mcare nekar garanti.

Permalänk
Medlem

Du kommer få det väldigt svårt att få igenom det som en reklamation. Skadan på telefonen sitter så pass nära kameran att det enda beviset som behövs för att neka reklamationen är att en yrkesman (verkstan) hävdar att felet beror på sprickan.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

Du kommer få det väldigt svårt att få igenom det som en reklamation. Skadan på telefonen sitter så pass nära kameran att det enda beviset som behövs för att neka reklamationen är att en yrkesman (verkstan) hävdar att felet beror på sprickan.

Inom 6 månader...ska han inte bara hävda, han ska bevisa att felet beror på skadan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Inom 6 månader...ska han inte bara hävda, han ska bevisa att felet beror på skadan.

Det finns tecken på yttre påverkan, och beviset är att en yrkesman hävdar att felet beror på yttre påverkan. Det behövs ingen kriminalteknisk undersökning för att framställa bevis i konsumenträtt. En yrkesmans utlåtande är giltigt bevis hos t.ex. ARN.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

Det finns tecken på yttre påverkan, och beviset är att en yrkesman hävdar att felet beror på yttre påverkan. Det behövs ingen kriminalteknisk undersökning för att framställa bevis i konsumenträtt. En yrkesmans utlåtande är giltigt bevis hos t.ex. ARN.

Vad menar du med giltigt bevis? Vi har fri bevisprövning så alla bevis är giltiga i den meningen. Men som jag menar så betyder en yttre påverkan inte per automatik att produkten inte kan befästas med ursprungliga fel, bara för att en yrkesman har en viss auktoritet. I övrigt så är jag på din linje.

Att hitta referat är inte så svårt:

"I det nu aktuella ärendet har nämnden först att ta ställning till om säljaren har visat att felet inte fanns vid avlämnandet. Någon sådan bevisning finns inte i ärendet. Nämnden ska emellertid också pröva om presumtionen för ursprungligt fel kan anses bruten, därför att den är oförenlig med varans eller felets art.

En spräckt display på en telefon är normalt inte ett ursprungligt fel. Denna typ av skador uppkommer normalt genom yttre åverkan. Säljaren har hänvisat till detta och redovisat var skadorna finns. Nämnden kan inte finna någon annan rimlig förklaring till skadan än att den uppkommit till följd av sådan yttre åverkan som säljaren inte kan hållas ansvarig för. Nämnden finner därför att felets art får anses oförenligt med presumtionen för att det skulle röra sig om ett ursprungligt fel.
...det är säljarens ansvar att visa att presumtionen för ursprungligt fel är oförenlig med varans eller felets art. Det beviskrav som ställs för orsakssamband mellan exempelvis en påstådd skadeorsak och skadan på varan är att den som har bevisbördan förmår göra sambandet ”övervägande sannolikt”. Vid den bedömningen har nämnden frihet att väga in egna erfarenheter och vad som är allmänt känt, vilket i sin tur återverkar på vilken utredning som krävs för att beviskravet i ett enskilt fall ska anses uppfyllt. "

Ett annat referat

"För att ett säljföretag ska gå fritt från ansvar måste säljföretaget eller den sakkunniga verkstad som säljföretaget anlitar kunna lämna en bättre och mer detaljerad beskrivning av skadans art och omfattning samt hur den påverkar funktionen. P:s yrkande bör följaktligen bifallas."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Vad menar du med giltigt bevis? Vi har fri bevisprövning så alla bevis är giltiga i den meningen. Men som jag menar så betyder en yttre påverkan inte per automatik att produkten inte kan befästas med ursprungliga fel, bara för att en yrkesman har en viss auktoritet. I övrigt så är jag på din linje.

Jag uttryckte mig lite luddigt, med giltigt bevis menade jag att en yrkesmans utlåtande är i många fall tillräckligt för att ARN skall gå på säljarens linje, dåligt ordval av mig.

Och ang. yttre påverkan, du har helt rätt att det per automatik inte ger säljaren rätt, dock i detta fall är jag tämligen säker på att det gör det då sprickan är så pass nära.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

Jag uttryckte mig lite luddigt, med giltigt bevis menade jag att en yrkesmans utlåtande är i många fall tillräckligt för att ARN skall gå på säljarens linje, dåligt ordval av mig.

