Min första surfplatta

Permalänk
Medlem

Min första surfplatta

Tänkt köpa mig en surfplatta. Tips on någon bra? Vill ha en med bra kräm. Vet inte om jag vill ha en vit eller en mörk.

Tänkt använda den till att glo film på. Klarar den 1080p streaming? Ljudkvalitén hur är den? Går det spela Hearthstone på nya surfplattor?

Permalänk
Medlem

Hearthstone går att spela just nu på Ipads, dock inte Android för tillfället. Alternativ en Windows 8 (ej RT) tablet, som verkar nu ha fått en touch support patch för Hearthstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Hearthstone går att spela just nu på Ipads, dock inte Android för tillfället. Alternativ en Windows 8 (ej RT) tablet, som verkar nu ha fått en touch support patch för Hearthstone.

Ok. Så Samsung är värdelösast på surfplattor för tillfället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Ok. Så Samsung är värdelösast på surfplattor för tillfället?

Absolut inte om du köper en lite mer exklusiv variant. Annars är Sony Z3 Tablet bland de bättre alternativen med Android.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Ok. Så Samsung är värdelösast på surfplattor för tillfället?

Det sa jag aldrig!

Däremot kan du inte lira Hearthstone för Android än för Blizzard har inte utecklat en app (eller är under utveckling). Däremot så är Android mer än samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Ok. Så Samsung är värdelösast på surfplattor för tillfället?

Skulle absolut inte köpa en platta från kungarna av bloatware, AKA samsung.
Köpte själv en 8.4" tab pro och häpnar över mjukvaran i den.
Hårdvaran är underbar, men det är en sådan mängd skräp installerat (som såklart inte går att ta bort utan att roota =förverka garantin) att den är snudd på oanvändbar.
Det är så mycket skit som körs i bakgrunden att den drar nästan 10% av batteriet per dygn när den är i sleep läge.
Att jämföra med min gen 1 nexus 7 som kan ligga i veckor och endast tappa ett par procent.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Svensktiger:

Skulle absolut inte köpa en platta från kungarna av bloatware, AKA samsung.
Köpte själv en 8.4" tab pro och häpnar över mjukvaran i den.
Hårdvaran är underbar, men det är en sådan mängd skräp installerat (som såklart inte går att ta bort utan att roota =förverka garantin) att den är snudd på oanvändbar.
Det är så mycket skit som körs i bakgrunden att den drar nästan 10% av batteriet per dygn när den är i sleep läge.
Att jämföra med min gen 1 nexus 7 som kan ligga i veckor och endast tappa ett par procent.

Som sagt beror det mycket på surfplattan.

Min P605 drar 1% under natten och och 7% vid filmvisning på 40 minuter varje morgon. Laddar ca var 4:e dag.

Bloat går att stänga av.. Roota som i att trigga knox förverkar viss garanti, inte all. Sen finns Towelroot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Absolut inte om du köper en lite mer exklusiv variant. Annars är Sony Z3 Tablet bland de bättre alternativen med Android.

Blev tipsad att köpa Samsung S Tab eller något sådant. Men inte intresserad om det inte går att köra Hearthstone på den, då det är det spelet jag lägger mest tid på utav alla spel. Hur är det med Sonys surfplattor då?

Vill ha en surfplatta som klarar av hearthstone, bra upplösning och som inte har ett ljud som låter som en äggkokare då jag föredrar att höra vad folk säger i filmer, och inte läsa text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Blev tipsad att köpa Samsung S Tab eller något sådant. Men inte intresserad om det inte går att köra Hearthstone på den, då det är det spelet jag lägger mest tid på utav alla spel. Hur är det med Sonys surfplattor då?

Vill ha en surfplatta som klarar av hearthstone, bra upplösning och som inte har ett ljud som låter som en äggkokare då jag föredrar att höra vad folk säger i filmer, och inte läsa text.

Alla Sonys Xperia Tablet Z (både första, andra och tredje versionen) har bra ljud och streamar 1080p utan problem. Är extremt nöjd med min Z1, har du fler frågor så är det bara att skriva

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

räcker 1280x800 i upplösning ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

räcker 1280x800 i upplösning ?

Beror på storleken på skärmen

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Blev tipsad att köpa Samsung S Tab eller något sådant. Men inte intresserad om det inte går att köra Hearthstone på den, då det är det spelet jag lägger mest tid på utav alla spel. Hur är det med Sonys surfplattor då?

Vill ha en surfplatta som klarar av hearthstone, bra upplösning och som inte har ett ljud som låter som en äggkokare då jag föredrar att höra vad folk säger i filmer, och inte läsa text.

Varför skulle Sony klara av att köra Hearthstone om inte Samsung gör det? Undrar bara hur tankegången går här.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Vill ha en surfplatta som klarar av hearthstone, bra upplösning och som inte har ett ljud som låter som en äggkokare då jag föredrar att höra vad folk säger i filmer, och inte läsa text.

Ipad är enda som uppfyller de kraven i dagsläget (nåja, HS är det enda som inte uppfylls av diverse android-plattor).
Apple släpper nog nästa version i oktober dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Eftersom blizzard är snudd på efterblivna så har de ännu inte utvecklat en Android version av hearthstone, även när Android har större andel av marknaden..
Ska du spela hearthstone är Apple ipad det ända du har och välja på atm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Inte helt sant, du kan väl köra det via remote desktops?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd

Kan inte säga mycket om spelet men kan starkt rekommendera z2 tablet, helt underbar platta den går ner knappt 10% på en hel vecka i standby behöver typ aldrig ladda den den ligger bara på bordet redo till allt, skärmen är ruskigt bra men jag föredrar oled skärmen i tab s.

Ljudet är något av det bästa högsta jag har hört det är så starkt att plattan skakar eller vibrerar vid högsta volym, känslan är underbar utseendet är exklusivt och den flyter på underbart i android, smått problem med touch i kanterna vid vissa tillfällen men det är det enda klagomålet jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Inte helt sant, du kan väl köra det via remote desktops?

Hmm Jo ja, men det fungerar allt annat än felfritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Den här(thinkpad 8) plattan ligger jag personligen och dregglar över!
Heartstone ska fungerar utan problem på den!

Ska väl gå att synka en nVidia Shield med en stationär dator med gpu från nVidia för att spela heartstone.