Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Är det fler än mig som har börjat bli förbannade på F***ing motorolla !!!
Reklamen kom för klockan i samband med android wear för 10 år sen.. Och Fortfarande så har vi inte sett röken av den..
Idag får jag mail om att Svenska leveransen beräknas till slutet av Jan 2015!!!!
Är det så jävle svårt för ett så stort företag för att leverera och fixa fler klockor? Det är inte direkt så hellre att varannan person ska ha en sån..

De har ju inte lanserat den officiellt i Sverige ännu. Så rent krasst har de inte lovat något, iallafall inte i Sverige.

Permalänk
Medlem

Går i tankarna om att köpa en sån här klocka. Men ni som redan köpt, hur är det med Motorolas garanti och så när man köper via te.x Amazon. Kan man skicka in den för garantiäranden och så till Motorola Sverige eller är det att skicka den till USA ifall något skulle hända som gäller?

Och vad är skillnaden rent generellt ifall man skulle köpa den nu ifrån amazon eller vänta och köpa den från någon svensk återförsäljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GurreX:

Går i tankarna om att köpa en sån här klocka. Men ni som redan köpt, hur är det med Motorolas garanti och så när man köper via te.x Amazon. Kan man skicka in den för garantiäranden och så till Motorola Sverige eller är det att skicka den till USA ifall något skulle hända som gäller?

Och vad är skillnaden rent generellt ifall man skulle köpa den nu ifrån amazon eller vänta och köpa den från någon svensk återförsäljare?

Väntade på att dustin skulle få in den 8/12. Men det visa sig vara bullshit :s
Så nu är jag också i tankarna att beställa hem utomlands.
Men sen vet jag fan inte om jag ska ha svarta eller silver! Och helst vill jag ha med metalband, men så klart finns den ju ingenstans att se/klämma på den så det irriterar mig ännu mer som en prylnörd som inte kan vänta
Svenska butiker säger nu att det kommer i mitten av Jan om det nu stämmer!
Bazula påstår sig ha den men då är priset ca 3000 + cirka 2 veckors leverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Väntade på att dustin skulle få in den 8/12. Men det visa sig vara bullshit :s
Så nu är jag också i tankarna att beställa hem utomlands.
Men sen vet jag fan inte om jag ska ha svarta eller silver! Och helst vill jag ha med metalband, men så klart finns den ju ingenstans att se/klämma på den så det irriterar mig ännu mer som en prylnörd som inte kan vänta
Svenska butiker säger nu att det kommer i mitten av Jan om det nu stämmer!
Bazula påstår sig ha den men då är priset ca 3000 + cirka 2 veckors leverans

Går att beställa hem från Amazon.com till Sverige med snabbleverans så har du den början av nästa vecka. Med tull och hela köret så kostade den kring 3200 om jag minns rätt. Amazon själva levererade åtminstone Stone leather och Dark metal versionen.

Valde själv att vänta pga den stora prisskillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Går att beställa hem från Amazon.com till Sverige med snabbleverans så har du den början av nästa vecka. Med tull och hela köret så kostade den kring 3200 om jag minns rätt. Amazon själva levererade åtminstone Stone leather och Dark metal versionen.

Valde själv att vänta pga den stora prisskillnaden.

Rykten är enligt Motorolas chef själv är att nästa modell av moto 360 kommer att visas i jan-feb 2015
Och vi har fortfarande inte fått 1an hit lol
Som du säger så är 3000 för mycket för den klockan.
Ska även köpa Gear S, testade den i elgiganten.. satt riktigt bra på armen. Och detta med att man kan ringa med den som en extern telefon är riktigt bra för sommaren eller dagar där man ska ut och inte vill ha mobilen med sig..
Samma där ska vänta tills priset sjuker under 3000.

Permalänk
Medlem

Ja man funderar ju lite också på ifall det är värt att vänta för hårdvaran i klockan är ju ganska utdaterad. Dock så sägs ju det ju att den nya firmwaren ger klockan en sjuss framåt, både batteri och prestandamässigt.