Och ang. yttre påverkan, du har helt rätt att det per automatik inte ger säljaren rätt, dock i detta fall är jag tämligen säker på att det gör det då sprickan är så pass nära.

TS har skrivit att det är kameran på baksidan som krånglar. Så sprickan är, i min mening, inte alls nära kameran och borde inte rimligtvis vara orsaken till skadan

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

TS har skrivit att det är kameran på baksidan som krånglar. Så sprickan är, i min mening, inte alls nära kameran och borde inte rimligtvis vara orsaken till skadan

Jag hade missat det, men sitter den trasiga kameran i samma hörn så förändrar det inte mycket, sitter den i annat hörn kan det förändra läget.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk

Den sitter i mitten. 100% på att kameran inte började strula när glaset gick åt helvetes utan märkte det några månader efter. Men den lär ju inte räcka med att jag säger det. Märkte någon blå prick för någon månad sen men då var det så lite så brydde mig inte. Den sista veckan jag hade telefonen så blev det katastrof (se bild jag bifoga tidigare) och då bestämde jag mig för att få det fixat.

EDIT: http://www.sw-box.com/Replacement-Back-Camera-Module-For-Sams...

Det är ju inte ens lönt att klydda med Telenor. Kan tycka att dom är snåla, 70kr och kanske 1 timmes jobb kunde dom ju bjuda på när jag har betalat en bra bit över 10k i räkningar till dom genom åren. Hade aldrig haft kvar Telenor om det inte var för att jag satt på ett abonnemang med helt obegränsad surf :p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

EDIT: http://www.sw-box.com/Replacement-Back-Camera-Module-For-Sams...

Det är ju inte ens lönt att klydda med Telenor. Kan tycka att dom är snåla, 70kr och kanske 1 timmes jobb kunde dom ju bjuda på när jag har betalat en bra bit över 10k i räkningar till dom genom åren. Hade aldrig haft kvar Telenor om det inte var för att jag satt på ett abonnemang med helt obegränsad surf :p.

10 minuter jobb*

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Visade sig att jag hade fått den nya telefonen i januari (trodde det var senare än så) så tänkte va lite smart och sa att om dom var smarta så kunde dom bekosta sig 100kr för att fixa min telefon på good will eller så förlora en kund. Dom prata bara bort det så orkade inte och sa att jag skulle ha min telefon om 2 dagar annars så säger jag upp mitt abonnemang direkt och att dom kunde stryka min försäkring då den är helt meningslös (ska byta kamera själv). Kommer aldrig handla en telefon av telesnor igen kommer bara ha kvar mitt abonnemang för att min surf är helt obegränsad (går inte att få nu för tiden).

Blir att handla telefonen cash som jag alltid gjorde förr. Blir kanske en oneplus.

Permalänk

Lyfter tråden igen.

Nu har det gått över en månad och jag har fortfarandes inte fått min telefon........ Gick till butiken 22/9 och då sa dom att det tar max en vecka sen så skickar verkstan tillbaka telefonen till butiken så kan dom lösa att jag inte ska betala något. När jag kollar deras hemsida så väntar den fortfarandes på att jag ska betala och jag har inte haft tid att gå till butiken och jaga dom för att dom inte får tummarna ur r.ven.

Tycker det är för jävligt hur dom har skött det så tänkte kolla med er om jag kan kräva ersättning för tiden som dom har haft telefonen? Har läst i någon annan tråd om att om dom inte utför det dom ska inom en rimlig tid så kan man kräva ersättning. Skulle behövt lite laglig backup när jag går ditt på måndag med en kompis (alltid vittne när det kommer till telesnor) så än en gång så vänder jag mig till er swec medlemmar som brukar ha stenkoll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

Lyfter tråden igen.

Nu har det gått över en månad och jag har fortfarandes inte fått min telefon........ Gick till butiken 22/9 och då sa dom att det tar max en vecka sen så skickar verkstan tillbaka telefonen till butiken så kan dom lösa att jag inte ska betala något. När jag kollar deras hemsida så väntar den fortfarandes på att jag ska betala och jag har inte haft tid att gå till butiken och jaga dom för att dom inte får tummarna ur r.ven.

