Samsung slutar sälja bärbara datorer och Chromebook i Europa

Permalänk
Melding Plague

Samsung slutar sälja bärbara datorer och Chromebook i Europa

Efter en längre tids tystnad utan nya tillkännagivanden inom bärbara datorer drar sig Samsung ur den europeiska marknaden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja vad säger man? Kommer säkert saknas av många men jag har aldrig fattat grejen med deras datorer. Men jag är en "lenovo-människa" när det kommer till bärbart. Det är väldigt svårt att ta till sig något annat när man är van med Lenovo.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Väldigt tråkigt!

Samsung verkade ju ha bra produkter, mycket bättre än många andra tillverkare som HP, Dell och MSI.
Dom ända som skulle kunna mäta sig med Samsung är väl Asus?

Både deras Windows laptops och deras Chromebooks var intressanta.
Jag ser inte Chromebook som något "billigt alternativ till en Windows laptop", jag ser det mer som en idiotsäker surflaptop.

Permalänk
Medlem

Trist, de hade riktigt fina laptops till en bra prislapp. Köpte själv en series 9 till en släkting och var mycket positivt överraskad över vad man fick för pengarna. Men det var väl för lite marginal skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Att chromebook försvinner gör mig varken eller, då det för mig är en totalt ointressant produkt. För andra inte.
Men vanliga hederliga windows-pc? Kom lite som en chock, iofs har jag dom senaste gångerna kikat mest på Lenovo, Asus eller Apple om jag kollat på en bärbar. Weird.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Tycker deras datorer är dyra speciellt deras Chromebooks men visst känns det konstigt att de drar sig ur bärbara datorer helt i Europa men antar att Samsung kommer satsa på mobiler och surfplattor istället.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Datavetare
Skrivet av rektor:

Väldigt tråkigt!

Samsung verkade ju ha bra produkter, mycket bättre än många andra tillverkare som HP, Dell och MSI.
Dom ända som skulle kunna mäta sig med Samsung är väl Asus?

Både deras Windows laptops och deras Chromebooks var intressanta.
Jag ser inte Chromebook som något "billigt alternativ till en Windows laptop", jag ser det mer som en idiotsäker surflaptop.

Tittar du på HP & Dell modeller över 10k (vilket är vad du får betala för de vettiga Samsung-modellerna) så har även dessa tillverkare modeller som är riktigt bra.

Apple har väl sagt flera gånger att de har inga modeller för 5-6000 för de vet helt enkelt inte hur man kan göra något som inte är crap för det priset. Tror de har helt rätt här, så när man ska avgöra om en tillverkare gör vettiga laptops kan man inleda med att utesluta allt under 10k.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Gillar Samsungs design på deras bärbara över allt annat. Men prispremiumet på 1500-2000kr för samma hårdvara är att ta i jämfört mot HP, Acer och Fujitsu.

Trist att de tar detta beslut istället för att konkurrera bättre.

Och snälla tillverkare(det gäller er allihopa)... Sluta upp med dessa 15.6 skärmar med 1366x768 upplösning. Ingen vill ha dessa.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Tittar du på HP & Dell modeller över 10k (vilket är vad du får betala för de vettiga Samsung-modellerna) så har även dessa tillverkare modeller som är riktigt bra.

Apple har väl sagt flera gånger att de har inga modeller för 5-6000 för de vet helt enkelt inte hur man kan göra något som inte är crap för det priset. Tror de har helt rätt här, så när man ska avgöra om en tillverkare gör vettiga laptops kan man inleda med att utesluta allt under 10k.

HP och Dell gör inga prisvärda produkter ur den bemärkelsen att de inte gör bra produkter i praktiken.
Det är enkelt att göra bra produkter med en hög budget, men en konst att göra det med liten budget och samtidigt tjäna pengar på det.

Anser att Både Lenovo, Acer, MSI, Asus gör bättre produkter för mindre pengar.
Apple vill behålla sitt värdet som tillverkare med uteslutande premium inriktade produkter, av den enkla anledningen kommer de inte släppa datorer i de lägre prisklasserna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

Tittar du på HP & Dell modeller över 10k (vilket är vad du får betala för de vettiga Samsung-modellerna) så har även dessa tillverkare modeller som är riktigt bra.

