Adapter till kontakt

Permalänk
Medlem

Adapter till kontakt

Plockade ur en 2.5 hårddisk som jag trodde hade vanlig sata kontakt, men icke! Någon som vet om det finns en adapter?

dator

hd

Permalänk
Medlem

Grejen som sitter på hårddisken bör du kunna ta bort då denna bara är en adapter. Har haft liknande på nästan alla mina HP laptops.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av wersaq:

Grejen som sitter på hårddisken bör du kunna ta bort då denna bara är en adapter. Har haft liknande på nästan alla mina HP laptops.

Tyvärr ingen adapter, den är fastlödd på moderkortet. Tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zirqua:

Tyvärr ingen adapter, den är fastlödd på moderkortet. Tack ändå!

Han menade på hdd:n för det ser helt klart ut att vara en adapter då den har rena kanter mot disken.

Motsvarande adapter löst.
http://www.zlectronic.com/crms/bigpic/stock/nextgenoic/300_39...

Permalänk
Medlem

Givetvis menade jag att adaptern sitter på hårddisken och inte på själva moderkortet. Testa att lossa den så ska du se att vanliga SATA kontakter tittar fram

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av wersaq:

Givetvis menade jag att adaptern sitter på hårddisken och inte på själva moderkortet. Testa att lossa den så ska du se att vanliga SATA kontakter tittar fram

Så, då går jag och lägger mig under den sten jag kröp fram under...

Klart det gäller hårddisken! Hur f#n kunde jag missa det?!

Stort tack!!!