dock kunna sätta en fps-limit på 30 - 60 fps.