Apple har väl sagt flera gånger att de har inga modeller för 5-6000 för de vet helt enkelt inte hur man kan göra något som inte är crap för det priset. Tror de har helt rätt här, så när man ska avgöra om en tillverkare gör vettiga laptops kan man inleda med att utesluta allt under 10k.

HP och Dells grejer för över 10k ser ju också ut som skräp.
Samsungs grejer för 4000 kr ser ju trevligare ut än HP och Dells grejer för det dubbla priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Att chromebook försvinner gör mig varken eller, då det för mig är en totalt ointressant produkt. För andra inte.

Chromebooks är inte så intressant för oss power users och geeks, men Chromebooks är ett väldigt bra alternativ till många som inte behöver all den funktionaliteten och bara använder datorn för webben.
Jag brukar rekommendera Chromebook till folk, det funkar bra, strular mindre, och blir mycket mindre teknisk support för mig.
Chromebook är underbart, för det gör så att jag slipper fixa andras Windowsdator hela tiden.

Skrivet av Swedish Berserk:

Tycker deras datorer är dyra speciellt deras Chromebooks men visst känns det konstigt att de drar sig ur bärbara datorer helt i Europa men antar att Samsung kommer satsa på mobiler och surfplattor istället.

Ja, jag håller med. Samsungs Chromebook var rätt dyra om man jämför med HPs.

Skrivet av leafbranch:

Anser att Både Lenovo, Acer, MSI, Asus gör bättre produkter för mindre pengar.

Lenovo och MSI gör fula grejer. MSIs grejer är ju riktigt förskräckliga i alla avseenden, möjligtvis förutom prestanda.
Asus har väldigt intressanta grejer, deras Zenbook UX serie är väldigt intressant.
Acer har massa skräp, men en del lite bättre grejer också.

Permalänk
Medlem

Så om man nu vill ha en Ultrabook på 13.3", < 1.2 KG tung, < 13 mm tjock med IPS/PLS panel - vad ska man då köpa? Tidigare var det nästan bara Samsung 9-series som uppfyllde kraven?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Gillar Samsungs design på deras bärbara över allt annat. Men prispremiumet på 1500-2000kr för samma hårdvara är att ta i jämfört mot HP, Acer och Fujitsu.

Trist att de tar detta beslut istället för att konkurrera bättre.

Och snälla tillverkare(det gäller er allihopa)... Sluta upp med dessa 15.6 skärmar med 1366x768 upplösning. Ingen vill ha dessa.

Måste hålla med. Varför kan de inte ta steget till 1080p? Allt annat med skärmar som är mindre har ju redan 1440p.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av leafbranch:

HP och Dell gör inga prisvärda produkter ur den bemärkelsen att de inte gör bra produkter i praktiken.
Det är enkelt att göra bra produkter med en hög budget, men en konst att göra det med liten budget och samtidigt tjäna pengar på det.

Anser att Både Lenovo, Acer, MSI, Asus gör bättre produkter för mindre pengar.
Apple vill behålla sitt värdet som tillverkare med uteslutande premium inriktade produkter, av den enkla anledningen kommer de inte släppa datorer i de lägre prisklasserna.

Nu är detta väldigt personlige, så kan inte säga att du har fel men...

Vad har Lenovo utanför ThinkPad Carbon (som kostar en slant) med riktigt bra kvalité? ThinkPad Carbon är i.o.f.s. riktigt bra, men den kostar också därefter. Synd bara någon söp till innan de designade tangentbords-layouten på senaste modellen.

MSI kanske gör prisvärda datorer om enda kravet är så snabb GPU/CPU för så lite pengar som möjligt, men det är inget som kan jämföras på något sätt mot Samsung Serie 9 och andra ultrabooks. MSI verkar spara in rätt mycket på skärmpanel och chassi-kvalité.

Asus har väl inget förutom Zenbook som står sig väl. Den är inte billig och personligen tycker jag Zenbook har något sämre tangentbord och touchpad än många andra ultrabooks.

Acer vet jag faktiskt inte så mycket om nu för tiden.