Sen om priset så har jag hört folk som köpt klockan för 1800kr från USA och det känns ju verkligen som en bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GurreX:

Sen om priset så har jag hört folk som köpt klockan för 1800kr från USA och det känns ju verkligen som en bra deal.

Kanonpris om råkar vara där eller har någon som kan skicka

Permalänk
Medlem

http://www.amazon.com/Motorola-Moto-360-Stone-Leather/dp/B00O... den blir ju ca 1 800kr och frakten är ju gratis ? eller är det något jag missar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GurreX:

http://www.amazon.com/Motorola-Moto-360-Stone-Leather/dp/B00O... den blir ju ca 1 800kr och frakten är ju gratis ? eller är det något jag missar ?

Förmodligen inte fri frakt till sverige och sen blir det 25% moms så räkna med ca 2,5k-

Permalänk
Medlem
Skrivet av GurreX:

http://www.amazon.com/Motorola-Moto-360-Stone-Leather/dp/B00O... den blir ju ca 1 800kr och frakten är ju gratis ? eller är det något jag missar ?

Logga in, lägg till den i varukorgen och starta förloppet att köpa den får du se estimatet vad det kommer att kosta. Kommer att landa på ca 3200 om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Förmodligen inte fri frakt till sverige och sen blir det 25% moms så räkna med ca 2,5k-

Skrivet av Sp0de:

Logga in, lägg till den i varukorgen och starta förloppet att köpa den får du se estimatet vad det kommer att kosta. Kommer att landa på ca 3200 om jag minns rätt.

Aha, ja då förstår jag att det inte är riktigt värt det. Ah, en månad till ska man väl kunna klara av tror jag

Permalänk
Medlem

Jag beställde min via Best Buy och en improttjänst. Klocka + frakt + moms landade på ca 2500 kr, dvs samma pris som den förmodligen kommer säljas för när och om den kommer till Sverige. Om inte annat går det importera från andra EU länder så slipper man importkostnader men sannolikt är klockans pris då högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Jag beställde min via Best Buy och en improttjänst. Klocka + frakt + moms landade på ca 2500 kr, dvs samma pris som den förmodligen kommer säljas för när och om den kommer till Sverige. Om inte annat går det importera från andra EU länder så slipper man importkostnader men sannolikt är klockans pris då högre.

Klart intressant, har aldrig använt mej av en importtjänst? Vilken amvände du dej av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Klart intressant, har aldrig använt mej av en importtjänst? Vilken amvände du dej av?

Jag använde Shipito. De tar emot paketet, då får man välja med vilken typ av frakt/bolag som de skickar vidare det till Sverige med. Jag valde DHL Express.

Permalänk
Medlem

Fick hem min Moto 360 med svart metallarmban i torsdags, helnöjd!

Metallarmbandet passade mig perfekt runt handleden direkt ur karton, dock har jag smala handleder så vette fasen hur bra det blir om man har större handleder då dem verkar vara väldigt korta. vanligtvis har jag alltid fått ta bort 3-4 länkar för att få det bra.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Jag använde Shipito. De tar emot paketet, då får man välja med vilken typ av frakt/bolag som de skickar vidare det till Sverige med. Jag valde DHL Express.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommty:

Fick hem min Moto 360 med svart metallarmban i torsdags, helnöjd!

Metallarmbandet passade mig perfekt runt handleden direkt ur karton, dock har jag smala handleder så vette fasen hur bra det blir om man har större handleder då dem verkar vara väldigt korta. vanligtvis har jag alltid fått ta bort 3-4 länkar för att få det bra.

Var beställde du ifrån? Hur mycket fick du betala?

