AMD FX-8370E – Vishera på 95 W

Permalänk
Melding Plague

AMD FX-8370E – Vishera på 95 W

Nya och energisnålare modeller i AMD FX-serien är svaret på Intels senaste processorer i familjen Core. Det är dags att undersöka nykomlingen FX-8370E i testlabbet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

AMD borde bara börja på en ny kärna... detta håller inte ett dugg

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem

*golfclap* Som Oldphag skriver ovan, dags för en ny kärna.. till ritbordet!

Permalänk
Medlem

Den var ju sämre än min gamla 2600k :/

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av kakan86:

Den var ju sämre än min gamla 2600k :/

och min 870...

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

Nu kommer alla Intel fanboysen håll i hatten alla AMD användare nu kommer de hårda orden!

Angående ny kärna AMD har bekräftat sedan länge att det kommer.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Min FX-8350 står sig alltså fortfarande bra mot den här modellen. Anledningen att jag köpte FX-8350 var att få prisvärd prestanda för videokomprimering med x264 och där står den sig bra även mot intel Core i7. Särskilt prisvärt blev det med tanke på att jag köpte den begagnat. Var väl vettigt köp så sett. Men i övrigt verkar den inte ha så mycket att komma med.

Nej vi får hoppas AMD kommer med något nytt snart, det här börjar kännas förlegat.

Permalänk
Medlem

Trevligt När den faller i pris blir det en sådan i surfburken

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av SweClockers:

Nya och energisnålare modeller i AMD FX-serien är svaret på Intels senaste processorer i familjen Core.

Inte mycket till "svar". Phenom III, please!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Nu kommer alla Intel fanboysen håll i hatten alla AMD användare nu kommer de hårda orden!

Angående ny kärna AMD har bekräftat sedan länge att det kommer.

Tycker man ser mer AMD fanboys flame'a intel trådar än tvärtom. För min del är det inte ens värt att kommentera AMD. Hoppas de kommer ikapp snart.

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Skrivet av Kitz:

Tycker man ser mer AMD fanboys flame'a intel trådar än tvärtom. För min del är det inte ens värt att kommentera AMD. Hoppas de kommer ikapp snart.

Jaså jag upplever det precis tvärt om. Vi kommer få enorma mängder kommentarer här om hur värdelöst AMD är osv. Det blir alltid så. Tom vi som använder AMD vet att det är så. Det behöver knappast förklaras om och om igen hela tiden.

Jag hoppas också de kommer ikapp snart för annars är det riktigt illa men det ser väldigt svårt ut för AMD.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

AMD borde bara börja på en ny kärna... detta håller inte ett dugg

God morgon på dig med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Den var ju sämre än min gamla 2600k :/

Hade FX-8370E matchat 2600K så hade AMD inte haft några problem. 2600k är väl max 15% långsammare än 4770k?

Permalänk
Medlem

Står fortfarande och stampar på ungefär samma prestanda som första generationen Intel Core, om inte sämre Hoppas verkligen det kommer någonting nytt snart.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tror att AMD är otroligt glada att de köpte ATI nu... de går knappt pluss på processorn sidan medan de får in hyffsat ifrån grafikkorten. Det håller de kvar i matchen tills nästa kärna kommer ut.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swedish Berserk:

Jaså jag upplever det precis tvärt om. Vi kommer få enorma mängder kommentarer här om hur värdelöst AMD är osv. Det blir alltid så. Tom vi som använder AMD vet att det är så. Det behöver knappast förklaras om och om igen hela tiden.

Jag hoppas också de kommer ikapp snart för annars är det riktigt illa men det ser väldigt svårt ut för AMD.

Det är väl inte helt obefogat?
Även om jag tycker att det är barnsligt att sitta och klanka ner på ett företag och då speciellt när vi bara har 2st att välja mellan på processormarknaden så är det ju faktiskt sant att AMD ligger efter ganska ordentligt när det kommer till högre prisklasser, det är ingenting att sopa under mattan.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Kitz:

Tycker man ser mer AMD fanboys flame'a intel trådar än tvärtom. För min del är det inte ens värt att kommentera AMD. Hoppas de kommer ikapp snart.

Vet ej vilka trådar du har läst men jag ser ofta ren mobbning från Intel/Nvidia-folket.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedish Berserk:

Nu kommer alla Intel fanboysen håll i hatten alla AMD användare nu kommer de hårda orden!

Angående ny kärna AMD har bekräftat sedan länge att det kommer.

Typiskt uttalande att komma från dig med tanke på att du är den största fanboyen på hela forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rob da ritsch:

Typiskt uttalande att komma från dig med tanke på att du är den största fanboyen på hela forumet.

Knappast.

Permalänk
Medlem

Trevligt att se Phenom 2 fortfarande finns med i tabellerna.
Min Phenom 2 X6 1100T känns plötsligt inte så gammal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josef:

Trevligt att se Phenom 2 fortfarande finns med i tabellerna.
Min Phenom 2 X6 1100T känns plötsligt inte så gammal.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte just säga att den här "nya" processorn drar jämnt med min 4 år gamla Phenom 2 x6 1100T.

Kom igen AMD!

Permalänk
Medlem

angående fanboyismen , skit ska skit ha

amd borde sluta släppa massor av värdelösa modeller och ha dom som finns och lägga allt krut på en ny arkitektur istället, det här kommer inte bli någon storsäljare och kommer inte inbringa några stora summor, som att kasta pengar dom kunde använt till annat i sjön.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

AMD borde bara börja på en ny kärna... detta håller inte ett dugg

Det behöver du inte oroa dig för, en ny CPU-arkitektur tar många år att knåpa ihop, så de har nog redan jobbat flertalet år på kommande CPUer. Nu är det bara att hålla tummarna på att vi får se något som kan glänsa precis som K7 och framför allt K8 gjorde. De har ju lyckats få tillbaka lite bra folk från den tiden

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Som trogen AMD kund är det bara att inse att de är totalt omkörda på cpu fronten och det nu i ett par år. Kanske det dyker upp någon ny prestanda plattform runt 2016 men de får väl leva på APU och hoppas på det.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Verkar ju ha samma pris som 4690k, fair enough.
Dock presterar den brutalt mycket sämre, i allt.

gg wp.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Snusfri

Gäsp, så kan man sammanfatta AMD på CPU fronten sedan några år tillbaka, tyvärr faktiskt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Var det tekniska museet som lånade ut processorn?

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Det är väl inte helt obefogat?
Även om jag tycker att det är barnsligt att sitta och klanka ner på ett företag och då speciellt när vi bara har 2st att välja mellan på processormarknaden så är det ju faktiskt sant att AMD ligger efter ganska ordentligt när det kommer till högre prisklasser, det är ingenting att sopa under mattan.

Nej inte obefogat men måste man sitta och kasta otrevliga ord om ett företag bara för det går tungt för dom? Även för de som enbart köper Intel och Nvidia borde de vilja se att AMD kan konkurrera för att hålla nere priserna på produkterna på det de vill ha? Jag själv sitter inte och klankar ner på Intel och Nvidia prylar utan tycker det är intressant att läsa om det istället. Däremot blir jag trött på vissa som rent av beter sig riktigt otrevligt i trådar här på forumet mot de som använder AMD. Låt folk använda vad de vill och gläds istället åt att folk köper det du inte vill ha så du kan köpa det du vill ha till bättre priser.

Skrivet av THB:

Gäsp, så kan man sammanfatta AMD på CPU fronten sedan några år tillbaka, tyvärr faktiskt.

Ja det har stått still sen de kom med dessa FX processorerna för några år sedan. Verkar tyvärr som det nya kommer 2016 men har vi riktig otur kan det bli försenat också. Det är tråkigt oavsett för det påverkar Intel också som slagit av på takten.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Nu får AMD skärpa sig, dom har haft skitprocessorer alltför länge nu. Det gör att Intel kan ta ut högre priser och min plånbok blir fattigare.

Visa signatur

Stuff