Skrivet av rektor:

HP och Dells grejer för över 10k ser ju också ut som skräp.
Samsungs grejer för 4000 kr ser ju trevligare ut än HP och Dells grejer för det dubbla priset.

Vad är det för fel på t.ex. Dell XPS13/15 eller Latitude E7440? På den senare får du även garanti av Dell att Ubuntu fungerar.
Och vad är felet på HP EliteBook? Personligen gillar jag inte designen på nuvarande modell, men kvalitetsmässigt ser jag inget fel på dem.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Datavetare
Skrivet av alpha:

Så om man nu vill ha en Ultrabook på 13.3", < 1.2 KG tung, < 13 mm tjock med IPS/PLS panel - vad ska man då köpa? Tidigare var det nästan bara Samsung 9-series som uppfyllde kraven?

I princip ingenting tyvärr

Du måste höja vikten till 1.3-1.35kg så finns det en rad modeller. Med kommande Intel Core-M processorn lär vi nog få se en rad modeller med lägre vikt än i dag, så står ditt krav kvar vid 1.2kg så lär det lösa sig.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Chromebooks är inte så intressant för oss power users och geeks, men Chromebooks är ett väldigt bra alternativ till många som inte behöver all den funktionaliteten och bara använder datorn för webben.
Jag brukar rekommendera Chromebook till folk, det funkar bra, strular mindre, och blir mycket mindre teknisk support för mig.
Chromebook är underbart, för det gör så att jag slipper fixa andras Windowsdator hela tiden.
.

Jag kanske tänker fel, men jag gillar inte tanken på att hela ens dator är webbaserad och beroende.
Främsta fördelen för chromebooks tycker jag är priset, även om det nu börjar hitta ut billiga Windowsbaserade varianter också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Gillar Samsungs design på deras bärbara över allt annat. Men prispremiumet på 1500-2000kr för samma hårdvara är att ta i jämfört mot HP, Acer och Fujitsu.

Trist att de tar detta beslut istället för att konkurrera bättre.

Och snälla tillverkare(det gäller er allihopa)... Sluta upp med dessa 15.6 skärmar med 1366x768 upplösning. Ingen vill ha dessa.

jag vet ska detr vara så dyrt at få en 1080p display på en 6000kr notebook eller så kan ni fixa en 720p display ok sak det vara svårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Nu är detta väldigt personlige, så kan inte säga att du har fel men...

Vad har Lenovo utanför ThinkPad Carbon (som kostar en slant) med riktigt bra kvalité? ThinkPad Carbon är i.o.f.s. riktigt bra, men den kostar också därefter. Synd bara någon söp till innan de designade tangentbords-layouten på senaste modellen.

Personligen gillar jag hela Thinkpad X serien, X240 exempelvis.
Det känns som en serie väldigt robusta datorer.

Även T440p är trevlig, men jag har inte misshandlat den tillräckligt för att uttala mig om tåligheten.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur användare kan rata bärbara för surfplattor. Enligt mig är surfplattor skräp att arbeta på en längre stund. Synd också nu när det finns potential för riktigt fina bärbara i och med Core M. Tänker speciellt på denna som ser riktigt intressant ut och passivt kyld.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Förstår inte hur användare kan rata bärbara för surfplattor. Enligt mig är surfplattor skräp att arbeta på en längre stund. Synd också nu när det finns potential för riktigt fina bärbara i och med Core M. Tänker speciellt på denna som ser riktigt intressant ut och passivt kyld.

Sitter man bara i ett styrelserum och lyssnar på tråkiga möten hela dagarna så kan nog lite Angrybirds på paddan sätta guldkant på vardagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

I princip ingenting tyvärr

Du måste höja vikten till 1.3-1.35kg så finns det en rad modeller. Med kommande Intel Core-M processorn lär vi nog få se en rad modeller med lägre vikt än i dag, så står ditt krav kvar vid 1.2kg så lär det lösa sig.

Visst kan man gå upp från 1.15kg till 1.30kg om man måste, men det är fortfarande väldigt få riktigt tunna bärbara datorer som har bra bildskärmar. Samsung 9-series var ju i en klass för sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Nu är detta väldigt personlige, så kan inte säga att du har fel men...

Vad har Lenovo utanför ThinkPad Carbon (som kostar en slant) med riktigt bra kvalité? ThinkPad Carbon är i.o.f.s. riktigt bra, men den kostar också därefter. Synd bara någon söp till innan de designade tangentbords-layouten på senaste modellen.

Menar du X1 Carbon? Kan inte riktigt hålla med om att den är så bra. Har haft en del små irriterande problem med den, t.ex. att ALT-tangenten slutar fungera på inbyggda samt tillkopplade tangentbord (löses med omstart), ljud ur HDMI fungerar inte (har testat allt utom att installera om hela maskinen, får det inte att fungera), pekplattan slutat fungera helt någon gång, Windows Bitlocker bråkar om man kopplar i dock-stationen.

Visst, det mesta är säkert problem med mjukvara/drivrutiner men att Lenovo inte kan leverera med vettig programvara drar ner iallafall mitt intryck en hel del, man har liksom inte lust att behöva spendera timmar på att ominstallera sådant för att få saker att fungera.

Hårdvaran i X1 Carbon är dock bra, framförallt skärmen.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Datavetare
Skrivet av houze:

Menar du X1 Carbon? Kan inte riktigt hålla med om att den är så bra. Har haft en del små irriterande problem med den, t.ex. att ALT-tangenten slutar fungera på inbyggda samt tillkopplade tangentbord (löses med omstart), ljud ur HDMI fungerar inte (har testat allt utom att installera om hela maskinen, får det inte att fungera), pekplattan slutat fungera helt någon gång, Windows Bitlocker bråkar om man kopplar i dock-stationen.

Visst, det mesta är säkert problem med mjukvara/drivrutiner men att Lenovo inte kan leverera med vettig programvara drar ner iallafall mitt intryck en hel del, man har liksom inte lust att behöva spendera timmar på att ominstallera sådant för att få saker att fungera.

Hårdvaran i X1 Carbon är dock bra, framförallt skärmen.

La ner en del tid på att testa olika laptops, tittade bl.a. just på X1 Carbon med 2560x1440 skärmen. Riktigt bra mekanik kvalité på tangentbordet, riktigt bra skärm och gedigen känsla. Men p.g.a. den vansinniga layouten av tangenterna så strök jag denna modell rätt snabbt.

Nu är jag färgad då mitt val föll på Dell XPS i slutändan, men faktiskt väldigt svårt att förstå de som hävdar att Dell inte har prisvärda modeller. Har kört MBP under många år innan och har därför jämfört den nya datorn mycket mot dessa. Efter ca ett halvår är jag fortfarande helnöjd och svårt att se vilken laptop som kunde varit bättre i prisklassen 15-25k.

Har insett att detta med stor sannolikhet blir den sista 15" laptop som jag köper, det segmentet är på väg att dö ut. Trist därför att se Samsung kasta in handduken, funderade en hel del på 13" och där stod det mellan rMBP, Samsung Serie 9 (med 3200x1800 skärmen) eller XPS13 (som jag skulle valt idag om de haft en HiPPI skärm, föredrar nog 2560x1440 på 13").

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Jag kanske tänker fel, men jag gillar inte tanken på att hela ens dator är webbaserad och beroende.
Främsta fördelen för chromebooks tycker jag är priset, även om det nu börjar hitta ut billiga Windowsbaserade varianter också.

Ja, priset på Chromebooks är fördelaktigt.
Ja, beroende på webben kan ses som något negativt, speciellt i andra mindre uppkopplade länder, men plattan och telefonen känns ganska värdelös utan internet också, och har internet varit nere hemma, så märker du hur tråkig datorn blev också, då känns den också ganska oanvändbar.

Kollar man på vilka behov den breda massan av folk har, så täcker Chromebook de flestas behov.
Ja, dom lämpar sig inte för spel eller professionell bruk som filmredigering, musikproduktion, CAD och modellering, etc.
Men dom flesta människor har inte dessa behov och klarar sig alldeles utmärkt med en Chromebook och behöver egentligen ingen fullfjädrad Windowsdator.

Så fördelen med Chromebook är att det inte är Windows.
Så en vanlig människa utan några speciella behov kan använda sig av en Chromebook och slippa väldigt många trubbel och problem. Inga uppdateringar, krascher, virus, spyware, adware, eller att datorn blir långsam, etc.
Billig, snabb/responsiv, säker, stabil, konstant uppdaterad, och allt bara funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Förstår inte hur användare kan rata bärbara för surfplattor. Enligt mig är surfplattor skräp att arbeta på en längre stund. Synd också nu när det finns potential för riktigt fina bärbara i och med Core M. Tänker speciellt på denna som ser riktigt intressant ut och passivt kyld.

Jag håller verkligen med. Själv är man närmast livrädd att datorerna ska dö ut framöver och helt ersättas av surfplattor och smarta? telefoner. :/

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Ja, priset på Chromebooks är fördelaktigt.
Ja, beroende på webben kan ses som något negativt, speciellt i andra mindre uppkopplade länder, men plattan och telefonen känns ganska värdelös utan internet också, och har internet varit nere hemma, så märker du hur tråkig datorn blev också, då känns den också ganska oanvändbar.

Kollar man på vilka behov den breda massan av folk har, så täcker Chromebook de flestas behov.
Ja, dom lämpar sig inte för spel eller professionell bruk som filmredigering, musikproduktion, CAD och modellering, etc.
Men dom flesta människor har inte dessa behov och klarar sig alldeles utmärkt med en Chromebook och behöver egentligen ingen fullfjädrad Windowsdator.

Så fördelen med Chromebook är att det inte är Windows.
Så en vanlig människa utan några speciella behov kan använda sig av en Chromebook och slippa väldigt många trubbel och problem. Inga uppdateringar, krascher, virus, spyware, adware, eller att datorn blir långsam, etc.
Billig, snabb/responsiv, säker, stabil, konstant uppdaterad, och allt bara funkar.

Exakt. Alla fördelar du listat stämmer.
Men Det jag tror är viktigt dock att komma ihåg är att vetskapen bland vanligt folk ang. Chromebooks med största säkerhet inte är nåt vidare. Jag frågade runt bland mina arbetskamrater för ett tag sen, respektive vänner och bekanta (speciellt föräldrarna som var i köpgångarna för en lätt och billig bärbar för enklare vardagsbehov) om dom överhuvudtaget kände till vad Chromebooks egentligen var. Det generella svaret blev att dom flesta trodde att jag enbart syftade på själva webbläsaren, knappt någon förstod vad det egentligen var.
Marknadsföringen har inte varit den bästa av vad jag har sett, varken pappersburen reklam från dom större elektronikkedjorna eller ens deras respektive webbsidor verkar ha skyltat särskilt mycket för den här typen av produkter. Om man som Google vill försöka ersätta något så stort som en bärbar dator gäller det verkligen att man marknadsför sig, ordentligt. Ordet bärbar dator innebär ju säkert för dom allra flesta en dator med windows, eller en macbook och IOS. Själva termen bärbar är så pass bekant och för dom flesta att man helt enkelt förutsätter sig en hederlig dator med gamla hederliga Windows på.
Marknadsföring är ju A & O oavsett vilken produkt i pratar om, särskilt i ett sånt här segment. Det verkar Google helt och hållet ha missat tycker jag, misslyckas men med det blir det ju bara pannkaka av allting, eller som det av allt att döma verkar vara ödet för åtminstone en av tillverkarna.

Sen väljer ju kedjorna själv vilka/vilken typ av produkter dom vill pusha hårt för i sina reklamutskick, vare sig det gäller nätbaserad reklam eller som sagt annonsblad. Men här har det ju varit upp till Google att verkligen pusha kedjorna, erbjuda rabattprogram etc. för mer synlig reklam. Dont expect to win anything if you a'int gamble.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det är Samsung som inte marknadsfört Chroomrebokks ordentligt de får skylla sig själva. Skulle dock inte förvåna mig om Microsoft har ett finger med i spelet. Satsar de på chromebooks så får det säkert betala mer för winodwslicenser för deras windowsdatorer,
Jag har i fall all en samsung chromebook 13 och jag är nöjd.