Tips till nybliven WP-ägare

Permalänk
Medlem

Tips till nybliven WP-ägare

Hej Sweclockers!

Vann nydligen en Lumia 1520 som kommer nu i veckan. Jag har redan en Nexus 5 men funderar starkt på att byta. Detta då 1520 har en betydligt bättre kamera samt ui för kameraappen. Har gått och känt på ett provex, och storleken verkar också Ok.

1)
Vilka appar är värda att känna till som nybliven Windows Phone-ägare?
I Android använder jag nästan uteslutande Spotify, Google-appar (Chrome, GMail, Hangouts) samt Hacker news. Spelar inte på mobilen.
2)
Det finns en microSD-kortplats, går det att använda SDkortet till något vettigt? På Android har de ju blockerat den möjligheten.

Andra relevanta synpunkter och tips uppskattas med!

Permalänk
Medlem

Efter två år med Windows phone så säger jag sälj den...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asusboy:

Efter två år med Windows phone så säger jag sälj den...

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, efter några månader med min lumia 1520 så måste jag säga samma sak . Du kan få ett bra pris om den är oöppnad, men om du dock inte stör dig på storleken samt saknaden av appar (de flesta appar finns idag på WP, men kvaliten på dessa är i betastadiet,) så behåll den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osmig:

Hej Sweclockers!

Vann nydligen en Lumia 1520 som kommer nu i veckan. Jag har redan en Nexus 5 men funderar starkt på att byta. Detta då 1520 har en betydligt bättre kamera samt ui för kameraappen. Har gått och känt på ett provex, och storleken verkar också Ok.

1)
Vilka appar är värda att känna till som nybliven Windows Phone-ägare?
I Android använder jag nästan uteslutande Spotify, Google-appar (Chrome, GMail, Hangouts) samt Hacker news. Spelar inte på mobilen.
2)
Det finns en microSD-kortplats, går det att använda SDkortet till något vettigt? På Android har de ju blockerat den möjligheten.

Andra relevanta synpunkter och tips uppskattas med!

1) appar kan du söka här: http://www.windowsphone.com/sv-se/store

Tyvärr gör ju inte Google appar för WP. Det finns en del tredjepartsappar med vilka man kan använda googles tjänster (och gmail fungerar förstås med WP's egna klient)

2) Ja, på WP kan man installera appar på SD-kortet. Man kan även flytta över redan installerada appar från mobilens minne till SD-kortet. Och bilder/videon kan man förstås spara direkt på SD-kortet.

Jag kör Android sedan maj, men gillar WP. Min nästa mobil blir nog igen en Lumia..

Permalänk
Medlem

Du kan ändra så att bilder, videor du tar och appar du installerar hamnar på sdkortet bland annat.

Tycker du inte ska lyssna på dom första två.
Haft min lumia 920 i snart två år och har inte funderat ens på att byta.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av osmig:

2)
Det finns en microSD-kortplats, går det att använda SDkortet till något vettigt? På Android har de ju blockerat den möjligheten.

Va? Det går utmärkta att både ha appar på SD-kortet och att använda det som lagringskort i Android.

Permalänk
Medlem

Jag älskar WP och skulle aldrig köra skit andriod igen så prova på det och se vad du tycker. Jag har lyckats övertala de flesta vänner och släktingar att köra WP och alla gillar det.

Enda anledningen jag ser till att inte köra WP är om man är beroende av vissa appar som kanske inte finns än.

WP 8.1 har gjort operativet helt överlägset enligt mig.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Efter två år med Windows phone så säger jag sälj den...

Skickades från m.sweclockers.com

Efter 4 år med Windows Phone så säger jag jäklar vilket bra köp du gjort TS!

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Tack för era svar.

Skrivet av Asusboy:

Efter två år med Windows phone så säger jag sälj den...
Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ju själv testat både Iphone för länge sedan (3G) och sedan dess Android (SGS2, Nexus 5) och haft god koll på utvecklingen av systemen sen dess, därav vet jag att jag inte uppskattar IOS. Det jag mest uppskattar med min Nexus 5 är dess kvicka och responsiva GUI men i övrigt använder jag inte särskilt mycket Android-specifikt, kör nästan helt vanilla.

Vad är problematiskt med WP förutom apputbudet? Har bara snabbt testat olika telefoner med WP.

