Bredbands Bolaget jag orkar inte mer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009

Bredbands Bolaget jag orkar inte mer

Hej vi har varit kund med bredbands bolaget i några år nu, för drygt 1 och ett halvt eller två år sedan så började internet strula lite smått det har sedan dess bara blivit sämre och sämre.

Tror i början av detta året det gick sönder helt då det inte går att använda på normalt sätt, visst laddar saker IBLAND visst laddar sidor IBLAND, och ibland med trasiga oladdade bilder, bredbandsbolaget har själva erkänt att det är något fel eftersom dem ser det, min pappa har också fått veta att det finns en sak dem inte har gjort ännu, ett utbyta av någon station det dyraste alternativet, dem har varit hos oss med tekniker och bytt kablar bytt router bytt ledning utanför allt möjligt, INGET GÅR när en tekniker var här sa dem, amen hallå det kan ju vara något som stör routern, då frågar jag och min pappa ja vad kan det vara tro?, teknikerns svar ja det kan vara en gräsklippare några mil bort mikrovågsugnen eller när du spolar toaletten min reaktion var då O_O dem sa sedan att det kan vara min pappas bärbara datorer så dem stängdes av, teknikern konstaterade att nej det var det inte men en TOALETT SPOLNING KAN STÖRA EN ROUTER?

Kan också säga att internet är trasigt på allt, min pappas datorer min dator min telefon om jag använder wifi med den med mera, det har nu tagit dem över ett år kanske två att försöka fixa detta, var dum nog att jag inte skaffade eget 4g bredband när jag insåg så den biten är mitt fel, vi kör bredband genom telefonjacket jag använder kabel min pappa använder wifi.

Så eftersom jag har en youtube kanal med drygt 100 000 prenumeranter som mitt jobb så var jag tvungen att få tag på internet annanvart, och använde mig då av min telefon 4g och eftersom jag har gräns så har jag fått köpa till 3 gb varje gång det har gått upp mot 5 eller 10 000 i månaden, nu jag kan garanterat säga att jag har förlorat över 20 kanske över 30 000.kr på detta jag har, köpt till så många gånger att det har gått sönder tele2 kan inte lägga till mer gb dem får fel jag hade 10 gb i månaden (fick en gratis uppgradering till 20 gb 2 månader typ sen) och använde upp lite över 100 gb varje månad 3 gb kostar 169 kr jag har nu börjat använda min pappas telefon och gjort slut på hans surf om och om igen också.

Iallafall dem har varit här igår och enligt dem gjort nu den dyraste reparationen som dem undvek så länge, fick veta av teknikern nu fungerar internet hur snabbt som helst allt fungerar bla bla, så när jag kommer hem (teknikern var hemma med min bror som var ensam hemma) så märker ja jaha nu fungerar det ju bra, sen BOM som går det sönder sakteliga igen, sidor laddar halvt där bilder har felikoner i, text laddar lite hur var som helst ibland står det går inte att ansluta till internet, då får man kickstarta sidan som man drar igång en gammal båtmotor tillslut kommer sidan i en besvikelse helt trasigt, innan igår så var det sämre då internet dog upp och ner ibland, så mycket att skype loggades ut och allt dog men inget fel i anslutningen alltså den normala internet ikonen, så när jag märker att sidor inte laddar alls så tittar jag i skype om den sitter och försöker ansluta så får jag snällt vänta tills allt kommer tillbaka, har max 300 400 kb nedladdnings hastighet i steam med lovad 24 mbit.

Nu börjar jag bli trött på detta, jag vet inte vilken rätt jag har eftersom internet är i min pappas namn, men pengarna jag har förlorar på deras fel kommer jag ALDRIG att få tillbaka, jag tror inte ens dem kan ge en värdig kompensation för pengarna jag har förlorat, sen är deras policy enligt mig pappa där dem går emot kompensation för förlorad arbets inkomst vilket dem ser det jag gör som.

Såååååå nu sitter jag här och funderar på dem fina flera tusentals kronor jag har förlorat på detta skvätt så var dem borta.

jag har begärt stängning av min profil ni kan nå mig hädanhefter på min youtube kanal taltigolt

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Finns flera trådar här om hur speciellt TV-apparater men även värmepumpar och liknande stör ut olika modem och nätverk. Få dit en tekniker med riktig utrustning som kan mäta dessa störningar för att hitta felkällan (alltså INTE bara koppla ur - fungerar det bättre?).