Tycker det är för jävligt hur dom har skött det så tänkte kolla med er om jag kan kräva ersättning för tiden som dom har haft telefonen? Har läst i någon annan tråd om att om dom inte utför det dom ska inom en rimlig tid så kan man kräva ersättning. Skulle behövt lite laglig backup när jag går ditt på måndag med en kompis (alltid vittne när det kommer till telesnor) så än en gång så vänder jag mig till er swec medlemmar som brukar ha stenkoll.

Det stämmer, du kan tex kräva skadestånd för att du varit tvungen att låna en mobil. Värt att tänka på är att du bara får pengar för skada som uppstått. Dvs all ekonomisk påverkan du haft för att du varit utan mobilen.

Permalänk
Skrivet av kobb3:

Det stämmer, du kan tex kräva skadestånd för att du varit tvungen att låna en mobil. Värt att tänka på är att du bara får pengar för skada som uppstått. Dvs all ekonomisk påverkan du haft för att du varit utan mobilen.

hmm låter knepigt. Kan man inte kräva att man inte ska betala för mobilen den månaden som dom har haft den? Har ju abonnemang där telefonen ingår och eftersom att jag inte har telefonen så kan jag inte utnyttja det som jag betalar för.

Hur kan man bevisa att det har påverkat mig ekonomiskt av att dom inte har fixat min telefon? Har lite företag vid sidan om mitt 7-16 jobb så om man säger att man fick köpa en telefon av en kompis (köpte en s3 av min kompis) för att kunder skulle kunna nå mig kan man då få pengar för den? Hade nöjt mig med om dom rev en räkning men tyvärr så vet inte telesnor vad good will är. Finns en anledning att man föredrar inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

hmm låter knepigt. Kan man inte kräva att man inte ska betala för mobilen den månaden som dom har haft den? Har ju abonnemang där telefonen ingår och eftersom att jag inte har telefonen så kan jag inte utnyttja det som jag betalar för.

Hur kan man bevisa att det har påverkat mig ekonomiskt av att dom inte har fixat min telefon? Har lite företag vid sidan om mitt 7-16 jobb så om man säger att man fick köpa en telefon av en kompis (köpte en s3 av min kompis) för att kunder skulle kunna nå mig kan man då få pengar för den? Hade nöjt mig med om dom rev en räkning men tyvärr så vet inte telesnor vad good will är. Finns en anledning att man föredrar inet.

Du kan alltså kräva skadestånd för all skada som uppstått. Tex abonemangstiden och kostnaden av din extratelefon. Observera dock att när det gäller företag/näringsverksamhet så KAN det stå i kontraktet att dessa är undantagna, se nedan.

Citat:

Säljaren och köparen kan träffa avtal om att ersättning enligt första eller andra stycket inte skall omfatta förlust i näringsverksamhet.

Du behöver inte bevisa något så länge det inte går till rättegång, det kan dock vara lättare om du har bevis, tex kvitto på att du köpt telefonen av vännen (kan vara handskrivet av din vän).

Permalänk

Okej tack så mycket. Nämner inte något om företaget för att göra det enkelt och bara skaffar kvitto av min kompis. Behöver inte pengarna men för mig handlar allt om principen att man kan göra så som dom har gjort. Tänker göra att så krångligt och dyrt för dom som det bara går.

Ska säga ''tänk så enkelt och billigt det hade varit om ni bara byte kameran från första början'' och ge dom det största smilet som går när jag får telefonen.

Permalänk
Skrivet av Manaflask:

Okej tack så mycket. Nämner inte något om företaget för att göra det enkelt och bara skaffar kvitto av min kompis. Behöver inte pengarna men för mig handlar allt om principen att man kan göra så som dom har gjort. Tänker göra att så krångligt och dyrt för dom som det bara går.

Ska säga ''tänk så enkelt och billigt det hade varit om ni bara byte kameran från första början'' och ge dom det största smilet som går när jag får telefonen.