Skrivet av Dejch:

Haha, efter några månader med min lumia 1520 så måste jag säga samma sak . Du kan få ett bra pris om den är oöppnad, men om du dock inte stör dig på storleken samt saknaden av appar (de flesta appar finns idag på WP, men kvaliten på dessa är i betastadiet,) så behåll den.

Har sett att den finns på elgiganten för 4.4k, men mindre pålitliga affärer säljer den för nästan 3.5k. Jag tänker mig att den oöppnad kan säljas till åtminstone 80% av nypris, vilken av dessa gäller isf?

Skrivet av NoWin:

Va? Det går utmärkta att både ha appar på SD-kortet och att använda det som lagringskort i Android.

Nope, från och med kitkat (4.4.*) så låter OSet inte appar att skriva till SD-kortet, så går inte att spara offlinelistor med spotify (vilket var min huvudanvändning). Även om det funkar med root så är det ju sannolikt att allt fler tillverkare helt enkelt skippar SD-plats i framtiden...

Skrivet av korreWorre:

Efter 4 år med Windows Phone så säger jag jäklar vilket bra köp du gjort TS!

Vann den plötsligt, så får se om jag säljer av den, men är rätt inne på att behålla den:)

Permalänk
Medlem

Inget är direkt problematiskt med WP förutom apputbudet. GUI är snabbt och responsivt så det kommer du aldrig störa dig på. Iom WP 8.1 så känns det som att MS har fixat allt som man kunde störa sig på förr som tex separat volymkontroll.

Jag har förövrigt en 1520 och är tok nöjd med den och då framförallt batteritiden och skärmen

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Har också köpt min först WP-telefon och lånar tråden för en fråga. Har ni några tips på hur man går tillväga för att få en vettig introduktion till WP, typ Windows Phone för dummies...? Kommer från Symbian.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clevinger:

Har också köpt min först WP-telefon och lånar tråden för en fråga. Har ni några tips på hur man går tillväga för att få en vettig introduktion till WP, typ Windows Phone för dummies...? Kommer från Symbian.

Den här tråden är väl en bra tråd att ställa frågor i om du har några specifika Men du kanske tänkte mer på en överblick över vad WP8 innehåller?
Kolla de här sidorna:
Microsoft
Windows Phone Central

Och till sist två (långa!!) trådar på Swec: Stora WP-tråden och Lumia 920-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clevinger:

Har också köpt min först WP-telefon och lånar tråden för en fråga. Har ni några tips på hur man går tillväga för att få en vettig introduktion till WP, typ Windows Phone för dummies...? Kommer från Symbian.

Du har ju MS egna get started.
http://www.windowsphone.com/sv-se/how-to/wp8/basics/get-start...

Sen skulle jag rekommendera FB gruppen Vi som gillar Windows Phone, Där är folk alltid vänlig och hjälper till om man har några frågor eller funderingar.
https://www.facebook.com/groups/ViSomGillarWP/?fref=ts

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Tack doomas och Hymer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av osmig:

Tack för era svar.
Jag har ju själv testat både Iphone för länge sedan (3G) och sedan dess Android (SGS2, Nexus 5) och haft god koll på utvecklingen av systemen sen dess, därav vet jag att jag inte uppskattar IOS. Det jag mest uppskattar med min Nexus 5 är dess kvicka och responsiva GUI men i övrigt använder jag inte särskilt mycket Android-specifikt, kör nästan helt vanilla.

Vad är problematiskt med WP förutom apputbudet? Har bara snabbt testat olika telefoner med WP.

Förutom att hela mjukvaran är paj för mig så är problemet bland annat att när jag köpte Lumia 920 för snart två år sedan så lovade de en massa utveckling fler appar etc etc, men det har inte blivit något av det. Mobilen känns iaf för mig precis som den gjorde för två år sedan. Skillnaderna är väl att det nu finns en notificationscenter och att du kan se mer vad som tar upp ditt minne på telefonen (ändringar som har kommit nyligen). Windows verkar inte kunna släppa uppdateringar till alla samtidigt utan vissa kan få vänta månader(?) innan de får den. När jag köpte mobilen så trodde jag aldrig att app utbudet skulle vara något problem, men det är så många appar som jag vill ha som aldrig verkar komma till Windows Phone. Sedan om vi väl får en app så är den inte alls som på iphone eller android.

En annan sak jag stör mig otroligt mycket på är att när du ska starta en låt så är det alltid en delay på ungefär 6 sekunder innan låten startas. Har varit så enda sedan telefonen kom. Och en annan sak jag störde mig på var även att man inte kunde göra någon playlist på mobilen men det har också kommit nyligen. Det är väl det jag har på huvudet nu. I överlag tomma löften om att utveckla systemet. Blir en första iPhone nu när abonnemanget äntligen går ut och jag kan slänga skiten. Tycker att det är bedrövligt att det tog nästan 2 år för Windows att komma med funktioner som skulle ha varit där när mobilen kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Förutom att hela mjukvaran är paj för mig så är problemet bland annat att när jag köpte Lumia 920 för snart två år sedan så lovade de en massa utveckling fler appar etc etc, men det har inte blivit något av det. Mobilen känns iaf för mig precis som den gjorde för två år sedan. Skillnaderna är väl att det nu finns en notificationscenter och att du kan se mer vad som tar upp ditt minne på telefonen (ändringar som har kommit nyligen). Windows verkar inte kunna släppa uppdateringar till alla samtidigt utan vissa kan få vänta månader(?) innan de får den. När jag köpte mobilen så trodde jag aldrig att app utbudet skulle vara något problem, men det är så många appar som jag vill ha som aldrig verkar komma till Windows Phone. Sedan om vi väl får en app så är den inte alls som på iphone eller android.

En annan sak jag stör mig otroligt mycket på är att när du ska starta en låt så är det alltid en delay på ungefär 6 sekunder innan låten startas. Har varit så enda sedan telefonen kom. Och en annan sak jag störde mig på var även att man inte kunde göra någon playlist på mobilen men det har också kommit nyligen. Det är väl det jag har på huvudet nu. I överlag tomma löften om att utveckla systemet. Blir en första iPhone nu när abonnemanget äntligen går ut och jag kan slänga skiten. Tycker att det är bedrövligt att det tog nästan 2 år för Windows att komma med funktioner som skulle ha varit där när mobilen kom.

Du tyckte att Android var bra dom första versionerna? Först på senare år som det verkligen har blivit okej. Man får ge det lite tid så blir det nog bra i slutändan.

Vilka appar saknar du?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Om du vill testa WP så skulle jag nog säga att sälj 1520 och testa på en 930 eller 1020 (om du gillar kameran). Personligen som en WP användare tror jag 1520:s storlek är påtok för stor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Förutom att hela mjukvaran är paj för mig så är problemet bland annat att när jag köpte Lumia 920 för snart två år sedan så lovade de en massa utveckling fler appar etc etc, men det har inte blivit något av det. Mobilen känns iaf för mig precis som den gjorde för två år sedan. Skillnaderna är väl att det nu finns en notificationscenter och att du kan se mer vad som tar upp ditt minne på telefonen (ändringar som har kommit nyligen). Windows verkar inte kunna släppa uppdateringar till alla samtidigt utan vissa kan få vänta månader(?) innan de får den. När jag köpte mobilen så trodde jag aldrig att app utbudet skulle vara något problem, men det är så många appar som jag vill ha som aldrig verkar komma till Windows Phone. Sedan om vi väl får en app så är den inte alls som på iphone eller android.

En annan sak jag stör mig otroligt mycket på är att när du ska starta en låt så är det alltid en delay på ungefär 6 sekunder innan låten startas. Har varit så enda sedan telefonen kom. Och en annan sak jag störde mig på var även att man inte kunde göra någon playlist på mobilen men det har också kommit nyligen. Det är väl det jag har på huvudet nu. I överlag tomma löften om att utveckla systemet. Blir en första iPhone nu när abonnemanget äntligen går ut och jag kan slänga skiten. Tycker att det är bedrövligt att det tog nästan 2 år för Windows att komma med funktioner som skulle ha varit där när mobilen kom.

Generellt är det bäst att inte köpa något för saker som sägs komma i framtiden. Det kan hända saker, rykten tas för sanningar osv som gör att det inte blir så. Oavsett om det är en mobil eller något annat så är det dumt att köpa något för saker som kanske kommer i framtiden om funktionerna är viktiga för att vara nöjd med varan.

Vill du ha uppdateringar samtidigt är det "Developer Preview" som gäller, det är väl bara Apple som är bra på den punkten och skickar uppdateringarna till "alla", men de verkar även ge en del problem på äldre modeller. WP är fortfarande bättre än Android vad jag har förstått det som. Bland annat på grund av developer preview, android har väl ingen motsvarighet och kräver att flasha om till stock för att få uppdateringar när google släpper dem. Är det korrekt?

Aldrig upplevt en fördröjning på sex sekunder när jag startar låtar, de brukar starta nästan med en gång.

Permalänk
Medlem

Jag är WP-användare och Nokia 930 ägare sedan 3 veckor och jag kan väl säga som så att det funkar, men det är allt. Saknaden av Android växer för varje dag när jag hittar något som saknas eller stör mig på de usla apparna.

Antingen så är apparna halvfabrikat från tillverkarna eller så är det gjort av en privatperson och kostar pengar..

Om det inte vore för att Nokias telefoner andas kvalitet så hade jag lämnat tillbaka den, men det känns som att det är en telefon som kommer att hålla länge framöver!

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Du tyckte att Android var bra dom första versionerna? Först på senare år som det verkligen har blivit okej. Man får ge det lite tid så blir det nog bra i slutändan.

Vilka appar saknar du?

MS har haft ett bra tag på sig att få det bra. Windows Mobile lovade mycket men övergavs innan det ens blivit hyfsat. WP7 har ju haft ett tag på sig så att önska att WP8 var bra från start var väl inte för mycket begärt?

Tycker själv android fungerade bra redan från de senare 2.X-versionerna (detsamma kan dock inte hävdas om de billigaste telefonerna).

Permalänk
Medlem

Gillar Windows Phone skarpt, hade en 920 i nästan två år och nu har jag skaffat en 930, snyggt, snabbt och har allt som jag behöver!

Apputbudet har helt klart legat efter och det saknas fortfarande några appar, men de flesta större svenska appar finns numera. Tycker det är helt klart värt att testa, själv skulle jag aldrig vilja gå tillbaka till Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Du tyckte att Android var bra dom första versionerna? Först på senare år som det verkligen har blivit okej. Man får ge det lite tid så blir det nog bra i slutändan.

Vilka appar saknar du?

Jag har ingen aning eftersom att jag aldrig ägt en Android mobil och kommer aldrig att göra det. Några appar är...

Swedbank
Viaplay
Betydligt bättre Netflix app
Officiella Facebook och instagram (inte beta)
Messenger app som på iphone
Appar för mataffärer jag handlar på
Appar för andra diverse affärer
Spel
Appar som Tinder/hotornot
Appar från myndigheter
Snapchat
Sist jag kollade så var spotify appen på ios bättre än WP.
Fitnessppar (MFP behöver uppdateras swdan ett bra tag)
Uppdatera appar som inte fungerar ordentligt
Appar för operatörer. I mitt fall en Tele2 app
SF app

Det är väl det jag har i huvudet just nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jag har ingen aning eftersom att jag aldrig ägt en Android mobil och kommer aldrig att göra det. Några appar är...

Swedbank
Viaplay
Betydligt bättre Netflix app
Officiella Facebook och instagram (inte beta)
Messenger app som på iphone
Appar för mataffärer jag handlar på
Appar för andra diverse affärer
Spel
Appar som Tinder/hotornot
Appar från myndigheter
Snapchat
Sist jag kollade så var spotify appen på ios bättre än WP.
Fitnessppar (MFP behöver uppdateras swdan ett bra tag)
Uppdatera appar som inte fungerar ordentligt
Appar för operatörer. I mitt fall en Tele2 app
SF app

Det är väl det jag har i huvudet just nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Tack

Swedbank - bara att pinna mobilsidan så blir den exakt som appen. riktigt app förövrigt på G.
Viaplay - Finns någon 3é parts app, vet ej hur bra den är.
Betydligt bättre Netflix app - Håller med
Officiella Facebook och instagram (inte beta) - Fungerar som dom ska.
Messenger app som på iphone - Vet inte hur du menar men FB messenger finns och fungerar klockrent
Appar för mataffärer jag handlar på - ICA finns iaf
Appar för andra diverse affärer - vet inte vilka du letar efter?
Spel - Finns typ allt?
Appar som Tinder/hotornot - vet ej vad det är men sökte på storen och hittade båda två.
Appar från myndigheter - Håller med men hittar iaf försäkringskassan.
Snapchat- finns som 3é part som fungerar bra.
Sist jag kollade så var spotify appen på ios bättre än WP. - Spotify är uppdaterat och ser likadant ut på dom andra så vit jag vet.
Fitnessppar (MFP behöver uppdateras swdan ett bra tag) - finns ju en hel uppsjö av olika?
Uppdatera appar som inte fungerar ordentligt
Appar för operatörer. I mitt fall en Tele2 app - håller med
SF app - SF har officiell app

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Tack

Swedbank - bara att pinna mobilsidan så blir den exakt som appen. riktigt app förövrigt på G.
Viaplay - Finns någon 3é parts app, vet ej hur bra den är.
Betydligt bättre Netflix app - Håller med
Officiella Facebook och instagram (inte beta) - Fungerar som dom ska.
Messenger app som på iphone - Vet inte hur du menar men FB messenger finns och fungerar klockrent
Appar för mataffärer jag handlar på - ICA finns iaf
Appar för andra diverse affärer - vet inte vilka du letar efter?
Spel - Finns typ allt?
Appar som Tinder/hotornot - vet ej vad det är men sökte på storen och hittade båda två.
Appar från myndigheter - Håller med men hittar iaf försäkringskassan.
Snapchat- finns som 3é part som fungerar bra.
Sist jag kollade så var spotify appen på ios bättre än WP. - Spotify är uppdaterat och ser likadant ut på dom andra så vit jag vet.
Fitnessppar (MFP behöver uppdateras swdan ett bra tag) - finns ju en hel uppsjö av olika?
Uppdatera appar som inte fungerar ordentligt
Appar för operatörer. I mitt fall en Tele2 app - håller med
SF app - SF har officiell app

Försäkringskassan är bara en wrapper för hemsidan, inte deras egna app.
SF anytime finns, men inte "SF Bio".
ICA to go finns, men gissar att det var ica handla som söktes och den finns inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Generellt är det bäst att inte köpa något för saker som sägs komma i framtiden. Det kan hända saker, rykten tas för sanningar osv som gör att det inte blir så. Oavsett om det är en mobil eller något annat så är det dumt att köpa något för saker som kanske kommer i framtiden om funktionerna är viktiga för att vara nöjd med varan.

Vill du ha uppdateringar samtidigt är det "Developer Preview" som gäller, det är väl bara Apple som är bra på den punkten och skickar uppdateringarna till "alla", men de verkar även ge en del problem på äldre modeller. WP är fortfarande bättre än Android vad jag har förstått det som. Bland annat på grund av developer preview, android har väl ingen motsvarighet och kräver att flasha om till stock för att få uppdateringar när google släpper dem. Är det korrekt?

Aldrig upplevt en fördröjning på sex sekunder när jag startar låtar, de brukar starta nästan med en gång.

Anledningen till att jag ens införskaffade en WP mobil var pga Nokia. Har haft Nokia hela mitt liv. Jag har redan Developer Preview och har inte fått Cyan. Har Lumia Black som har för övrigt förstört min musikspelare helt och hållet. Den hänger sig hela tiden och leta efter låtar med hjälp av bokstavering är helt åt skogen. Det är en annan sak jag glömde att påpeka... Man kan inte ens söka efter låtar. Inte så kul att behöva scrolla i evigheter när man har tusentalslåtar... Det med fördröjningen är ett välkänt problem. Bara att googla så ser du!

Skrivet av Hymer:

Tack

Swedbank - bara att pinna mobilsidan så blir den exakt som appen. riktigt app förövrigt på G.
Viaplay - Finns någon 3é parts app, vet ej hur bra den är.
Betydligt bättre Netflix app - Håller med
Officiella Facebook och instagram (inte beta) - Fungerar som dom ska.
Messenger app som på iphone - Vet inte hur du menar men FB messenger finns och fungerar klockrent
Appar för mataffärer jag handlar på - ICA finns iaf
Appar för andra diverse affärer - vet inte vilka du letar efter?
Spel - Finns typ allt?
Appar som Tinder/hotornot - vet ej vad det är men sökte på storen och hittade båda två.
Appar från myndigheter - Håller med men hittar iaf försäkringskassan.
Snapchat- finns som 3é part som fungerar bra.
Sist jag kollade så var spotify appen på ios bättre än WP. - Spotify är uppdaterat och ser likadant ut på dom andra så vit jag vet.
Fitnessppar (MFP behöver uppdateras swdan ett bra tag) - finns ju en hel uppsjö av olika?
Uppdatera appar som inte fungerar ordentligt
Appar för operatörer. I mitt fall en Tele2 app - håller med
SF app - SF har officiell app

Uppifrån och ner då...

Swedbanks mobilsida är inget som appen. Jag vet inte hur det går till på mina kompisars mobiler, men med appen så kan du hur snabbt som helst föra över pengar mellan konton och kolla alla dina fonder etc med bara några klick. De behöver ingen dosa eller något vad jag vet för att logga in på mobilen eftersom att det går hur snabbt som helst för dem att göra det de behöver.

Finns ingen Viaplay i min appstore. Fanns ingen viaplay på morsans Surface heller och vad jag kan se så tjatar folk fortfarande efter en viaplay app.

Både facebook/instagram/messenger har fler funktioner och fungerar i överlag bättre/snabbare på iphone.

Jag har ingen ica app som jag kan se om du inte menar icatogo som knappast kan räknas som en app. Annars kan man enkelt och snabbt få personliga erbjudande direkt i mobilen och se veckans flygblad etc i appen.

Andra diverse affärer menade jag mest klädaffärer (skulle varit tydligare där)

Nyare spel tar alltid ett väldigt bra tag på sig att komma till Windows Phone. Sedan så var många spel gratis på ios medan de kostade pengar på wp. Spel saknar/saknade även funktioner som fanns på ios när de väl kom. Ingen multiplayer i fruit ninja t.ex. Grand theft auto hade varit trevligt att ha också (finns bara på ett fåtal wp mobiler)

De apparna du hittade är inofficiella.

Det finns en hel uppsjö av fitnessappar, men hur många av dem är bra? Dessutom så inriktar sig de flesta sig in på konditionsträning. Fanns en fitness app jag älskade på Symbian, men tyvärr så kom den aldrig till WP. Har inte lyckats hitta någon liknande heller.

Kan inte se nån officiell app för SF om du inte menar anytime appen. Den är för att hyra filmer. Jag vill ha en app med allt inbyggt (filmer på bio, trailers, bokning m.m)

En annan app som jag glömde förut är google drive. Saknar viktiga funktioner som att t.ex. ändra sekretessen på filerna du har laddat upp. En tradera app hade också varit trevligt eftersom att jag använder tradera en hel del. Sedan något som inte direkt rör mig, men morsan tyckte att en app för gymmet hon går på hade varit bra. Så att man kan snabbt och enkelt boka/se klasser på mobilen. Sedan så finns det appar för forum som saknas. Även en app som heter Genius som jag väldigt gärna vill ha.

Att stora företag fortfarande inte kommer med officiella appar säger en hel del tycker jag. Får se var Windows Phone är i framtiden, men jag kommer att köra på iOS för alltid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

ICA to go finns, men gissar att det var ica handla som söktes och den finns inte.

Exakt. Vill helst ha en COOP app eftersom att det är där jag handlar för det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Anledningen till att jag ens införskaffade en WP mobil var pga Nokia. Har haft Nokia hela mitt liv. Jag har redan Developer Preview och har inte fått Cyan. Har Lumia Black som har för övrigt förstört min musikspelare helt och hållet. Den hänger sig hela tiden och leta efter låtar med hjälp av bokstavering är helt åt skogen. Det är en annan sak jag glömde att påpeka... Man kan inte ens söka efter låtar. Inte så kul att behöva scrolla i evigheter när man har tusentalslåtar... Det med fördröjningen är ett välkänt problem. Bara att googla så ser du!

Uppifrån och ner då...

Swedbanks mobilsida är inget som appen. Jag vet inte hur det går till på mina kompisars mobiler, men med appen så kan du hur snabbt som helst föra över pengar mellan konton och kolla alla dina fonder etc med bara några klick. De behöver ingen dosa eller något vad jag vet för att logga in på mobilen eftersom att det går hur snabbt som helst för dem att göra det de behöver.

Finns ingen Viaplay i min appstore. Fanns ingen viaplay på morsans Surface heller och vad jag kan se så tjatar folk fortfarande efter en viaplay app.

Både facebook/instagram/messenger har fler funktioner och fungerar i överlag bättre/snabbare på iphone.

Jag har ingen ica app som jag kan se om du inte menar icatogo som knappast kan räknas som en app. Annars kan man enkelt och snabbt få personliga erbjudande direkt i mobilen och se veckans flygblad etc i appen.

Andra diverse affärer menade jag mest klädaffärer (skulle varit tydligare där)

Nyare spel tar alltid ett väldigt bra tag på sig att komma till Windows Phone. Sedan så var många spel gratis på ios medan de kostade pengar på wp. Spel saknar/saknade även funktioner som fanns på ios när de väl kom. Ingen multiplayer i fruit ninja t.ex. Grand theft auto hade varit trevligt att ha också (finns bara på ett fåtal wp mobiler)

De apparna du hittade är inofficiella.

Det finns en hel uppsjö av fitnessappar, men hur många av dem är bra? Dessutom så inriktar sig de flesta sig in på konditionsträning. Fanns en fitness app jag älskade på Symbian, men tyvärr så kom den aldrig till WP. Har inte lyckats hitta någon liknande heller.

Kan inte se nån officiell app för SF om du inte menar anytime appen. Den är för att hyra filmer. Jag vill ha en app med allt inbyggt (filmer på bio, trailers, bokning m.m)

En annan app som jag glömde förut är google drive. Saknar viktiga funktioner som att t.ex. ändra sekretessen på filerna du har laddat upp. En tradera app hade också varit trevligt eftersom att jag använder tradera en hel del. Sedan något som inte direkt rör mig, men morsan tyckte att en app för gymmet hon går på hade varit bra. Så att man kan snabbt och enkelt boka/se klasser på mobilen. Sedan så finns det appar för forum som saknas. Även en app som heter Genius som jag väldigt gärna vill ha.

Att stora företag fortfarande inte kommer med officiella appar säger en hel del tycker jag. Får se var Windows Phone är i framtiden, men jag kommer att köra på iOS för alltid...

Swedbank - Du behöver ingen dosa bara logga in med din personlig kod så kan du flytta och dona hur mycket du vill mellan egna konton samt se saldon osv. Vill du bara se saldo så rekommenderar jag bankhubben.

Japp inofficiell viaplay app såg dock att den var nerplockad nu när jag kollade noga.

Möjligt med FB/insta/messenger då jag inte har provat iphone på ett bra tag.

Jag bara slog på ICA och vet inte vad appen gör då jag inte använder den

GTA finns iaf på min Lumia 1520.

Japp dom är inofficiella men dom fungerar klockrent iaf snapchat.

SF verkar med ha en inofficiell app, Vet dock inte hur bra den är men annars är det ju bara att pinna deras sida på skrivbordet?

Men du verkar ju vara en appkille så för dig skulle jag säga att IOS eller Android är bättre i dagsläget.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Swedbank - Du behöver ingen dosa bara logga in med din personlig kod så kan du flytta och dona hur mycket du vill mellan egna

Men du verkar ju vara en appkille så för dig skulle jag säga att IOS eller Android är bättre i dagsläget.

Mjo. När jag köpte 920:an så trodde jag inte att jag var det, men med tiden så har avsaknaden blivit för stor.

Permalänk
Medlem

Efter ett antal månader med min Lumia 1020 älskar jag den, och operativsystemet är underbart.

Jag har haft en Iphone 4, Samsung Galaxy S4 och den här under året och det är den bästa telefon jag någonsin använt.

TS: Behåll den och testa den Tror nog att du kommer tycka om den

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk

Jag köpte mig en Nokia Lumia 630 och måste säga att som telefon är den klockren. Den känns rapp och smidig och har bättre batteritid än min iphone 5.
Däremot är det på appsidan som man önskar lite..Icabankens app finns inte och det är en dealbreaker för mig.
Sen är det många appar som finns men som inte är lika bra som i ios. Det finns oxå många appar som är helt klockrena som tex mixradio och nokias navigationsappar - here..

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...