Javascript/Php: Hur får man sidan att inte uppdatera automatiskt?

Permalänk

Javascript/Php: Hur får man sidan att inte uppdatera automatiskt?

Hej! Jag har nyligen börjat med php programmering och är ny till hur det fungerar, har gjort en sök funktion för att få fram MySQL innehåll, men problemet är att varje gång man gör detta så uppdateras sidan! Så min fråga blir därför hur får man en sida att inte uppdatera av sig självt när man skickar en förfrågan att se MySQL innehåll? Har gjort en sök funktion men varje gång man ska söka så uppdateras sidan innan det visar innehållet.. Någon som vet vad man skulle kunna göra för att detta inte ska hända? Är tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Genom att använda just javascript som du beskrev med någon typ av (php-) script som agerar backend. Backendscriptet hämtar informationen från databasen och javascriptet anropar backendscriptet för att sedan uppdatera sidan utan någon synlig omladdning.

Det finns lite olika javascriptramverka att använda för att underlätta arbetet ex jQuery och Prototype.

Permalänk
Medlem

Du kan använda en Ajax request med Javascript för att kunna kommunicera med webbservern. Däremot om du inte vill skicka en ny förfrågan för att se nytt innehåll så måste du använda dig av websockets som uppdaterar allt åt användaren som besöker sidan. Går ju göra en förfrågan till webbservern varje sekund med hjälp av Javascript, men inget jag skulle rekommendera om det var tusen personer på sidan.

Visa signatur

Liten och knottrig.