Hoppas det löser sig i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

Hur kan man bevisa att det har påverkat mig ekonomiskt av att dom inte har fixat min telefon? Har lite företag vid sidan om mitt 7-16 jobb så om man säger att man fick köpa en telefon av en kompis (köpte en s3 av min kompis) för att kunder skulle kunna nå mig kan man då få pengar för den? Hade nöjt mig med om dom rev en räkning men tyvärr så vet inte telesnor vad good will är. Finns en anledning att man föredrar inet.

Rent principiellt, om du måste vara nåbar, du påtalat detta för butiken och de har inte erbjudit en lånetelefon och du kan inte låna en på annat håll så skulle du nog kunna få ersättning för att köpa billigast möjliga telefon. Alltså runt 200:- för en enkel Samsunglur eller liknande. Har du inte påtalat behovet för butiken, eller nekat en lånetelefon de erbjuder dig har du inte rätt till någonting.
Rör det sig inte om en liten struntbutik borde det inte vara några problem om du är saklig, ber att få tala med butiksansvarig, förklarar ärendet (med tonvikt på löftet du fick 22/9, och efterfrågar hur de tänkt lösa problematiken utan ytterligare skada för dig. Det som kan komplicera är sådant butiken känner till men vi inte fått reda på här. Är det dock en struntbutik behöver du troligtvis någon som en konsumentvägledare som kan stödja dig i din sak.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Nu har inte jag läst hela tråden men både jag och en kompis har telenor med varsin iphone (hans köpt från telenor och min från Apple direkt). Först och främst vill jag till telenors försvar säga att jag har bara haft positiva saker att säga om dem genom åren, allt från fantastisk kundtjänst till gratis sim-kort. Men min kompis hade en iphone 5 som helt tappade kontakten till nätet och samtal bröts.. Efter ett flertal smärtfria turer med telenor som resulterade i ett antal nya sim kort så fick han nog och begärde att få reklamera telefonen. Nu började en helt ny cirkus, han blev runtkastad mellan telenor, verkstaden och Apple Europa..efter många om och men så fick han telefonen inskickad... Ytterligare några turer då han blev runtkastad mellan samma parter så skickades telefonen tillbaks då de sa att det inte hade hittat något och antagligen var det teckningen som var dålig (rätt spännande i och med att vi rör oss i centrala Malmö). Dock kom telefonen tillbaks med en enorm repa.. Min kompis blev iallafall beskyld för den repa och varken telenor eller verkstaden ville något göra åt det...

Så vad kan vi nu dra för lärdomar av detta?
1. När du börjar bli runtkastsd, ring Konsumentverket och hör efter vem som ska stå till svars om du inte redan vet det
2. Ta kort på skick innan och efter och ge dem aldrig utrymmet att börja skylla på dig..

Lycka till nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Nu har inte jag läst hela tråden men både jag och en kompis har telenor med varsin iphone (hans köpt från telenor och min från Apple direkt). Först och främst vill jag till telenors försvar säga att jag har bara haft positiva saker att säga om dem genom åren, allt från fantastisk kundtjänst till gratis sim-kort. Men min kompis hade en iphone 5 som helt tappade kontakten till nätet och samtal bröts.. Efter ett flertal smärtfria turer med telenor som resulterade i ett antal nya sim kort så fick han nog och begärde att få reklamera telefonen. Nu började en helt ny cirkus, han blev runtkastad mellan telenor, verkstaden och Apple Europa..efter många om och men så fick han telefonen inskickad... Ytterligare några turer då han blev runtkastad mellan samma parter så skickades telefonen tillbaks då de sa att det inte hade hittat något och antagligen var det teckningen som var dålig (rätt spännande i och med att vi rör oss i centrala Malmö). Dock kom telefonen tillbaks med en enorm repa.. Min kompis blev iallafall beskyld för den repa och varken telenor eller verkstaden ville något göra åt det...

Så vad kan vi nu dra för lärdomar av detta?
1. När du börjar bli runtkastsd, ring Konsumentverket och hör efter vem som ska stå till svars om du inte redan vet det
2. Ta kort på skick innan och efter och ge dem aldrig utrymmet att börja skylla på dig..

Lycka till nu!

