Apple drar tillbaka IOS8.0.1

Permalänk
Medlem

Apple drar tillbaka IOS8.0.1

Någon som märkt något konstigt med sina telefoner efter "uppgraderingen"?
Själv så har jag problem att starta och byta låtar i bilen. Funkade klockrent innan. I överigt har min - så vitt jag vet - Iphone 5(S?) fungerat bra.

Artikeln i aftonblaskan: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19590489.ab

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag fick direkt problem när jag la in ios8 (iphone4s).
Telefonen blev seg stundtals vid navigering i menyer, och när jag bytte från portträtt till landskap läge vid sms blev bilden svart så fick jag trycka på hem knappt för att väcka luren igen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag fick direkt problem när jag la in ios8 (iphone4s).
Telefonen blev seg stundtals vid navigering i menyer, och när jag bytte från portträtt till landskap läge vid sms blev bilden svart så fick jag trycka på hem knappt för att väcka luren igen.

tycker att ios7 redan fungerar ganska dåligt på 4s så att skaffa 8 på en sådan känns inte som det bästa draget kanske.

själv väntar jag på att jag vet hur det är på iphone 5 och låter andra vara beta-testare. väntar gärna en stund för att slippa buggar, jättenöjd med ios7.

Permalänk
Medlem

Noll problem med IOS 8. 8.0.1 hann jag aldrig lägga in innan Apple tog ner den igen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Det tror jag inte. Det här är nog första gången de släpper ngt som är så buggigt så de måste dra tillbaka det.

Permalänk
Medlem

Har inte heller haft några problem med IOS 8

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Där ser man. Tur att man var lite seg och missade att 8.01 fanns ute då. 8.0 funkar iaf fint.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Ska iOS 8.0 verkligen kräva 4,6GB? Varför står det när man går in på Inställningar-Allmänt-Programuppdatering att
"iOS 8.0
Apple Inc.
957 MB"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Ska iOS 8.0 verkligen kräva 4,6GB? Varför står det när man går in på Inställningar-Allmänt-Programuppdatering att
"iOS 8.0
Apple Inc.
957 MB"

Om du kör over air ja en inte om du kör uppdateringen via itunes.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

jag har stora problem med ios8 på min 5S också... hänger sig väldigt ofta så man måste vänta tills appen kraschat/startat ordentligt och dylikt.. hoppas det kommer en fix till denna snarast innan jag överväger att nergradera...

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Om du kör over air ja en inte om du kör uppdateringen via itunes.

Okej o var hittar jag den i itunes då? Aldrig använt det programmet =p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Ska iOS 8.0 verkligen kräva 4,6GB? Varför står det när man går in på Inställningar-Allmänt-Programuppdatering att
"iOS 8.0
Apple Inc.
957 MB"

957 MB är det du laddar hem, sedan skall den packas upp och installeras gissar att apple även gör ngn backup om det skulle gå snett??

Skrivet av Gh0sTy^:

Okej o var hittar jag den i itunes då? Aldrig använt det programmet =p

Bara att koppla in telefonen i datorn så hittar programmet uppdateringar till den.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

957 MB är det du laddar hem, sedan skall den packas upp och installeras gissar att apple även gör ngn backup om det skulle gå snett??

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

957 MB är det du laddar hem, sedan skall den packas upp och installeras gissar att apple även gör ngn backup om det skulle gå snett??

Det stämmer. Uppdateringen är på ca 1GB komprimerad, sen behövs det utrymme för att packa upp den + utrymme att installera på + utrymme för att spara den befintliga versionen så telefonen automatiskt kan återställa om ngt går fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det tror jag inte. Det här är nog första gången de släpper ngt som är så buggigt så de måste dra tillbaka det.

Någon version av IOS 7 (vet inte vilken) hade ju enorma problem med Ipad ganska länge med kraschande appar osv. Iphone användare var inte lika drabbade. Då försökte Apple tiga ihjäl problemet.

Skrivet av tonix:

jag har stora problem med ios8 på min 5S också... hänger sig väldigt ofta så man måste vänta tills appen kraschat/startat ordentligt och dylikt.. hoppas det kommer en fix till denna snarast innan jag överväger att nergradera...

Upptäckte en ny skum sak. När jag under Mail drar ett meddelande åt vänster så raderas det direkt. Får ingen möjlighet att välja "Flagga" eller "Mer". är det samma för dig?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag hann lägga in 8.0.1 på min 5a. Funkar riktigt bra. Verkar bara vara 6 och 6 Plus som är påverkade av buggen.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag hann lägga in 8.0.1 på min 5a. Funkar riktigt bra. Verkar bara vara 6 och 6 Plus som är påverkade av buggen.

Om du läser inläggen så förstår du nog att det gäller flera (alla?) kompatibla telefoner. Leker du runt ett tag så kommer du säkert stöta på problem även du.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

min ipad mini har blivit sjukt seg och laggar i menyer, precis som android telefonerna brukar vara/göra,
har inte uppdaterat mobilen ännu som tur är.

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5