Det finns regler och normer för hur mycket störningar en apparat får skicka ut men tyvärr kringgår tillverkarna reglerna ibland.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av MultiMan:

Finns flera trådar här om hur speciellt TV-apparater men även värmepumpar och liknande stör ut olika modem och nätverk. Få dit en tekniker med riktig utrustning som kan mäta dessa störningar för att hitta felkällan (alltså INTE bara koppla ur - fungerar det bättre?).

Det finns regler och normer för hur mycket störningar en apparat får skicka ut men tyvärr kringgår tillverkarna reglerna ibland.

Dem har haft allt möjligt sånt, dem har varit här typ 100 gånger man börjar bekanta sig med teknikern.

2 tycker jag inte har rätt till kompensation så då ser det inte så bra ut, tror jag vill spy när jag tänker på dem pengarna visst allt är mitt fel jag skaffade inte eget det är inte deras fel etc etc men jag fick straffet.

jag har begärt stängning av min profil ni kan nå mig hädanhefter på min youtube kanal taltigolt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

Om du nu har 100 000 subs, vilket jag tror de flesta som räknar youtube som ett fulltidsjobb har (eller behöver man 300 000 för det) vore inte det enklare alternativet att skaffa en egen lägenhet då? Som har fiberanslutning?

Men det jag inte läser ut ur din förvirrande text:

Vad för modem har ni?
Vad för router har ni?
Kör du trådat eller trådlöst från routern?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Reyintaz:

Om du nu har 100 000 subs, vilket jag tror de flesta som räknar youtube som ett fulltidsjobb har (eller behöver man 300 000 för det) vore inte det enklare alternativet att skaffa en egen lägenhet då? Som har fiberanslutning?

Men det jag inte läser ut ur din förvirrande text:

Vad för modem har ni?
Vad för router har ni?
Kör du trådat eller trådlöst från routern?

zyxel deras standard har bytts ut runt 20 gånger nu

som jag skrev i tråden jag kör kabel min pappa kör wifi på sina datorer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av zzcool:

Hej vi har varit kund med bredbands bolaget i några år nu, för drygt 1 och ett halvt eller två år sedan så började internet strula lite smått det har sedan dess bara blivit sämre och sämre.

Tror i början av detta året det gick sönder helt då det inte går att använda på normalt sätt, visst laddar saker IBLAND visst laddar sidor IBLAND, och ibland med trasiga oladdade bilder, bredbandsbolaget har själva erkänt att det är något fel eftersom dem ser det, min pappa har också fått veta att det finns en sak dem inte har gjort ännu, ett utbyta av någon station det dyraste alternativet, dem har varit hos oss med tekniker och bytt kablar bytt router bytt ledning utanför allt möjligt, INGET GÅR när en tekniker var här sa dem, amen hallå det kan ju vara något som stör routern, då frågar jag och min pappa ja vad kan det vara tro?, teknikerns svar ja det kan vara en gräsklippare några mil bort mikrovågsugnen eller när du spolar toaletten min reaktion var då O_O dem sa sedan att det kan vara min pappas bärbara datorer så dem stängdes av, teknikern konstaterade att nej det var det inte men en TOALETT SPOLNING KAN STÖRA EN ROUTER?

Kan också säga att internet är trasigt på allt, min pappas datorer min dator min telefon om jag använder wifi med den med mera, det har nu tagit dem över ett år kanske två att försöka fixa detta, var dum nog att jag inte skaffade eget 4g bredband när jag insåg så den biten är mitt fel, vi kör bredband genom telefonjacket jag använder kabel min pappa använder wifi.

Så eftersom jag har en youtube kanal med drygt 100 000 prenumeranter som mitt jobb så var jag tvungen att få tag på internet annanvart, och använde mig då av min telefon 4g och eftersom jag har gräns så har jag fått köpa till 3 gb varje gång det har gått upp mot 5 eller 10 000 i månaden, nu jag kan garanterat säga att jag har förlorat över 20 kanske över 30 000.kr på detta jag har, köpt till så många gånger att det har gått sönder tele2 kan inte lägga till mer gb dem får fel jag hade 10 gb i månaden (fick en gratis uppgradering till 20 gb 2 månader typ sen) och använde upp lite över 100 gb varje månad 3 gb kostar 169 kr jag har nu börjat använda min pappas telefon och gjort slut på hans surf om och om igen också.

Iallafall dem har varit här igår och enligt dem gjort nu den dyraste reparationen som dem undvek så länge, fick veta av teknikern nu fungerar internet hur snabbt som helst allt fungerar bla bla, så när jag kommer hem (teknikern var hemma med min bror som var ensam hemma) så märker ja jaha nu fungerar det ju bra, sen BOM som går det sönder sakteliga igen, sidor laddar halvt där bilder har felikoner i, text laddar lite hur var som helst ibland står det går inte att ansluta till internet, då får man kickstarta sidan som man drar igång en gammal båtmotor tillslut kommer sidan i en besvikelse helt trasigt, innan igår så var det sämre då internet dog upp och ner ibland, så mycket att skype loggades ut och allt dog men inget fel i anslutningen alltså den normala internet ikonen, så när jag märker att sidor inte laddar alls så tittar jag i skype om den sitter och försöker ansluta så får jag snällt vänta tills allt kommer tillbaka, har max 300 400 kb nedladdnings hastighet i steam med lovad 24 mbit.

Nu börjar jag bli trött på detta, jag vet inte vilken rätt jag har eftersom internet är i min pappas namn, men pengarna jag har förlorar på deras fel kommer jag ALDRIG att få tillbaka, jag tror inte ens dem kan ge en värdig kompensation för pengarna jag har förlorat, sen är deras policy enligt mig pappa där dem går emot kompensation för förlorad arbets inkomst vilket dem ser det jag gör som.

Såååååå nu sitter jag här och funderar på dem fina flera tusentals kronor jag har förlorat på detta skvätt så var dem borta.

Varför köpa till extra surf och inte ett 4G abonnemang istället från någon annan? Hade ju inte kostat 20kkr som du lagt ner på extra surf... (Förlåt för detta nu) Höjden på idioti?

Vad har du/ni gjort för att utesluta fel på dina saker, datorer osv?

EDIT: 100gb/mån 149:-
https://www.tre.se/privat/erbjudanden/Surf-i-maxfart/100GB-14...

EDIT 2: *Mellan kl. 00.00 och 08.00 har du tillgång till den högsta möjliga hastighet på den plats du befinner dig, med vårt 3G- eller 4G-nät. Resterande tid är hastigheten begränsad till 0,2 Mbit/s.
helt plötsligt va de inte så bra...

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av jonnti:

Varför köpa till extra surf och inte ett 4G abonnemang istället från någon annan? Hade ju inte kostat 20kkr som du lagt ner på extra surf... (Förlåt för detta nu) Höjden på idioti?

Vad har du/ni gjort för att utesluta fel på dina saker, datorer osv?

jag kör en helt ny dator min pappa har samma problem min telefon har samma problem min bror med sin telefon har samma problem min pappas sambo med telefon har samma problem

bredbandsbolaget från deras sida ser att det är fel dem kan se det därifrån att något är fel på anslutningen

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av zzcool:

Dem har haft allt möjligt sånt, dem har varit här typ 100 gånger man börjar bekanta sig med teknikern.

2 tycker jag inte har rätt till kompensation så då ser det inte så bra ut, tror jag vill spy när jag tänker på dem pengarna visst allt är mitt fel jag skaffade inte eget det är inte deras fel etc etc men jag fick straffet.

De har alltså haft en sådan här (spektrumanalysator) "typ 100 gånger" och någon som kunnat tolka resultaten?

eller

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av MultiMan:

De har alltså haft en sådan här (spektrumanalysator) "typ 100 gånger" och någon som kunnat tolka resultaten?

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/spect...

jag vet att dem har mätt efter störningar men hittade inga

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av zzcool:

jag kör en helt ny dator min pappa har samma problem min telefon har samma problem min bror med sin telefon har samma problem min pappas sambo med telefon har samma problem

bredbandsbolaget från deras sida ser att det är fel dem kan se det därifrån att något är fel på anslutningen

om att köpa eget jaa jag gjorde inte det trodde det skulle bli fixat sen har jag depression så jag orkar inte mycket och kan inte tänka specellt mycket med saker jag borde göra

Herregud, andas ut 3 gånger innan du skriver en text, det är för tusan oläsligt.

Det låter som otroligt många enheter är uppkopplade på Telias standardmodem (vilket inte är av den bra sorten). Vet själva då vi har haft samma problem här och en ny router som har hand om det interna nätverket samt ta bort ALLA onödiga sparade ip adresser i modemet så har vi stabiliserat våran uppkoppling i mångfald. Troligtvis det problemet ISPn snackar om är att stationen är långt ifrån erat hus, vilket är ett vanligt förekommande problem med gammal kopparkabel, men ändå inte något som ska störa det för mycket. Har de sagt något annat till er vad det är? Vi kan inte hjälpa så mycket när det enda vi vet är att de har sagt något.

Om du har depression så använd det inte som snyftpoäng här. Gå till ene professionell terapeut istället som har det som deras jobb, istället för oss här på Sweclockers. Vi bryr oss inte om dina privata problem, vi försöker hjälpa lösa dina tekniska problem.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av zzcool:

jag vet att dem har mätt efter störningar men hittade inga

Säger inte mycket om man inte vet vilket utrustning som använts. Om du sett de arbeta, så måste du väl känna igen om något instrument enligt ovan använts?

Visar en handhållen variant också (men max 3GHz räcker inte i ditt sammanhang):

Utan en spektrumanalysator går det inte att få överblick över störmiljön.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av MultiMan:

Säger inte mycket om man inte vet vilket utrustning som använts. Om du sett de arbeta, så måste du väl känna igen om något instrument enligt ovan använts?

Visar en handhållen variant också:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/Spect...

Utan en spektrumanalysator går det inte att få överblick över störmiljön.

japp en sån hade dem tror jag

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av zzcool:

Jaha. Synd att vi inte bor grannar, då hade problemet varit fixat inom max några dagar oavsett orsak. Tyvärr är en del tekniker väldigt smalt fokuserade och ser inte hela bilden.

Edit: Jag tror fortfarande det är något som stör modemet, men omöjligt att komma vidare via forum.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av zzcool:

Har ni själva testat att ansluta enbart EN enhet (dvs ta bort alla andra) för att testa hastigheten mot t ex Bredbandskollen?

Vad har ni för hastighet då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Reyintaz:

Herregud, andas ut 3 gånger innan du skriver en text, det är för tusan oläsligt.

Det låter som otroligt många enheter är uppkopplade på Telias standardmodem (vilket inte är av den bra sorten). Vet själva då vi har haft samma problem här och en ny router som har hand om det interna nätverket samt ta bort ALLA onödiga sparade ip adresser i modemet så har vi stabiliserat våran uppkoppling i mångfald. Troligtvis det problemet ISPn snackar om är att stationen är långt ifrån erat hus, vilket är ett vanligt förekommande problem med gammal kopparkabel, men ändå inte något som ska störa det för mycket. Har de sagt något annat till er vad det är? Vi kan inte hjälpa så mycket när det enda vi vet är att de har sagt något.

Om du har depression så använd det inte som snyftpoäng här. Gå till ene professionell terapeut istället som har det som deras jobb, istället för oss här på Sweclockers. Vi bryr oss inte om dina privata problem, vi försöker hjälpa lösa dina tekniska problem.

Jag använder inte det för något, jag förklarar att jag inte orkar med saker därav anledningen att jag inte köpt eget 4gb bredband, så glöm det snälla får hålla sånmthemligt det förstör trådar om jag nämner det jag får ta att ta bort det.

Dem har sagt att dem fixat det det gjorde dem igår nu måste man ringa tillbaka och säga att det fortfarande inte fungerar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av zzcool:

Dem har sagt att dem fixat det det gjorde dem igår nu måste man ringa tillbaka och säga att det fortfarande inte fungerar.

Det jag försöker få ur är vad för tester ni själva har gjort. Ni säger att internet aggerar taskigt men det kan vara för att en dator/enhet i erat hushåll tar upp all internethastighet helt ensam, och inte tillåter en annan enhet att få någon av den hastigheten (t ex att den ligger och tankar upp data till en server konstant).

Vad har ni gjort för tester på eran hastighet själva?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Och förresten, det du skriver här: "teknikerns svar ja det kan vara en gräsklippare några mil bort mikrovågsugnen eller när du spolar toaletten min reaktion" tyder ju på att teknikerna inte har en aning om vad som stör och kan således inte använt en spektrumanalysator och kollat runt i närmiljön.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av MultiMan:

Och förresten, det du skriver här: "teknikerns svar ja det kan vara en gräsklippare några mil bort mikrovågsugnen eller när du spolar toaletten min reaktion" tyder ju på att teknikerna inte har en aning om vad som stör och kan således inte använt en spektrumanalysator och kollat runt i närmiljön.

det var innan dem hade med den stora saken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Hur mycket kostar 100k subs?

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Allexz:

Hur mycket kostar 100k subs?

nämnde det för att visa att jag inte riktigt kan sluta använda den kanalen pågrund av internet tänkte inte på att köpa eget

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av zzcool:

det var innan dem hade med den stora saken

Du har fortfarande inte svarat på vad du/ni själva gjort för att utesluta, du säger bara att BBB har konstaterat att de ser att det finns ett fel, men det vi vill ha är vad ni har gjort!

Hur är det kopplat? Testat starta om all utrustning? En dator direkt i modemet? Vilken tjänst har ni? Är det olika hastigheter beroende på väder eller tidpunkt på dygnet? osv osv

Det man kan sammanfatta det du har skrivit: Det finns ett fel enligt BBB, tekniker varit på plats. Sen har du inte gett så mycket mer info, så om vi ska hjälpa dig behövs det mer.

