Få svt play att tro att min android enhet är en PC?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009

Få svt play att tro att min android enhet är en PC?

Är det möjligt? Stör mig enormt på att jag kan se ett program på datorn och sen när jag vill fortsätta kolla på Tvn via min android sticka så går det inte. Barnen kan bara kolla på vissa program på min dator och inte på tvn. Nu när jag betalar tv avgift för allt i hemmet med skärm tycker jag att detta är löjligt.

Finns det någon app eller inställning som får svts servrar att tro att android stickan är en PC?

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Orisons:

Är det möjligt? Stör mig enormt på att jag kan se ett program på datorn och sen när jag vill fortsätta kolla på Tvn via min android sticka så går det inte. Barnen kan bara kolla på vissa program på min dator och inte på tvn. Nu när jag betalar tv avgift för allt i hemmet med skärm tycker jag att detta är löjligt.

Finns det någon app eller inställning som får svts servrar att tro att android stickan är en PC?

Varför skulle du betala för allt med en skärm? Den lagen drogs tillbaka. Du kan väl kanske ställa in i webbläsaren i stickan att be om fulla webbsidan och inte m. varianten (mobil).

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av DavidtheDoom:

Varför skulle du betala för allt med en skärm? Den lagen drogs tillbaka. Du kan väl kanske ställa in i webbläsaren i stickan att be om fulla webbsidan och inte m. varianten (mobil).

Jag överdrev och försökta vara lite ironisk. Förövrigt hade jag ingen aning om att de ändrat den lagen. Så man måste bara betala för gammaldags tv nu då? Hursomhelst så hittar jag inte någon sådan inställning i chrome till android. Men det kanske finns någon annan webbläsare som har det alternativet eller så kanske någon vet hur man gör det i chrome?

StoppaCopySwede

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Orisons:

Jag överdrev och försökta vara lite ironisk. Förövrigt hade jag ingen aning om att de ändrat den lagen. Så man måste bara betala för gammaldags tv nu då? Hursomhelst så hittar jag inte någon sådan inställning i chrome till android. Men det kanske finns någon annan webbläsare som har det alternativet eller så kanske någon vet hur man gör det i chrome?

Mozilla ska ha "request desktop site" på Android. Min har iaf.

Endast TV-mottagare och utrustning som kan använda till detta är det fortfarande som gäller
I praktiken endast TV + TV-kort.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Vet inte om det fungerar i chrome, dock använder jag själv https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.mgeek.Tunn... tillsammans med detta add-on http://dolphin.com/add-ons/tools/desktop-toggles/ för att tvinga fram desktop-varianten av hemsidor.

Fungerar utmärkt!

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Varför fungerar inte svtplay appen ?

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Går köra med Dolphin som webbläsare, där kan man välja tex den känns igen som vanlig desktop (PC)

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009

Tackar för tipsen ska testa ikväll när jag har tid.

Skrivet av mrqaffe:

Varför fungerar inte svtplay appen ?

Den fungerar, men svt har olika rättigheter beroende om man befinner sig på en PC eller Mobiltelefon eller Pad. Så om min dotter vill se ett barnprogram så visar det sig att det bara går att se på en PC och inte på paden. Min erfarenhet är att PC har tillgång till allt medans övriga enheter är delvis begränsade. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

StoppaCopySwede

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Orisons:

Tackar för tipsen ska testa ikväll när jag har tid.

Den fungerar, men svt har olika rättigheter beroende om man befinner sig på en PC eller Mobiltelefon eller Pad. Så om min dotter vill se ett barnprogram så visar det sig att det bara går att se på en PC och inte på paden. Min erfarenhet är att PC har tillgång till allt medans övriga enheter är delvis begränsade. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Låter underligt men är du säker på att det inte har att göra med om det är Flash eller html 5 snarare än att de spärrar innehåll?

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Sep 2008

När jag skulle lösa samma problem åt morsan förra året löste jag det med flashfox webbläsaren, då den var den enda som kunde spela upp flashmaterial på hemsidor har jag för mig. Kanske är ändrat nu i och för sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009

Testade Dolphin och nu fungerar det smärtfritt.

För att ge ett exempel på vad jag menar med att svt inte har samma rättigheter för all hårdvara.

http://www.svtplay.se/masha-och-bjornen

Det är ett barnprogram som inte får ses i mobiltelefon. Dvs inte på min android sticka eller tab heller.

Man kan läsa nere till höger under "Mer om programmet" att det "kan ej ses i mobilen"

StoppaCopySwede

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Orisons:

Testade Dolphin och nu fungerar det smärtfritt.

För att ge ett exempel på vad jag menar med att svt inte har samma rättigheter för all hårdvara.

http://www.svtplay.se/masha-och-bjornen

Det är ett barnprogram som inte får ses i mobiltelefon. Dvs inte på min android sticka eller tab heller.

Man kan läsa nere till höger under "Mer om programmet" att det "kan ej ses i mobilen"

Det stod i kommentarerna där att det kräver Flash för att fungera, appen innehåller inte Flash men har du det i webbläsaren så fungerar det så det är egentligen inte Android som är spärrat utan det är bara ett krav på Flash.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Dec 2010

i Chrome på telefonen är det väl bara att kryssa i "Begär skrivbordsversion"? Så ska den identifieras som en desktop! Borde vara lika på din sticka?

Acer Predator 17 G9-793. GTX 1070, I7-6700HQ, 16GB RAM, 256-SSD, 17.3" osvosv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox.