Muspekaren hoppar random till en annan skärm. lm17 OCH 9

Permalänk

Muspekaren hoppar random till en annan skärm. lm17 OCH 9

Ja jag har fått nåt skumt problem med 2 olika datorer. Den ena en intel allt laptop utan spearat mus med lm9 gnome. Och den andra en stationär intelburk med nvidakort och dubbla skärmar.

Det som händer med laptopen är att helt random så flyttas pekaren till vänster, från vilken position som helst. Det verkar som den hoppar till en förutbestämd plats på bredden men till samma höjd som den stod i innan.

På den stationära med lm17 mate så hoppar pekaren lite då och då från den högra skärmen till den vänstra, verkar vara samma position varenda gång breddmässigt men olika höjder beroende på var den var innan.

Detta verkar ske helt random. Ibland tar det många minuter innan det händer och ibland efter 2 sekunder. Jag har uppdaterat systemet när jag upptäckte problemet för ca 3-4 dagar sen. Nyaste firefox på lm17 burken också.

Jag har lite youtube öppet, lite andra filmstreams och kanske 100 random flikar med diverse på.

Vad kan orsaka det här på 2 olika datorer med 2 olika browsers och olika ålder på installationerna och 2 olika mintversioner? Det verkar ju vara nåt browserrelaterat eller nån site som orsakar det här. Har inte märkt detta förren kanske 4 dagar sedan.

Jag har flashblock, adblock och en hel dela andra såna saker installerade på båda.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk

Mystiken tätnar...

Ja jag misstänkte firefox, men nu kör jag opera och får fortfarande samma skit. Om man har ett standard youtubefönster på vänstra skärmen så hoppar pekaren till ca 1cm/30-40px till vänster om den flashrutan. Så nu misstänker jag antingen flash, youtube eller sweclockers, för det är det jag har öppet. Jävla mysko det här. Vet inte hur jag ska kunna pinpointa det här riktigt. Vet inte ens om det är browser/web/siteorsakat. Men sitter jag vid datorn så har jag internet igång och en browser igång. Och fenomenet är ganska random.

Idéer??

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk

Btw vilken skit opera är.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Hedersmedlem

Flash kan man alltid misstänka när det sker konstigheter. Youtube borde väl dock enklast köras över HTML5 idag (även om det fortfarande inte gäller hela Youtube..?).

För att komma någonstans så behöver du just isolera vad det är som orsakar problemet. Försök lista ut när det triggas, och sedan isolera det till en viss applikation, och kanske även en viss hemsida, om det är aktuellt.

Skrivet av Trivial1ty:

Btw vilken skit opera är.

Pratar du om deras "nya" gren eller den gamla 12.16-grenen? För de är fundamentalt olika saker. Ifall du menar den "nya" så kan jag instämma i att den i nuläget är meningslös att använda framför andra webbläsare.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trivial1ty:

Btw vilken skit opera är.

Om du menar version 20-Opera så håller jag med. Google Chromeklon med allt dåligt från GC och nästan inget bra från GC. Sitter själv med 12 i bagaget. Presto äger!

Det råkar inte vara något med musen? Liknande lasermussyndrom har jag varit med om men då har den åkt blixtsnabbt upp i övre högra hörnet. Obeskrivligt jobbigt när man höll på med något viktigt och det släcktes ned. (Satt med Windows på den tiden)

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk

ok jag har nu löst problemet. Det är när jag kopplar in ett speciellt usb-ljudkort problemet uppstår. ska försöka få in nytt fw på det kortet sen borde det funka.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden