Kan man skapa Apple ID utan att skriva in konto på Ipads?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2011

Kan man skapa Apple ID utan att skriva in konto på Ipads?

Tjenare, jag sitter på min praktikplats och har några surfplattor som ska levereras. En anställd bad mig kolla upp om man kan skapa Apple ID utan att skriva in ett kontonummer på dem. Så, är det någon som har koll på om det går? Vill helst inte göra ett testkonto o mera mail adresser som skräpar runt.

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jul 2011

Jag vet inte hur det är i dagsläget, men förut kunde man komma runt problemet genom att "köpa" en gratisapp och skapa sitt konto i samband med det, via itunes på datorn, då kunde man välja "inget" på kontokort. Det var det enda som gick.

Windows 10 Pro 64-bit * Fractal Define R5 * ASUS ROG Swift PG278QR * Intel Core I7-7700K, NZXT Kraken X61 * ASUS Z270H GAMING * Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz * ASUS GTX1080Ti STRIX OC * EVGA SuperNOVA 650W G2 * Samsung 850 PRO 256GB SDD * Samsung 850 EVO 1TB SDD * OBJECTIVE2+ODAC * Philips Fidelio X2 + Antlion MicMod

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av DeFeCT79:

Jag vet inte hur det är i dagsläget, men förut kunde man komma runt problemet genom att "köpa" en gratisapp och skapa sitt konto i samband med det, via itunes på datorn, då kunde man välja "inget" på kontokort. Det var det enda som gick.

Tackar, ska kolla på det. Kan ju kanske fortfarande fungera. Om det är någon som vet med sig att det funkar så får ni gärna säga till, eller om det finns ett annat sätt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Tagit bort citat pga. rensning enligt §1.6

Moderkort: Asus RIVBE | Processor: Intel i7 4930K 4.6 GHz | CPU-kylare: Loop Deluxe | Grafikkort:Asus GTX 1080 Ti Poseidon 2100Ghz | RAM-Minnen: HyperX Beast 2400Mhz | SSD: 240 SSD | Nätagg: Corsair AX1200i | Display: ASUS PG348Q 100 hz | Mus: SteelSeries RIVAL 310 Headphones/Speakers: Razer Tiamat 7.1/ ASUS Strix DSP/Logitech G560/Corsair SP2500| Keyboard:Asus ROG Strix Flare Cherry Brown | Mic: Blue Yeti + Boomarm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2011

Haha xD

Jag va faktiskt inne på den länken förut, men jag missade nog att det var till registrering utan konto. Tack så myckat