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av jonnti:

Du har fortfarande inte svarat på vad du/ni själva gjort för att utesluta, du säger bara att BBB har konstaterat att de ser att det finns ett fel, men det vi vill ha är vad ni har gjort!

Hur är det kopplat? Testat starta om all utrustning? En dator direkt i modemet? Vilken tjänst har ni? Är det olika hastigheter beroende på väder eller tidpunkt på dygnet? osv osv

Det man kan sammanfatta det du har skrivit: Det finns ett fel enligt BBB, tekniker varit på plats. Sen har du inte gett så mycket mer info, så om vi ska hjälpa dig behövs det mer.

Som sagt testat alla maskiner, vi har stängt av min pappas datorer startat om routern flera gånger, testat kabel eller wifi jag vet inte vad mycket mer det finns att göra.

deras senaste ursäkt var att åskan slått ner i den så fick vi en ny skickad.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av zzcool:

Som sagt testat alla maskiner, vi har stängt av min pappas datorer startat om routern flera gånger, testat kabel eller wifi jag vet inte vad mycket mer det finns att göra.

deras senaste ursäkt var att åskan slått ner i den så fick vi en ny skickad.

Vadå "testat alla maskiner"? Vad innebär det? Vilka test och hur på vilka "maskiner"?

Vilken utrustning finns i huset såsom värmepump, cirkulationspumpar, avancerade kylskåp/frys, TV och satellitboxar mm mm mm?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av MultiMan:

Vadå "testat alla maskiner"? Vad innebär det? Vilka test och hur på vilka "maskiner"?

Vilken utrustning finns i huset såsom värmepump, cirkulationspumpar, avancerade kylskåp/frys, TV och satellitboxar mm mm mm?

sånt finns ja men dem mätte redan ska jag stänga av allt det och testa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2012

men asso du underviker du svaren varje gång någon frågar nått. VILKEN utrustning. Att svara Ja på varje fråga hjälper oss ungefär två steg bakåt.

om du inte verkar intresserad att lägga upp (avancerad,detaljrik) information om vad som är gjort, hur det är gjort. Vad som testats så kan vi i stort sett bara svara "starta om ditt modem" för det är lika hjälpfullt som dina svar just nu.

samt angående din kompensation så kan du ev. få detta om dem hittar den faktiska lösningen var hos dem. Däremot kommer detta vara en bråkdel av din totalsumma då du varken gjorde det på effektivaste sättet eller smartaste sättet. Då du kan t.ex. fråga om alternativ lösning av BBB tills felet är fixat, Du kan skaffa ett 100gb/mån för 399:- av tre och kapat av din kostad med cirka 20,000:-.

Så börja om, svara med information som faktiskt är användbar så får vi se vad vi på sweclockers kan göra.

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Är det så viktigt för din inkomst så betala för en riktig lina, enkelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Agile:

Är det så viktigt för din inkomst så betala för en riktig lina, enkelt.

Chippar du in med lite stålars åt honom då? om det är så enkelt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av 120hz:

Chippar du in med lite stålars åt honom då? om det är så enkelt?

Varför skulle jag? Har en riktig lina hemma som garanterar upptid, då det jag jobbar med kräver stabil lina och hög upptid.
Det är bara att acceptera det avtal man ingått, eller betala för sig för en annan lösning om det är så viktigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Omröstningen är identisk med den du skapade för ett halvår sedan. http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-och-uppkoppling/1...

Jag vill minnas att du fått besked om att Zyxel P-2601HN-F1 är kasst och dör vid minsta belastning. En person och enkel surf klarar den. Inget mer. Det enda som hjälper är att brygga modemet och köra med en router som kan lastas tungt.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2005

Downtime och omkostnader brukar täckas om du har ett företagsavtal med bredbandsleverantören. På din beskrivning låter det som att du använder ett abonemang avsett för privatperson i kommersiellt syfte och då har du inte rätt till något alls. Faktumet här är att du använder en tjänst på ett sätt den inte är avsedd och mycket möjligt bryter mot några av de avtal du ingått med som privatperson med bredbandsbolaget.

Jag har svårt att se varför de ska erbjuda dig någon kompensation för att du missbrukar ett avtal. Sedan kan jag anse att det är ignorant av dem att skylla på "en gräsklippare några mil bort", men de har väl dock å andra sidan ingen direkt skyldighet att vara uppriktiga eller hjälpsamma om du inte varit sanningsenlig med dem angående vad uppkopplingen ska anvädnas till.