Tre och muntliga avtal via telefon

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Tre och muntliga avtal via telefon

Lurad!
Ja så känner man sig efter ett samtal på deras linje 0735-300 636 där man först får ett erbjudande av en viss Daniel om förlängning på ett av familjens befintliga abonnemang ihop med en iPhone 6 64 gb
(348 kr för gamla abonnemanget, upp 60 kr för iphone 6 16 gb, upp 160 kr till för 64 gb modellen under 24 månader, totalt 568 kr/månad säger han).
Detta samtal bryts efter "outgrundlig" anledning innan avslut.

Ringer upp igen och hamnar i kö, inget konstigt där.
Möts av en annan säljare som är så otroligt otrevlig i tonen, som redan från början skriker att det tidigare muntliga avtalet om 578 kr för gamla 10 gb abonnemanget ihop med just 64 gb´s iPhone 6 telefonen är omöjlig.

Ber honom prata med sin kollega som blånekar om erbjudandet han just gett. Jag får även veta att det är hans första dag åter från semester som om det spelar in.

Ett muntligt avtal trodde jag allt var bindande? Eller gäller det enbart privatpersoner och inte för stora företaget Tre.
Nej Tänk över detta innan ni binder upp er mot denna operatör. PM:a mig gärna era egna upplevelser, det kanske kan ta detta ärende vidare så Tre tar till sig av kritiken.

bringing the party 2 u

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013

Om du formatterar din text lite så kanske man orkar läsa den.

Skickades från m.sweclockers.com

///M4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Tack för input, done.

bringing the party 2 u

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

Mutliga avtal är gällande, ja. Men kruxet är att du ska kunna bevisa det, om 3 totalt blånekar så finns det inget som stöder vad du säger.

Det telefonförsäljare brukar göra i slutet av ett samtal är att de slår igång inspelning och säger typ "godkänner ni följande avtal...." och rabblar upp allt ni kommit överrens om. Detta just för att dom ska ha bevis om du nu skulle tänka dig blåneka till avtalet.

| Moderkort: MSI Z87-S02 | CPU: i5 4670K @4GHz | RAM: 16GB Corsair Dominator Platinum @2400MHz | GPU: R9 280X OC 3GB | PSU: Corsair TX750 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Mus: Steelseries Rival | Tangentbord: CM Storm QuickFire Rapid-i Brown

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Det låter inte som att ni gjort ett muntligt avtal. Du har fått ett pris, men ett pris kan ändras när som helst om man inte sätter en tidsfrist på det.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Jag är rätt övertygad att inte något kommer hjälpa mig i denna situation, de bryr sig inte heller om att förlora kunder sa de och när jg nämnde inspelningen som troligtvis finns så spelade det enligt honom ingen roll. Inga bevis räcker då erbjudandet enligt utsago "inte finns". Skapar i huvudsak tråden för att belysa deras beteende. Vore intressant om man kunde få tag i mail eller kontaktuppgifter till någon högre upp i deras "näringskedja".

bringing the party 2 u

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

Ring upp igen så har du möjligtvis chansen att få prata med någon annan som är mer bemötlig.

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2009

blir nog svårt det där då ni inte gjort ett avtal, snarare har han gett dig ett pris som visade sig vara felaktigt...

hade varit en annan femma om ni kom överens om priset och sedan blev högre

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av tysonayt:

Ring upp igen så har du möjligtvis chansen att få prata med någon annan som är mer bemötlig.

Jag håller med om detta. Om man kollar på deras nuvarande abonnemang så verkar priset du fick ligga i rätt härad. Det skulle väl i så fall vara ifall de inte tillåter förlängning av 10GB abonnemanget.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dunkel grotta
Registrerad
Feb 2004

Det är därför man aldrig ringer när man ska göra avtal, utan man besöker närmaste återförsäljare för din operatör.

Fujitsu siemens Amilo Pi1536 | 1,8 GHz | 2 GB ram | ATI mobility Radeon x1400 | 15,4" @ 1280x800

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Använder ACR själv, som spelar in alla mina samtal automatiskt.
Bra att ha om man pratar med telesäljare

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av brittaan:

Det telefonförsäljare brukar göra i slutet av ett samtal är att de slår igång inspelning och säger typ "godkänner ni följande avtal...." och rabblar upp allt ni kommit överrens om. Detta just för att dom ska ha bevis om du nu skulle tänka dig blåneka till avtalet.

Mja, fast de spelar in hela samtalet(lärningssyfte, koll att telefonförsäljaren inte gör massa dumheter osv).

Däremot blir det svårt att bevisa då tre lär inte ge ut det inspelade avtalet, om du nu inte själv har det inspelat. Fast då måste du bevisa att det faktiskt är tre du pratar med etc etc, gissningsvis har han sagt fel, kommit på sigsjälv och sen lagt på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005

Muntliga avtal finns inte! Men om du spelar in det som Jimmie San säger , då är det en annan femma

Att vara vegan är ett val man gjort själv och då kan man inte räkna med att hela världen ska anpassa sig / Roy Fares

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Slayzor:

Det är därför man aldrig ringer när man ska göra avtal, utan man besöker närmaste återförsäljare för din operatör.

Man kan själv spela in samtalet annars.

///M4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2003

För att det ska vara ett avtal så måste ju även köparen sagt ja, som det är nu var det ett erbjudande och sen blev det avbrutet alltså blev det inget avtal av det hela.

Server: HPE Gen8 / Ubuntu 17.04 Plex-server Lagrings-server
Brandvägg: Unifi USG Pro 4
Wifi: Unifi AP x 3