Laptop som klarar The Sims 3 & 4?

Permalänk
Medlem

Laptop som klarar The Sims 3 & 4?

Flickvännen har en HP Pavilion g6 just nu och den klarar nästan inte ens av the sims 3.
Hon vill ha en dator som klarar the sims 3 samt det nya the sims 4, och undrar hur mycket pengar som krävs att lägga ner på en laptop som kommer kunna klara detta? (på medel grafik iaf, om inte högsta).
Har ni tips?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Verkade som en bra dator dock hade vi inte tänkt köpa nu, och rabatten har redan gått ut.
Sedan vill hon tydligen att datorn ska ha större skärm (17"+)..
Budget osäkert, men så billigt man kan komma undan med en större skärm på laptop samtidigt som den ska klara av The Sims 4 utan några problem.
Vad får man räkna med att det kostar? 7k?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte om man kikar på prisjakt.se, vad för slags processor och grafikkort bör jag minst kolla efter? Jag kan inget om grafikkort. Antar att det bör minst vara i5 processor, men andra märken än Intel har jag inte alls kunskap om, om att veta hur bra de är osv.
Grafikkort har jag heller inge vidare koll på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3M1L:

Jag tänkte om man kikar på prisjakt.se, vad för slags processor och grafikkort bör jag minst kolla efter? Jag kan inget om grafikkort. Antar att det bör minst vara i5 processor, men andra märken än Intel har jag inte alls kunskap om, om att veta hur bra de är osv.
Grafikkort har jag heller inge vidare koll på.

Nu har jag lite problem att leta på google då "games" är filtrerat på jobbet, men finns alla gånger flertalet sidor som säger vad för specs du behöver för att lira sims 3 på en laptop. Som jag har förstått det pallar alla datorer som klara trean även fyran då det ska vara mycket bättre optimerat.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2