Permalänk

Steelseries Sensei Raw problem

Ja, köpte för någon dag sedan en ny mus, en Sensei Raw. Uppstod lite problem direkt. Nu är inte jag någon expert, men jag ska göra mitt bästa för att förklara så tydligt som möjligt.
Det verkar nästan som om musen, så fort jag kopplar in den, stänger samtliga andra USB-connectade tillbehör. Såsom tagentbord, headset osv. Musen vill heller inte fungera. Har fått den att fungera någon enstaka gång genom att ha den urkopplad vid start, köra med min gamla och öppna steelseries engine och sen koppla in Senseien. Trodde ju givetvis att det på något mirakulöst sätt fungerat, och körde lite med den. Tänkte sedan dra sladden lite snyggare och kopplade ut den och drog den snyggare, för att sedan vakna, sätta på datorn och upptäcka att headsetet dog, tagentbordet började köra något rave med belysningen och musen joinade.

Hittade någon som hade löst det genom att avinstallera razer synapse...vilket mitt tagentbord verkar ha smyginstallerat för jag har inget minne av att ha dragit ner den. Det fungerade igen, blev prompt beordrad att omstarat datorn. Och vi är tillbaka på ruta ett med ett privat rave.

Det är ett logitech headset, ett razer tagentbord och en steelseries mus om det är någon inverkan. Det kan väl fan inte vara så abnormt smutsigt att man måste ha samma tillverkare på mus och t-bord?

Ja...hoppas det jag skrev var förståeligt, och jag tackar för all hjälp på förhand!

PS: http://faq.steelseries.com/questions/368/My+mouse+is+not+working+and+the+light+below+the+scroll+wheel+is+blinking+repeatedly%2C+how+can+I+fix+it%3F
Har redan provat allt som är listat där och musen fungerar på laptopen utan problem, så jag har redan uteslutit att det är något fel på musen i sig...antar jag