Linux användare, se upp för Elgiganten!

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Länka mig var Samsung har hävdat kompabilitet med den kernel & dist-version som kördes tack!
FÖr övrigt behövde du ju inte besvara mina retoriska frågor, det var exempel på där man gör grejor som inte uttryckligen godkänts av tillverkaren, men på nått sätt förväntat sig att det ska funka ändå.

Här talar du ju emot dig själv, du gillade inte mitt exempel med att skriva sönder bios avsiktligt, var det inte exakt detta som forcerades fram?
Har windows -normala- förfarande framkallat detta?

Här har du ju t ex Dell's policy, gällande power edge servers, här är det ju knutet till distros och inte "linux generellt vad du nu än får för dig att köra"
http://www.dell.com/support/contents/us/en/04/article/Product...

Emaku lyckades tolka mitt inlägg korrekt, samt fylla på med mer information. Jag hänvisar till hans svar.

Länken från Dell verkar mest avhandla vad Dell kan ge support för, inte vad hårdvaran har stöd för. Äpplen och päron.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Avstängd

För att ARN är lekmän och inga PC-experter

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Varför i hela helvete blockera installation av annat OS än Windows? Men är det bara Elgiganten som kör med detta?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Varför i hela helvete blockera installation av annat OS än Windows? Men är det bara Elgiganten som kör med detta?

Nej problemet är samsungs uefi bios sen hur elgiganten hanterar det..

Verkar ju inte vara något nytt problem heller finns ju fall från tidigt 2012 enda skillnaden är ju att där har folk fått sina datorer lagade...