1. det är alltid butikens ansvar, punkt.

Permalänk

ahh crap dom erbjöd lånetelefon men den var från stenåldern så sa att jag inte hade nytta av den. Måste ha tillgång till min email 24/7 för att kunna svara kunder då den största delen av det jag gör går ut på att hjälpa företag med att få rätt på deras fotomaskiner (UAS). Har samma skit med att jag förlorar nätet några gånger om dagen men det kunde dom inte stå för utan han skrev upp det när den skulle skickas in.

Kommer bestämt be att få prata med butiksansvarig och fråga hur dom hade tänkt lösa detta.

När jag var där förra gången så sa jag att jag inte tänker ringa runt till verkstan för jag har köpt den av er (bukten) och då påpekade jag att så var lagen och då kalla han på sin kollega och sa det jag sa som ett skämt till sin kollega och smilade. Rediga idioter dom var (sorry finns inga andra ord) men inte första gången den butiken har betet sig som skit mot mig. Föredrar en annan butik där det jobbar en tös som är duktig. Hon skällde ut verkstan i telefonen och fixa biobiljetter förra gången dom gjorde en tabbe.

Permalänk
Medlem

Egentligen är väl detta inte riktigt verkstadens eller Telenors fel i grund och botten, utan Samsungs? Det är väl deras regler som bestämmer vad som skall åtgärdas under vilka kriterier osv?

Du skulle ju kunna testa att ringa / maila samsung själva för att göra reklamation direkt mot dem istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Egentligen är väl detta inte riktigt verkstadens eller Telenors fel i grund och botten, utan Samsungs? Det är väl deras regler som bestämmer vad som skall åtgärdas under vilka kriterier osv?

Du skulle ju kunna testa att ringa / maila samsung själva för att göra reklamation direkt mot dem istället.

Nej det är inte samsungs fel.
Vad samsung har för avtal med återförsäljare och reparationsverkstäder är oväsentligt för ett avtal binder inte tredje man och därför har det ingen som helst betydelse för konsumenten därför konsumenten har ingått ett avtal med återförsäljaren, inte med samsung.
Sådan är vår lag och det är bara att rätta sig efter den, annars är det bara att lämna in en stämningsansökan vilket ofta kostar mer än vad det smakar för företagen om dom försöker dra en fuling.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Var på telenor idag men verkstan hade stängt så han skulle ringa upp imorgon. Han blev redigt svett när jag radade upp lagar och vad som gäller och så frågade han vad jag tyckte var en lämplig kompensation så känns som att det kommer någon stans. Han skulle kolla med verstaden om dom hade papper med min underskrift men det lär dom inte ha om dom inte förfalskar den.

Var faktiskt på Samsungs service verkstad i Malmö igår och hjälpte en kompis att få hem en tv som han hade fått lagad så passade på att fråga. Killen som jag prata med sa att jag skulle komma förbi med telefonen så skulle han se om han kunde lösa det till mig.

Permalänk

Kort uppdatering. Dom lovade att ringa dagen efter jag hade varit där (28) och nu 3 dagar senare så har dom inte hört av sig och enligt hemsidan så väntar den fortfarandes på att jag ska betala. Butikschefen var totalt ointresserad av att reda ut det när jag var där. Men sket i det då det verkade som att killen jag prata med skulle lösa det.

Börjar bli riktigt trött på dom och är rätt så säker på att dom totalt skiter i det o hoppas att jag ska tröttna och betala dom. Hur fasiken ska man gå vidare nu? Vill kunna gå dit och säga att jag ska ha telefonen om 2 dagar annars............. Vad kan man göra? Tänker även fråga var jag ska sända fakturan för tiden jag får lägga på att gå till deras butik 511 gånger.

Permalänk

Kan ju nämna att jag hämtade telefonen efter några besök till och blev lovad att dom skulle riva min räkning i 2 månader och det lätt ok. Månaden efter så kom räkningen som vanligt och jag tänkte att dom drar väl på nästa men nä då den kom med fullt pris. Ringde då till Telenor och frågade vad dom höll på med och då kom det fram att idioten i butiken hade inte alls rivit min räkning.

