Billig laptop för skola och surf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

Billig laptop för skola och surf.

Hallå Sweclockers, jag har fått i uppdrag att föreslå ett datorköp till en vän och eftersom jag inte kan speciellt mycket om just det men ändå vill verka smart vänder jag mig till er.

Dator ska användas för skolan (MS Office) + surfa, ingenting krävande. Absolut inga spel och max lite film och powerpoints etc. Typ 13", billig och smidig är det optimala.

Egenskaper som värdesätts mest:
+Billig
+Hyfsad batteritid
+Portabel (tunn och lätt)
+Respekterat märke med garanti och sådant

-Prestanda (självklart ska den gå att använda utan problem men inget krävande)
-Hög upplösning
-Behöver inte vara speciellt snygg

Budget:
Jag har inte fått någon exakt siffra, så billig som möjligt så länge den fungerar ok.

Här är ett exempell på den kategorin av laptop jag letar efter (dock gärna billigare och snäppet större skärm), men jag hittar inte speciellt positiva recensioner om denna. Det är bäst att vända sig till de som kan istället för att göra ett dåligt köp.

Jag försökte följa anvisningar om hur man gör "den perfekta tråden", hoppas detta duger.

Tack på förhand.

Chassi: NZXT H440 | MB: 97S SLI KRAIT EDITION | GPU: GTX 780 | CPU: i5 4690k | SSD: Samsung 840 250GB | PSU: Corsair RM 750W | Mus: Logitech G502 Proteus Core | Tangentbord: CM Storm QuickFire Rapid I | Hörlurar: ATH-M50| Mic: Blue Yeti | Speakers: Bose Companion 2 Series |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av bjornhe:

Hallå Sweclockers, jag har fått i uppdrag att föreslå ett datorköp till en vän och eftersom jag inte kan speciellt mycket om just det men ändå vill verka smart vänder jag mig till er.

Dator ska användas för skolan (MS Office) + surfa, ingenting krävande. Absolut inga spel och max lite film och powerpoints etc. Typ 13", billig och smidig är det optimala.

Egenskaper som värdesätts mest:
+Billig
+Hyfsad batteritid
+Portabel (tunn och lätt)
+Respekterat märke med garanti och sådant

-Prestanda (självklart ska den gå att använda utan problem men inget krävande)
-Hög upplösning
-Behöver inte vara speciellt snygg

Budget:
Jag har inte fått någon exakt siffra, så billig som möjligt så länge den fungerar ok.

Här är ett exempell på den kategorin av laptop jag letar efter (dock gärna billigare och snäppet större skärm), men jag hittar inte speciellt positiva recensioner om denna. Det är bäst att vända sig till de som kan istället för att göra ett dåligt köp.

Jag försökte följa anvisningar om hur man gör "den perfekta tråden", hoppas detta duger.

Tack på förhand.

vilken MS Office ? om det är 365 så är den molnbaserad
en 13"
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2749209

antar att du redan vet att så billiga datorer oftast inte håller så bra. batteritid som är acceptabel ? du har väl tur om batteriet går att ladda efter nåt år
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s186517066&o=produkt_pr...

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644