Zenbook UX32LN eller Macbook Pro

Trädvy Permalänk
Asus
Plats
Hägersten
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av John86:

Usch vad svårt det är
Eftersom det är absolut nödvändigt för mig att kunna köra Windows-program vet jag inte om jag vågar köpa en Mac. Det kan ju bli problem med drivrutiner och upplösning, samt tangentbordsutformningen kanske irriterar.

Jag hittade även UX303 http://www.inet.se/produkt/1972402/asus-zenbook-ux303ln-i7-8g...

Skillnaden mot UX32LN verkar vara högre upplösning, mer utrymme och blank skärm. Är det ett något annat jag missat? Är den att föredra före UX32LN?

UX303 och UX32 är vääääldigt lika. Dem bygger på samma moderkort och komponenter i princip.
UX32's chassi är lite grövre borstat aluminium medans UX303 är lite slätare.
UX32LN konfigureras mest i matt FHD skärm medans på UX303LN har vi valt Touch QHD+.

//
Använder just nu: ROG Gladius II Origin, ROG Strix Flare, ROG Strix Edge, ROG Strix Fusion 500, Chromebook Flip C302

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2005

Jag hade bestämt mig för en Zenbook och åkte till butiken men kom hem med en Mac
Är väldigt nöjd än så länge. Riktigt kul att prova på Apple. Har köpt Parallels och installerat Windows 8.1 (och Chrome OS) och det verkar fungera riktigt bra!

i5 4670k 4.4GHz | Asus Gryphon z87 | Corsair Vengeance 1600MHz 8GB | Gigabyte Geforce GTX 980 Ti G1 | Asus Xonar Essence STX | Corsair HX 750W | Crucial M4 128GB | Corsair Obsidian 350D | Dell U2515H | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nässjö
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av John86:

Jag hade bestämt mig för en Zenbook och åkte till butiken men kom hem med en Mac
Är väldigt nöjd än så länge. Riktigt kul att prova på Apple. Har köpt Parallels och installerat Windows 8.1 (och Chrome OS) och det verkar fungera riktigt bra!

Blev faktiskt MacBooken för min del också. Än så länge riktigt nöjd.
Så jävla bra bygg kvalité. Tvekar inte att Zenbookrn också har bra bygg kvalité, men detta fy fan så bra. Och just det att det är nytt OS i den gjorde det lite mer spännande.

Ska installera Windows 8.1 genom bootcamp idag tänkte jag. Hur blir skärmupplösningen i Windows pga retina upplösningen? Sen blir det att köpa en sleeve som jag kan förvara den i.

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi