Permalänk
Medlem

Modda ljusslinga med led.

Så här ligger det till...

Köpte 5 st vita ledslingor a 10 meter styck ifrån dealextreme (kina) nyss för att ha på huset till jul.
Problemet är att det är sån dret som har olika blinkmönster - Combination - In Waves - sequential - Slo glo - Chasing/flash - Slow fade - Twinkle/flash - Steady on.
När jag ansluter kontakten så kommer läge 1 in (Combination). Då trycker jag fram till sista steget (Steady on) eftersom det är det steget jag alltid vill ha.
Jag drar ur kontakten för att simulera en timer, sätter på igen - med då startar den på läge 1 igen å blinkar för fullt.

Går det att på något enkelt sätt fixa så att det ALLTID är fast sken? oavsett om strömen bryts på dagtid.

Hoppas ni förstår..

10 meters in length
- AC 220V/50Hz/0.83A
- 100 bulbs with white light
- 7 different sparking modes

Permalänk
Medlem

Kan du koppla runt dosan eller är det en transfomator också?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Kan du koppla runt dosan eller är det en transfomator också?

Nej det är ingen trafo, utan ett kretskort i dosan på bilden.
Är helt okunnig på sånt, men en lödpenna har jag hållt i
220v in i dosan, sen går det ut 4 kablar ur dosan. Totalt 6 kablar (trådar)
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av apw1975:

Nej det är ingen trafo, utan ett kretskort i dosan på bilden.
Är helt okunnig på sånt, men en lödpenna har jag hållt i
220v in i dosan, sen går det ut 4 kablar ur dosan. Totalt 6 kablar (trådar)

Ingen som vet?
Det måste gå att på ett enkelt sätt kringgå de olika blinkmönstren så att slingan lyser konstant... Vill inte ha ett hus som ser ut som en ravefest.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mäta spänningen samt se vad som matas ut av de 4 kablarna vid "steady" och sedan köpa en transformator och koppla in? Typ.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H