Undersökning om sjukhus websida

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Undersökning om sjukhus websida

Hej!

Jag praktiserar på Alingsås Lasarett just nu på tredje året av högskolestudierna. Min uppgift är framförallt att ta fram strategier och guider för sjukhusets eventuella sociala medier, men jag har också fått i uppgift att förbättra websidan de har just nu.

http://www.vgregion.se/Alingsas-lasarett/

Detta vill/ska jag inte göra genom statistik, utan mer öppna frågor. Detta är frågorna jag har ställt till personer på stan, i entrén på sjukhuset mm. Svara gärna och hjälp mig få lite kvantitet!

1: Vilken information tycker du är viktigast på ett sjukhus hemsida? Förstasidan främst då.

2: Vad för sorts innehåll skulle du vilja se på hemsidan? Skulle du stanna på sidan och kolla om det fanns en tidslinje, bilder på mnottagningar etc.?

3: Vilket innehåll gillar du att se på sjukhus/andra myndigheters sociala medier? Formell information? lättare nyheter? berättelser från medarbetare?

Tack på förhand!

Mvh
Rasmus

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

*tråd låst*

Citat:

§ 3.4
Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.