Permalänk
Medlem

Tja, går ju knappt ens att jämföra ett mekaniskt med PBT caps med ett rubber dome med ABS. Handlar väl mkt om att det är bra att lära sig "rätt". Rubber dome blir ju personliga och oersättliga eftersom de slits till dina fingrar. Inget kommer ju att "kännas rätt" när det väl gått sönder. Cherry-brytare är cherry-brytare. Browns kommer kännas ungefär likadana oavsett tillverkare och jag trivs med känslan.

Önskar för övrigt att jag lärt mig korrekt fingersättning från start - nu lärde jag mig själv så vänsterhanden vilar på WSAD. Men lätt att gråta över spilld mjölk. Colemak eller Dvorak skulle antagligen ha varit mkt bättre också men finns ju inte en chans nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Hejsan på er.
Jag testar och slänger in en fråga här som jag säkert kommer bli mobbad för men what the hell.
Varför ska man egentligen byta tangentbord (förutom när det har pajjat såklart).
Jag har spelat datorspel i rätt många år nu och jag har faktiskt aldrig haft en tanke på att jag man skulle behöva byta ut tangentbordet. Mus kan jag tycka är en helt annan sak men tangentbordet?

Jag ställer denna frågan just för all hysteri kring mekaniska tangentbord. Och jag måste erkänna att jag blir lite sugen på att skaffa ett Corsair K70 Men när jag frågar mig själv: Varför? Behöver jag ett nytt tangetbord? så har jag inte aning om svaret på min fråga.

Så shoot nu fölk varför byter man tangetbord egentligen?

Jag personligen bytte tangentbord för jag är en person som inte gillar att kontinuerligt uppleva samma sak för mina fingrar.
Gäller mus, musmatta, tangentbord och headset(som inte har med fingrarna att göra).
Jag har väldigt enkelt för att uppskatta allt i ungefär ett halvt år, men sedan funderar jag på om jag kan höja min njutning
när jag sitter vid datorn, och då är uppgraderar av smärre kringutrustning något som inte är alltför dyrt men ruskigt jävla givande.
Musmatta~150-300:-
Mus~300-700:-
Tangentbord~800-1800:-
Headset~1200-3.000:-

Precis som att byta ut ett GFX så förhöjs min spelupplevelse, precis som att smycka runt datorbordet med mysiga hippie-lampor, vasar o.s.v.
Men det är min upplevelse! Och det är så jag värderar utsmyckning och uppgradering av smärre komponenter/kringutrustning.

Hoppas det gav lite lys i livet angående vad du skall prioritera och inte!

Med vänligaste hälsningar
Pontus W

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem

räkna ut hur mycket smuts och skit finns på ett tangentbord efter ett par års användning.. mer än vad du hittar på toa sitsen usch sen slits knapparna med tiden osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qwertan:

Hejsan på er.
Jag testar och slänger in en fråga här som jag säkert kommer bli mobbad för men what the hell.
Varför ska man egentligen byta tangentbord (förutom när det har pajjat såklart).
Jag har spelat datorspel i rätt många år nu och jag har faktiskt aldrig haft en tanke på att jag man skulle behöva byta ut tangentbordet. Mus kan jag tycka är en helt annan sak men tangentbordet?

Jag ställer denna frågan just för all hysteri kring mekaniska tangentbord. Och jag måste erkänna att jag blir lite sugen på att skaffa ett Corsair K70 Men när jag frågar mig själv: Varför? Behöver jag ett nytt tangetbord? så har jag inte aning om svaret på min fråga.

Så shoot nu fölk varför byter man tangetbord egentligen?

varför byter man bil? varför byter man skor? listan kan göras lång