Ångrat köpet, problem med återbetalning (Greattech)

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Svar kom igår! Dock inte mycket som lämnas ut.

Undrar snarare hur dom ställer sig till företaget baktalat trygg ehandel (ger ju varken företaget eller trygg ehandel något bra rykte).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Undrar snarare hur dom ställer sig till företaget baktalat trygg ehandel

Man kan ju undra hur de ställer sig till att man i ett år använt loggan utan att ha uppfyllt kraven. Nå, "delar" av loggan.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Man kan ju undra hur de ställer sig till att man i ett år använt loggan utan att ha uppfyllt kraven. Nå, "delar" av loggan.
B!

Vad jag såg på tidigare bilder här så låg en hel bild på huvudsidan också (om det är en äkta bild länkat i forumet). Så värre vilseledning än att det låg undangömt på supportsidan bara.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad jag såg på tidigare bilder här så låg en hel bild på huvudsidan också (om det är en äkta bild länkat i forumet). Så värre vilseledning än att det låg undangömt på supportsidan bara.

Bilden som låg kvar ligger fortfarande kvar på http://www.greattech.se/Service.html

Trygg e-handelsloggan på förstasidan hade tagits bort i den arkiverade kopian hos archive.org den 24 maj, men fanns kvar fram till åtminstone 17 maj. Skärmdump har väl bara visats från Service.html dock. När Trygg e-handel certifieringen sades upp exakt har inte framgått. De har däremot inte gjort allt man kan förvänta sig när det gäller att rensa bort hänvisningarna.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Bilden som låg kvar ligger fortfarande kvar på http://www.greattech.se/Service.html

Trygg e-handelsloggan på förstasidan hade tagits bort i den arkiverade kopian hos archive.org den 24 maj, men fanns kvar fram till åtminstone 17 maj. Skärmdump har väl bara visats från Service.html dock. När Trygg e-handel certifieringen sades upp exakt har inte framgått. De har däremot inte gjort allt man kan förvänta sig när det gäller att rensa bort hänvisningarna.

Precis det jag menar, avtalet gick ju ut någon gång 2013. Sen har dom haft kvar det i flera månader efter. Jo, men det är inte lika allvarligt just på Service jag och många andra skulle ändå missa den bannern (jag såg den inte först), sen ser den lite fejk ut också. Sen är det få som går in på Service om man inte behöver support då.

Men ha en logga på första sidan är däremot finner jag inga ord hur kass det är.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Precis det jag menar, avtalet gick ju ut någon gång 2013. Sen har dom haft kvar det i flera månader efter. Jo, men det är inte lika allvarligt just på Service jag och många andra skulle ändå missa den bannern (jag såg den inte först), sen ser den lite fejk ut också. Sen är det få som går in på Service om man inte behöver support då.

Men ha en logga på första sidan är däremot finner jag inga ord hur kass det är.

När tråden skapades låg ju fortfarande text kvar på Butik.html också. Som jag själv hänvisa till i #85 och #93. Men det var trådskaparen som tog upp och hade hittat den texten. Alltså en kund. Vi får se om det kommer något mer svar.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

När tråden skapades låg ju fortfarande text kvar på Butik.html också. Som jag själv hänvisa till i #85 och #93. Men det var trådskaparen som tog upp och hade hittat den texten. Alltså en kund. Vi får se om det kommer något mer svar.

Jo, hört det med från TS (men riktigt fult att ha loggan på första sidan). Men får hoppas dom i alla fall visar lite intresse för kunders skull i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Nu har jag läst igenom hela tråden. Än en gång läser jag om Greattech på Sweclockers.

Det som förvånar mig är attityden hos GT i deras svar. Liksom flera inlägg här påtalar upplevs det som oprofessionellt samtidigt som jag kan ha viss förståelse för att GT "tappar tålamodet".
Det är lätt att förivra sig och svara snabbt många gånger, om man känner sig "överkörd". Något som jag själv har upplevt. Istället för att svara snabbt vore det bättre att först "skriva av sig" utan att publicera något, läsa igenom det man skrivit, vänta någon dag och på nytt läsa igenom vad man skrivit innan man funderar på att publicera sina synpunkter.
Ofta finner man osakligheter i sin skrift, lugnat ned sig och ser argumenten från litet annat håll och därefter korrigerar det så det håller sig till ämnet.

Såväl GT som TS har en tendens att avvika från ämnet. Här borde GT visa mer professionalism och styra upp sina inlägg. Det finns inga skäl till att "sänka nivån" så det närmar sig "pajkastning". Sådant skall ett företag hålla sig borta från.
Irritationen från TS är förståelig utifrån det vi får veta. Hanteringen från GT verkar kunna ha genomförts på ett smidigare sätt.

Konflikter är alltid svåra. I synnerhet när parterna står långt ifrån varandra. Det kortaste strået drar trots allt GT i detta ärende.
Oavsett hur detta ärende egentligen har hanterats är det intressant att ta del av.

Permalänk
Medlem

Skratteratende... GT, drivs det är 14-åringar? Har aldrig sett på maken i mer oprofissonellt kundbemötande, oavsett om kunden har rätt eller inte så har "kunden alltid rätt", även om de har fel. Dåp bemöter man kritik på ett mer professionellt sett och ursäktar sig tills vidare. GT verkar vidare inte vara professionella på något sätt med tanke på tidigare indicier och trådar samt bemötande.

Jag förstår att det ibland kand ligga utanför ens kontroll men att ha detta tillmötesgående mot sina kunder är bara skrattretande. Det spelar ingen roll om TS (eller någon annan) kommer med mordhot osv, man bemöter alltid kunden/kunderna professionellt. Ring Komplett eller Inet och fråga! De har säkert fått en mängd mordhot osv från diverse idioter genom åren.

Det är så svårt att förstå att företag bara blir bittra när något som detta sker och att istället för att försöka lösa frågan istället blir mer bittra än kunden i fråga. Seriöst, om ni inte tänker sköta företaget seriöst så lägg ner. Uppernbarligen klarar ni inte att sköta ett företag professionellt eller hantera kunder.

Småaktörer är bra för marknaden när de är nischade, men när de sitter bittra individer som inte klarar av att hantera människor så blir jag bara trött. Ta en kurs i självdisciplin och hur man bemöter problematiska kunder, om inte annat... lägg fan ner eran verksamhet om inte orkar med kunder, patetiskt!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2