Gick då till butiken och prata med en tjej som var tvungen att prata med sin chef om det (hade slutat för dagen) så hon skulle ringa efter helgen....... Dagarna gick och hon ringde inte så gick dit IGEN (har varit där 9 gånger vid detta laget) och då pratar jag med en kille som lovade att hans chef skulle fixa det asap och skicka mig ett email när det var klart. Nu har det gått en vecka och inget email.

Vet att dom bara försöker trötta ut mig för att dom ska slippa mig men nu så är det ren princip för mig. Vad kan jag göra för att göra det så krångligt för dom som det bara går? Vill bara skapa jobb och göra dom irriterade för karma is a bitch
Har fått köra till butiken 9 gånger dvs 2L bensin + 25kr parkering (har typiskt nog inga kvitton) hur ska jag gå tillväga för att få pengar för det?

Permalänk
Medlem

Force majeure? Vad snackar du för goja? Force majeure handlar om saker som ligger utanför en parts kontroll och har inget med detta att göra överhuvudtaget.
Man har rätt till ersättning för kostnader som man har haft i samband med reklamationen men man kan inte kräva vad som helst. Låt säga att man har fått åka tur och retur till en butik ett gäng gånger, då kan man få ersättning för vad det skulle kostat att åka kollektivtrafik till affären dessa gånger, ej för bil, parkering eller ev. extra kostnader som kunde undvikits. Man behöver inget kvitto för detta så länge man inte ska driva det till åtal. Man bör ha kontaktat butiken i förväg för att ha något att komma med konsumentsrättligt. Säger butiken nej så kan man inte göra ett dugg åt det då kostnaderna är för små för att drivas vidare.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

jag vet att du kommer inte få ersättning för bensin och parkering då det går under Force Majeure

Nej det är nog fullt rimligt att det är svårt att få ut ersättning för bensin och parkering om butiken råkat ut för ett vulkanutbrott, krigshandling eller Godzilla. Inget av detta är dock applicerbart i detta fall, och du bör nog reda ut begreppet force majeure innan du nyttjar det nästa gång inom ditt arbete.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

Kan ju nämna att jag hämtade telefonen efter några besök till och blev lovad att dom skulle riva min räkning i 2 månader och det lätt ok. Månaden efter så kom räkningen som vanligt och jag tänkte att dom drar väl på nästa men nä då den kom med fullt pris. Ringde då till Telenor och frågade vad dom höll på med och då kom det fram att idioten i butiken hade inte alls rivit min räkning.

Gick då till butiken och prata med en tjej som var tvungen att prata med sin chef om det (hade slutat för dagen) så hon skulle ringa efter helgen....... Dagarna gick och hon ringde inte så gick dit IGEN (har varit där 9 gånger vid detta laget) och då pratar jag med en kille som lovade att hans chef skulle fixa det asap och skicka mig ett email när det var klart. Nu har det gått en vecka och inget email.

Vet att dom bara försöker trötta ut mig för att dom ska slippa mig men nu så är det ren princip för mig. Vad kan jag göra för att göra det så krångligt för dom som det bara går? Vill bara skapa jobb och göra dom irriterade för karma is a bitch
Har fått köra till butiken 9 gånger dvs 2L bensin + 25kr parkering (har typiskt nog inga kvitton) hur ska jag gå tillväga för att få pengar för det?

http://malmo.se/Social---familjefragor/Personligt-stod/Konsum...

Fråga om rådgivning och se till att få saken igenom; om det går. När de drar ut på tiden så blir det svårare. Har själv inga vidare positiva erfarenheter av Telenor (utom att de lät mig förlänga mitt fri surf-abonnemang). Lämnade själv in en telefon med svar att de "inte fann felet på telefonen".

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Inaktiv

Jobbigt värre. Du är för snäll Manaflask. Phonehouse gjorde något liknande mot mig och jag gick därifrån med en S4 plus. Gäller att stå på sig OCH använda sig utav riktiga argument. Dessutom så brukar jag ta ersättningsanspråket när hela ärendet är löst. Du får påpeka att det tog långt tid från din begäran att få tillbaka den tills du fick den.

Skickades från m.sweclockers.com