Söker en tyst och snabb NAS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Söker en tyst och snabb NAS

Hej Alla,

Min sits idag: Jag har en Buffalo LinkStation LS421DE som jag köpte för att den hade bra pris/prestanda på pappret - vilket den har.
Men fläkten låter nåt överjävligt, diskarna snurrar för fullt hela tiden trots att ingen använder den, och den har ingen riktig "idle"-funktion. *morr*

Så jag undrar om nån kan tipsa om en tyst NAS som är hyfsat snabb.. och inte allt för dyr. :-/ Jag vill helst återanvända diskarna, två stycken Seagate NAS HDD i RAID 0, så ett kabinett vore att föredra, men det är sekundärt.

Tack på förhand.

FD Define S | Gigabyte Z97X-Gaming G1 | Intel Core i7-4790K @ 4,6 GHz | Nocctua NH-D15S | Corsair 32GB DDR3 VENGEANCE PRO @ 2400MHZ | Asus Strix GTX1080 (A8G) | Samsung SSD 850 EVO 500GB (system) | Samsung SSD 840 EVO 500GB (spel) | Seagate Barracuda 2TB (data) | Evga SuperNOVA G3 850W | Windows10 Pro x64 | Asus PG278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Jag kan varmt rekommendera en Synology och jag misstänker att många mer är beredda på att hålla med mig. Dess DSM är dessutom otroligt lätthanterligt, i princip bara att plugga i diskarna och så är man igång, utan att för den skull vara särskilt begränsad funktionsmässigt.

Jag vet inte iof. inte om det här strider mot reglerna, men *** Raderat grovt regelbrott mot §9 ***

Grovt regelbrott §9, med länk till annan säljsida
Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av mnzeii:

Jag kan varmt rekommendera en Synology och jag misstänker att många mer är beredda på att hålla med mig. Dess DSM är dessutom otroligt lätthanterligt, i princip bara att plugga i diskarna och så är man igång, utan att för den skull vara särskilt begränsad funktionsmässigt.

*** Raderat grovt regelbrott mot §9 ***

Du skriver ett inlägg som delvis bröt rejält mot §9 i reglerna genom att dels utannonsera en vara i forumet och dessutom länka till en annan säljsida. Samtidigt gör du ett förbehåll att detta kanske bryter mot reglerna. Som du antagligen förstår duger inte det eftersom det är alla medlemmars skyldighet att läsa och kunna reglerna innan man skriver inlägg.

Denna gången har jag bara editerat ditt inlägg, och jag ber dig vänligen att läsa igenom samtliga våra regler för att undvika en upprepning.

Citat:

§ 9 Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används.

*Inlägg redigerat*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *