Permalänk

Dags att pröva nya brytare

God dag allihopa! Har suttit och funderat länge på om jag skulle byta ut mitt nuvarande tangentbord. Jag använder nu bruna brytare och fullkomligt älskar dom, förutom en liten detalj. Dom är alldeles för lätta.

Detta blir ett problem när jag vissa gånger släpar mina fingrar lite slött över tangenter och råkar komma åt något helt oväsentligt. Trycker jag lite för mycket åt ena sidan på en tangent så dras tangenten brevid med väldigt lätt osv. Jag behöver alltså ett tyngre alternativ till brun. Vilket borde vara clear.. som knappt existerar.. (länka gärna).

Vill inte ha nåt linjärt. Helst inte klicket man får från ex blåa heller, om det går att undvika. Det får gärna vara utan numpad då mitt nuvarande är det och för att jag gillar överbliven yta. Behövs inga flashiga lampor, bakgrundsbelysning eller häftiga drakar. Simplelt, stabilt, kvalité etc.

Uppskattar alla förslag och tack för att ni tittade förbi!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Jag handlade ett barebone (utan caps) från WASD med clears. Gillar brytaren skarpt, blir en ganska dyr historia dock. Ett alternativ kunde vara att byta fjädrarna i dina bruna till de styvare som används i clears?

Permalänk
Skrivet av Applet:

Jag handlade ett barebone (utan caps) från WASD med clears. Gillar brytaren skarpt, blir en ganska dyr historia dock. Ett alternativ kunde vara att byta fjädrarna i dina bruna till de styvare som används i clears?

Båda förslagen är utmärkta, tacktack! Lite kostsamt kan det få bli för att få det man vill ha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15