Köpråd allt-i-allo laptop, buget ~5k.

Permalänk
Medlem

Köpråd allt-i-allo laptop, buget ~5k.

Hallå gott folk!

Kort och gott så har det blivit dags att införskaffa en ny laptop i och med att jag befinner mig allt oftare hemifrån.

Ett par kandidater jag trillat över finns i denna prisjakt jämförelse, men med begränsad budget så står jag nu och undrar ifall någon här har erfarenhet utav dessa eller kan rekommendera likvärdiga system?

Planen är att den bör klara av viss beräkning/simulering och rendering (tänk enklare Matlab och Blender) samt kunna extraknäcka som ett tidsfördriv i form utav spel, e.g. testa det kommande WoW:WoD. Högsta upplösning är absolut inget måste, men ett dedikerat grafikkort är dock att föredra.

I övrigt är jag inte så kräsen, utan det kommer snarare vara ett komplement till stationär dator.

Tack på förhand!

Permalänk

Utav de du länkade känns HP-datorn utan tvekan som den mest prisvärda. Du får en up to date CPU och GPU (som dessutom inte var fy skam). Skärmen lär inte vara någon höjdare på någon av dem, men om det inte stör dig så kör på

PS. Om du vill lägga lite extra för att få bättre grafikkort, slimmare+lättare dator samt (framförallt) en bra skärm, så kika på den här!

EDIT: Hittade även samma HP-dator som du redan länkat, men med en FullHD-skärm (dock fortfarande TN-panel). http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2740291. Har du studentrabatt får du dessutom 500kr rabatt hos HP

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD