Min första surfplatta

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Min första surfplatta

Tänkt köpa mig en surfplatta. Tips on någon bra? Vill ha en med bra kräm. Vet inte om jag vill ha en vit eller en mörk.

Tänkt använda den till att glo film på. Klarar den 1080p streaming? Ljudkvalitén hur är den? Går det spela Hearthstone på nya surfplattor?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

Hearthstone går att spela just nu på Ipads, dock inte Android för tillfället. Alternativ en Windows 8 (ej RT) tablet, som verkar nu ha fått en touch support patch för Hearthstone.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Reyintaz:

Hearthstone går att spela just nu på Ipads, dock inte Android för tillfället. Alternativ en Windows 8 (ej RT) tablet, som verkar nu ha fått en touch support patch för Hearthstone.

Ok. Så Samsung är värdelösast på surfplattor för tillfället?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av Zlagge:

Absolut inte om du köper en lite mer exklusiv variant. Annars är Sony Z3 Tablet bland de bättre alternativen med Android.

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 8GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.
//Rhalla

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Zlagge:

Det sa jag aldrig!

Däremot kan du inte lira Hearthstone för Android än för Blizzard har inte utecklat en app (eller är under utveckling). Däremot så är Android mer än samsung.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Zlagge:

Skulle absolut inte köpa en platta från kungarna av bloatware, AKA samsung.
Köpte själv en 8.4" tab pro och häpnar över mjukvaran i den.
Hårdvaran är underbar, men det är en sådan mängd skräp installerat (som såklart inte går att ta bort utan att roota =förverka garantin) att den är snudd på oanvändbar.
Det är så mycket skit som körs i bakgrunden att den drar nästan 10% av batteriet per dygn när den är i sleep läge.
Att jämföra med min gen 1 nexus 7 som kan ligga i veckor och endast tappa ett par procent.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Svensktiger:

Skulle absolut inte köpa en platta från kungarna av bloatware, AKA samsung.
Köpte själv en 8.4" tab pro och häpnar över mjukvaran i den.
Hårdvaran är underbar, men det är en sådan mängd skräp installerat (som såklart inte går att ta bort utan att roota =förverka garantin) att den är snudd på oanvändbar.
Det är så mycket skit som körs i bakgrunden att den drar nästan 10% av batteriet per dygn när den är i sleep läge.
Att jämföra med min gen 1 nexus 7 som kan ligga i veckor och endast tappa ett par procent.

Som sagt beror det mycket på surfplattan.

Min P605 drar 1% under natten och och 7% vid filmvisning på 40 minuter varje morgon. Laddar ca var 4:e dag.

Bloat går att stänga av.. Roota som i att trigga knox förverkar viss garanti, inte all. Sen finns Towelroot.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av rhalla:

Absolut inte om du köper en lite mer exklusiv variant. Annars är Sony Z3 Tablet bland de bättre alternativen med Android.

Blev tipsad att köpa Samsung S Tab eller något sådant. Men inte intresserad om det inte går att köra Hearthstone på den, då det är det spelet jag lägger mest tid på utav alla spel. Hur är det med Sonys surfplattor då?

Vill ha en surfplatta som klarar av hearthstone, bra upplösning och som inte har ett ljud som låter som en äggkokare då jag föredrar att höra vad folk säger i filmer, och inte läsa text.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Zlagge:

Blev tipsad att köpa Samsung S Tab eller något sådant. Men inte intresserad om det inte går att köra Hearthstone på den, då det är det spelet jag lägger mest tid på utav alla spel. Hur är det med Sonys surfplattor då?

Vill ha en surfplatta som klarar av hearthstone, bra upplösning och som inte har ett ljud som låter som en äggkokare då jag föredrar att höra vad folk säger i filmer, och inte läsa text.

Alla Sonys Xperia Tablet Z (både första, andra och tredje versionen) har bra ljud och streamar 1080p utan problem. Är extremt nöjd med min Z1, har du fler frågor så är det bara att skriva

i5 8600 | H100i v2 w/ ML-120 RGB PRO | 32GB Vengeance RGB PRO 3000MHz CL15 | RX580 8GB | 960 500GB + 860 EVO 250GB | AOC 2460G4 | BlackWidow Chroma v2 Green + G502 / G603 + Arctis 5 | 2*8+(2*8+2*6)+8+3+2 TB
NAD D3020 v1 + B&W 686s2 | DragonFly Black + Momentum Wireless M2 / RHA T-10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

räcker 1280x800 i upplösning ?

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av HazZarD:

räcker 1280x800 i upplösning ?

Beror på storleken på skärmen

i5 8600 | H100i v2 w/ ML-120 RGB PRO | 32GB Vengeance RGB PRO 3000MHz CL15 | RX580 8GB | 960 500GB + 860 EVO 250GB | AOC 2460G4 | BlackWidow Chroma v2 Green + G502 / G603 + Arctis 5 | 2*8+(2*8+2*6)+8+3+2 TB
NAD D3020 v1 + B&W 686s2 | DragonFly Black + Momentum Wireless M2 / RHA T-10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Zlagge:

Varför skulle Sony klara av att köra Hearthstone om inte Samsung gör det? Undrar bara hur tankegången går här.

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Zlagge:

Ipad är enda som uppfyller de kraven i dagsläget (nåja, HS är det enda som inte uppfylls av diverse android-plattor).
Apple släpper nog nästa version i oktober dock.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2010

Eftersom blizzard är snudd på efterblivna så har de ännu inte utvecklat en Android version av hearthstone, även när Android har större andel av marknaden..
Ska du spela hearthstone är Apple ipad det ända du har och välja på atm.

Skickades från m.sweclockers.com

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
UnRaid Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 24GB RAM, 12TB HDD + 500GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 128GB], Oneplus 6

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Inte helt sant, du kan väl köra det via remote desktops?

i7 6700K - EVGA 980 Ti SC+ - Acer XB271HU / Qnix 2710
EVGA Supernova G2 850 - Samsung 850 EVO 500 GB - ASUS Z170 Pro Gaming
Fidelio X2 - Blue Snowball

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009

Kan inte säga mycket om spelet men kan starkt rekommendera z2 tablet, helt underbar platta den går ner knappt 10% på en hel vecka i standby behöver typ aldrig ladda den den ligger bara på bordet redo till allt, skärmen är ruskigt bra men jag föredrar oled skärmen i tab s.

Ljudet är något av det bästa högsta jag har hört det är så starkt att plattan skakar eller vibrerar vid högsta volym, känslan är underbar utseendet är exklusivt och den flyter på underbart i android, smått problem med touch i kanterna vid vissa tillfällen men det är det enda klagomålet jag har.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Yorg:

Inte helt sant, du kan väl köra det via remote desktops?

Hmm Jo ja, men det fungerar allt annat än felfritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
UnRaid Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 24GB RAM, 12TB HDD + 500GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 128GB], Oneplus 6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Staun
Registrerad
Feb 2012

Den här(thinkpad 8) plattan ligger jag personligen och dregglar över!
Heartstone ska fungerar utan problem på den!

Ska väl gå att synka en nVidia Shield med en stationär dator med gpu från nVidia för att spela heartstone.

•i7 4790K•Maximus VII Gene•GTX980 Strix•Fury 4x4GB@1866MHz•
•SM951@128GB•850Pro@256GB•850evo@500GB•830@128GB•2xGreen@1TB•
•Prime@850W•TC14PE•5xNoctua PWM•Allt i ett Define Mini C•
•Swift PG248Q•G Pro•G433•G840XL•
•+X•