Google Nexus 5 kan inte spela ljud i högtalarna.

Permalänk
Medlem

Google Nexus 5 kan inte spela ljud i högtalarna.

Hej,

Märkte i morse att jag har ett konstigt problem med min telefon, det är så att jag inte kan spela ljud (typ från webbläsaren, youtube, spotify) via högtalarna, det går bra med hörlurar, ringsignalerna fungerar dock som de ska och spelas upp genom högtalarna när någon ringer..

Någon som vet vad problemet kan vara och hur man fixar det? Skulle inte vilja göra en fabriksåterställning, om det kommer till det så skulle jag hellre ha kvar problemet då jag ändå har ett par hörlurar med mig nästan vart jag än är, men det skulle vara bra om man kunde fixa det på något annat sätt, finns det typ någon inställning?

Min teori är att den tror att något är kopplat till hörlurs uttaget hela tiden men när jag tänker närmare på det så tror jag inte att det är det heller eftersom att den spelar upp ljud när jag tex höjer och sänker ring volymen, om man hade hörlurar i så skulle den väl inte spela upp dessa ljud genom högtalarna? Aja jag vet då inte vad problemet är, har såklart testat att starta om den.

Nu precis innan jag postade tråden så testade jag också att ringa någon, kunde inte höra något från den personen och den personen kunde inte höra något från mig... Om det inte finns något annat sätt att fixa det på så måste jag testa fabriksåterställning med andra ord. =/

Någon som har någon ide?

Permalänk

Det är något fel med ljudkortet.
Kräv en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swagger McJagger:

Det är något fel med ljudkortet.
Kräv en ny.

Hmm tror det får bli det steget om fabriksåterställning inte fungerar, får väl testa det nu då även om man inte egentligen vill.. Aja man kan inte alltid få som man vill.

Edit: Gör en fabriksåterställning nu.

Permalänk
Medlem

Jag såg att du även hade problem att ringa så detta är ingen fix men jag tänkte bara nämna att spelar du med t.ex. spotify med hörlurar och sen drar ur lurarna så blir volymen satt till 0. Du måste alltså höja volymen manuellt för att fortsätta höra musiken ur högtalarna.

Men det låter som du har mer problem som sagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Jag såg att du även hade problem att ringa så detta är ingen fix men jag tänkte bara nämna att spelar du med t.ex. spotify med hörlurar och sen drar ur lurarna så blir volymen satt till 0. Du måste alltså höja volymen manuellt för att fortsätta höra musiken ur högtalarna.

Men det låter som du har mer problem som sagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo kollade volymen men var inte det som var problemet, har gjort en fabriksåterställning nu och verkar fungera nu.

Edit: Nej förresten, det fungerar inte alls.

Permalänk
Medlem

Som sagt så verkade inte fabriksåterställning fixa någonting så gick till webhallen och lämnade in den, får se vad som händer.