Andra musen börjat glappa!! Hjälp/råd/tips

Permalänk

Andra musen börjat glappa!! Hjälp/råd/tips

Nu är det så att jag hade en logitech G5 laser gaming mouse som började glappa, ungefär som om min usb-port vore paj.
Testade att byta usb-port-ar och den fortsatte att glappa med allt ifrån 10 sekunder till 5 minuters mellanrum...
Fick råd av er här sedan tidigare att det kunde ha varit kabeln som var glapp och att det behövdes lödas om e.t.c. där sladden gick in i musen precis.
Slutade med att jag inte hade någon aning om nått när jag försökt mig på det där så jag fick en mus utav min bror, en logitech mx518.
Funkade alldeles utmärkt i cirka 1-2 månader? SEN händer detta fel igen.......................Så enormt störigt! Så nu är min fråga, är detta ett sammanträffande
eller är det så att det är fel på något annat? eventuellt nättagg,modekort vad som ? Man tycker ju att om det vore något annat fel så borde mitt tangentbord
glappa så som mitt trådlösa internet som används genom usb-portar. Råd, tips, förslag, uppskattas enormt mycket!
Kan tillägga att ljudet uppstår så fort musen glappar, det där ljudet som låter i windows 7 när man ansluter något i en usb-port, t.ex. mus,tangentbord

Tack på förhand!

Visa signatur

Antec Nine Hundred Two V3, MSI 870A Fuzion AM3, AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz, Gigabyte Radeon HD6870 1GB Windforce OC , Fractal Design Newton R2, 650W modulär, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Zalman CNPS-10X Extreme

Permalänk
Medlem

Hej

Jag råkade ut för exakt samma fel på en g9 och felet, som inte är ovanligt, är att skärm-foliet i kabeln har gett sig vid ingången på musen. Nötningsskada på sladden helt enkelt.

Lösningarna är enkla dom med, ett är att öppna upp musen och korta av sladden typ en cm och på så vis få bort problemet och det andra var att felanmäla till logitech och peka på livstidsgarantin jag hade på musen. Det hela slutade med att jag fick mitt livs bästa service, när UPS ringer mig på mobilen och kliver in på min arbetsplats och överlämnar en expressbudad g9x så hade jag svårt att samla upp hakan som låg på golvet.

Exempelvis finns sådana här instruktionsvideor på youtube som förklarar och visar hur man rättar till ett sådant fel
http://www.youtube.com/watch?v=cCs2dr-XOSA

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Hej

Jag råkade ut för exakt samma fel på en g9 och felet, som inte är ovanligt, är att skärm-foliet i kabeln har gett sig vid ingången på musen. Nötningsskada på sladden helt enkelt.

Lösningarna är enkla dom med, ett är att öppna upp musen och korta av sladden typ en cm och på så vis få bort problemet och det andra var att felanmäla till logitech och peka på livstidsgarantin jag hade på musen. Det hela slutade med att jag fick mitt livs bästa service, när UPS ringer mig på mobilen och kliver in på min arbetsplats och överlämnar en expressbudad g9x så hade jag svårt att samla upp hakan som låg på golvet.

Exempelvis finns sådana här instruktionsvideor på youtube som förklarar och visar hur man rättar till ett sådant fel
http://www.youtube.com/watch?v=cCs2dr-XOSA

/G

Haha fy satan vilken service! Kanske blir att införskaffa sig en sådan mus istället om jag inte lyckas fixa denna:) Tack för videon, ska kollas noggrant

Visa signatur

Antec Nine Hundred Two V3, MSI 870A Fuzion AM3, AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz, Gigabyte Radeon HD6870 1GB Windforce OC , Fractal Design Newton R2, 650W modulär, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Zalman CNPS-10X Extreme