Tre och muntliga avtal via telefon

Permalänk
Medlem

Tre och muntliga avtal via telefon

Lurad!
Ja så känner man sig efter ett samtal på deras linje 0735-300 636 där man först får ett erbjudande av en viss Daniel om förlängning på ett av familjens befintliga abonnemang ihop med en iPhone 6 64 gb
(348 kr för gamla abonnemanget, upp 60 kr för iphone 6 16 gb, upp 160 kr till för 64 gb modellen under 24 månader, totalt 568 kr/månad säger han).
Detta samtal bryts efter "outgrundlig" anledning innan avslut.

Ringer upp igen och hamnar i kö, inget konstigt där.
Möts av en annan säljare som är så otroligt otrevlig i tonen, som redan från början skriker att det tidigare muntliga avtalet om 578 kr för gamla 10 gb abonnemanget ihop med just 64 gb´s iPhone 6 telefonen är omöjlig.

Ber honom prata med sin kollega som blånekar om erbjudandet han just gett. Jag får även veta att det är hans första dag åter från semester som om det spelar in.

Ett muntligt avtal trodde jag allt var bindande? Eller gäller det enbart privatpersoner och inte för stora företaget Tre.
Nej Tänk över detta innan ni binder upp er mot denna operatör. PM:a mig gärna era egna upplevelser, det kanske kan ta detta ärende vidare så Tre tar till sig av kritiken.

Visa signatur

bringing the party 2 u

Permalänk
Avstängd

Om du formatterar din text lite så kanske man orkar läsa den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Tack för input, done.

Visa signatur

bringing the party 2 u

Permalänk
Medlem

Mutliga avtal är gällande, ja. Men kruxet är att du ska kunna bevisa det, om 3 totalt blånekar så finns det inget som stöder vad du säger.

Det telefonförsäljare brukar göra i slutet av ett samtal är att de slår igång inspelning och säger typ "godkänner ni följande avtal...." och rabblar upp allt ni kommit överrens om. Detta just för att dom ska ha bevis om du nu skulle tänka dig blåneka till avtalet.

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter inte som att ni gjort ett muntligt avtal. Du har fått ett pris, men ett pris kan ändras när som helst om man inte sätter en tidsfrist på det.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag är rätt övertygad att inte något kommer hjälpa mig i denna situation, de bryr sig inte heller om att förlora kunder sa de och när jg nämnde inspelningen som troligtvis finns så spelade det enligt honom ingen roll. Inga bevis räcker då erbjudandet enligt utsago "inte finns". Skapar i huvudsak tråden för att belysa deras beteende. Vore intressant om man kunde få tag i mail eller kontaktuppgifter till någon högre upp i deras "näringskedja".

Visa signatur

bringing the party 2 u

Permalänk
Medlem

Ring upp igen så har du möjligtvis chansen att få prata med någon annan som är mer bemötlig.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

blir nog svårt det där då ni inte gjort ett avtal, snarare har han gett dig ett pris som visade sig vara felaktigt...

hade varit en annan femma om ni kom överens om priset och sedan blev högre

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tysonayt:

Ring upp igen så har du möjligtvis chansen att få prata med någon annan som är mer bemötlig.

Jag håller med om detta. Om man kollar på deras nuvarande abonnemang så verkar priset du fick ligga i rätt härad. Det skulle väl i så fall vara ifall de inte tillåter förlängning av 10GB abonnemanget.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Inaktiv

Det är därför man aldrig ringer när man ska göra avtal, utan man besöker närmaste återförsäljare för din operatör.

Permalänk
Medlem

Använder ACR själv, som spelar in alla mina samtal automatiskt.
Bra att ha om man pratar med telesäljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaan:

Det telefonförsäljare brukar göra i slutet av ett samtal är att de slår igång inspelning och säger typ "godkänner ni följande avtal...." och rabblar upp allt ni kommit överrens om. Detta just för att dom ska ha bevis om du nu skulle tänka dig blåneka till avtalet.

Mja, fast de spelar in hela samtalet(lärningssyfte, koll att telefonförsäljaren inte gör massa dumheter osv).

Däremot blir det svårt att bevisa då tre lär inte ge ut det inspelade avtalet, om du nu inte själv har det inspelat. Fast då måste du bevisa att det faktiskt är tre du pratar med etc etc, gissningsvis har han sagt fel, kommit på sigsjälv och sen lagt på.

Permalänk
Medlem

Muntliga avtal finns inte! Men om du spelar in det som Jimmie San säger , då är det en annan femma

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon34061:

Det är därför man aldrig ringer när man ska göra avtal, utan man besöker närmaste återförsäljare för din operatör.

Man kan själv spela in samtalet annars.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

För att det ska vara ett avtal så måste ju även köparen sagt ja, som det är nu var det ett erbjudande och sen blev det avbrutet alltså blev det inget avtal av det hela.

Visa signatur

En trött jäkel.