Permalänk
Medlem

Denna youtube klipp

fick mig att börja fundera om jag ska ha en moto 360 alls! Gear S ska köpas så fort den är under 3000 kr.
Men Moto 360 pga av batteri, Android wear begränsningar, seg cpu.. börjar bli fundersam om det är värt min tid att jaga den och ca 3000 kr! Enda fördelen är utseende, åter igen då man måste spara på batteri hela tiden och stänga av visnings funktionerna så är frågan igen om det är värt det
(Delar mina tankar med er så klart)
Ps. Gear S går tydligen att köra med flesta telefoner, inte bara Sammy.. finns klipp på youtube som visar hur.

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått har Moto 360s batteritid blivit avsevärt bättre med uppdateringar, men det kanske är så att den fortsättningsvis inte håller måttet jämfört med andra. Långsammare cpu än andra har varit känt men inte något som idag påverkar användandet då jag läst vad de som använder den säger.

Jag kommer att skaffa en Moto 360 pga utseendet, tycker den är överlägset snyggast av de som finns på marknaden idag. Fast det är bara min åsikt

Väntar med spänning på om åsikter ändras efter att alla fått Android 5.01 till den.

http://www.droid-life.com/2014/12/15/lollipop-update-for-the-...

Permalänk
Medlem

Någon som uppdaterat sin moto 360 till Lollipop och kan ge en liten recension om uppdateringen?

Permalänk

Den finns inne på conrad.se om man vill ha den innan julafton.

http://www.conrad.se/websale8/?Ctx=%7bver%2f8%2fver%7d%7bst%2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Den finns inne på conrad.se om man vill ha den innan julafton.

http://www.conrad.se/websale8/?Ctx=%7bver%2f8%2fver%7d%7bst%2...

Pryl nörden man är, fast logiken säger att jag inte bör köpa den men ändå så satt och kika på den jag med.. men jag har nu bestämt att vänta tills den kommer in till fysiska butiker så man får åtminstonde välja färg! För jag vet ärligt talat inte vilken är snyggare live på armen för min del
+ priset har gått ner till 2100 på en del internet butiker.. så har vi väntat så länge, så fuck inte.. kan fan vänta några veckor till....men gear S ska jag köpa till 100% Vem vet fram tills dess kanske 2an kommer presenteras... den ska prenteras i jan enligt rykte som sagt tidigare!

Permalänk
Medlem

Tycker den är riktigt trevlig

Roligt att det finns vansinnigt många snygga klockutseenden att ladda hem.

Gör man något "avancerat" som att lägga över musik och spela upp den direkt på klockan via bluetooth-hörlurar så tömmer man dock batteriet ganska snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Tycker den är riktigt trevlig

Roligt att det finns vansinnigt många snygga klockutseenden att ladda hem.

Gör man något "avancerat" som att lägga över musik och spela upp den direkt på klockan via bluetooth-hörlurar så tömmer man dock batteriet ganska snabbt.

Trevligt att höra! Du vill inte skriva en lite mer utförlig recension av klockan? Jag är nämligen intresserad av att införskaffa en, men då jag redan äger en vanlig klockan behöver ju denna Moto 360 vara något alldeles extra för att vara värt pengarna den ändå kostar.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av GurreX:

Var beställde du ifrån? Hur mycket fick du betala?

Extremt sent svar men då jag av någon anledning missat detta.

Bad en kompis i usa att köpa den och skicka över.

Subtotal: $299.99

Taxes: $18.00

Total Charged Today: $317.99

$10 shipping fee samt ~480:- i moms+tull. Skrev ner värdet till $200 i försäkringen.

Haft min nu i lite över 2 månader och är fortfarande helnöjd med min, batteritiden är helt okej. håller 2 dagar utan ambilight on. ambilight off så håller den nästan 3 dagar. Dock så laddar jag min varje natt tillsamman med mobilen. både metallänken och glaset är riktigt bra då jag stött emot massa metallobjekt och liknande utan en repa på glaset eller länken. Så det verkar vara bra kvalité.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM